Trekpons 24mm
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Re: Trekpons 24mm
kan ook voor de helft (wel €12 verzending)Thomox schreef:€57,38
http://ruko.toolteam.de.com/nl-NL/trekp ... 08749.html
en met de naam van de bedrijfsleider zit t al helemaal goed
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
HJ, als je:
- nog niets hebt aangeschaft
- toch voor een set wil gaan
- je met buizenbouwen het licht ziet en denk: "heeej, daz toch wel leuk om te doen ik bouw er nog 1!"
zou je ervoor kunnen zorgen dat de maten 23mm (gebruik zelf 22,5mm), 27mm en 37mm erin zitten. Dan kun je vrijwel alle gaten ponsen voor de gangbare buisvoeten.
De getrapte boor die genoemd wordt werkt ook wel, maar het is veel moeilijker een aantal gaten te maken die niet ongeveer maar exact even groot zijn.
- nog niets hebt aangeschaft
- toch voor een set wil gaan
- je met buizenbouwen het licht ziet en denk: "heeej, daz toch wel leuk om te doen ik bouw er nog 1!"
zou je ervoor kunnen zorgen dat de maten 23mm (gebruik zelf 22,5mm), 27mm en 37mm erin zitten. Dan kun je vrijwel alle gaten ponsen voor de gangbare buisvoeten.
De getrapte boor die genoemd wordt werkt ook wel, maar het is veel moeilijker een aantal gaten te maken die niet ongeveer maar exact even groot zijn.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
zo, t ding is (eindelijk) binnen, meteen aan de slag. 1e was in een al bestaande dunne alu kast (ex-Vinculum) een 24mm gat maken voor een Neutrik look-a-like optische aansluiting:
- balkje aan binnenkant van kast klemmen
- 10mm gat boren met de accutol
- balkje weer weg
- trekpons monteren en aandraaien maar
Netjes HJ. Wel olie gebruiken, gaat zo'n pons een stuk langer mee en gaat het alu niet vreten op den duur. Ben benieuwd hoe makkelijk 3 mm dik gaat 
Hier het resultaat met mijn kassie, kost wat kracht en wat lichte vervorming (4,5mm dik alu) maar eenmaal de XLR chassis delen gemonteerd zie je daar niks meer van 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
met 3mm alu zag ik ook lichte vervorming van t paneel, maar ook hier zitten neutrik delen voor dus niets van te zien. bij montage van achteren zou het mss wel zichtbaar kunnen blijvenholco schreef:Hier het resultaat met mijn kassie, kost wat kracht en wat lichte vervorming (4,5mm dik alu) maar eenmaal de XLR chassis delen gemonteerd zie je daar niks meer van![]()