HBM 600-A Formaatzaag

Over materiaalbewerkingsgereedschappen

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: HBM 600-A Formaatzaag

Bericht door ds23man »

Staat inmiddels op de wielen, met enige vertraging. Rond de middag stond de loonwerker voor de deur met de mobiele kraan en was bij de buren geweest en had wat tijd over. Dus even een septictank ingegraven. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: HBM 600-A Formaatzaag

Bericht door Pjotr »

ds23man schreef:
Staat inmiddels op de wielen, met enige vertraging. Rond de middag stond de loonwerker voor de deur met de mobiele kraan en was bij de buren geweest en had wat tijd over. Dus even een septictank ingegraven. :mrgreen:
En had die niet even de tijd om je formaatzaag er gelijk in te kieperen? :shock: Ook lullig van hem :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: HBM 600-A Formaatzaag

Bericht door ds23man »

Even wat checks gedaan. Stop op nul graden=nul graden. Afwijking mitertrack van de basisplaat is 0,25 mm t.o.v. de voor en achterkant van het zaagblad. Nou zal ik die nooit gebruiken, dus ben ik benieuwd naar de afwijking t.o.v. de geleiderail.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: HBM 600-A Formaatzaag

Bericht door ds23man »

Oh ja, hij doet het ook nog. In het begin wou hij niet opgang komen, maar na enige aandringen loopt ie nu mooi aan.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: HBM 600-A Formaatzaag

Bericht door SSassen »

ds23man schreef:
Afwijking mitertrack van de basisplaat is 0,25 mm t.o.v. de voor en achterkant van het zaagblad.
En ... dikke rode streep erdoorheen, AFGEKEURD!
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: HBM 600-A Formaatzaag

Bericht door ds23man »

SSassen schreef:
ds23man schreef:
Afwijking mitertrack van de basisplaat is 0,25 mm t.o.v. de voor en achterkant van het zaagblad.
En ... dikke rode streep erdoorheen, AFGEKEURD!
Dat zijn die sleuven op het bovenblad Sander, die gebruik je toch niet en daar zit altijd wat speling op.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: HBM 600-A Formaatzaag

Bericht door Pjotr »

ds23man schreef:
SSassen schreef:
ds23man schreef:
Afwijking mitertrack van de basisplaat is 0,25 mm t.o.v. de voor en achterkant van het zaagblad.
En ... dikke rode streep erdoorheen, AFGEKEURD!
Dat zijn die sleuven op het bovenblad Sander, die gebruik je toch niet en daar zit altijd wat speling op.
Nooit een zaagplank gebruikt zeker. Als die sleuven niet perfect evenwijdig zijn kunnen ze er net zo goed niet in zitten.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: HBM 600-A Formaatzaag

Bericht door ds23man »

Pjotr schreef:
ds23man schreef:
Staat inmiddels op de wielen, met enige vertraging. Rond de middag stond de loonwerker voor de deur met de mobiele kraan en was bij de buren geweest en had wat tijd over. Dus even een septictank ingegraven. :mrgreen:
En had die niet even de tijd om je formaatzaag er gelijk in te kieperen? :shock: Ook lullig van hem :lol:
Ding past niet door de deur van mijn schuur:
B9Gz3ieIMAA-Rob.jpg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: HBM 600-A Formaatzaag

Bericht door Pjotr »

Ding lijkt mij capabel genoeg om zichzelf passend te maken :rofl:

B.t.w. wat moet je nou met een formaatzaag als de restauratie van je schuurtje al (bijna) achter de rug is?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: HBM 600-A Formaatzaag

Bericht door ds23man »

Luidsprekers bouwen? :think: :think: :think: :think: :think: :think: :think: :think:
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: HBM 600-A Formaatzaag

Bericht door sander1238 »

ds23man schreef:
Luidsprekers bouwen? :think: :think: :think: :think: :think: :think: :think: :think:
Nou. Aan de gang dan maar... :foto:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: HBM 600-A Formaatzaag

Bericht door ds23man »

Denk dat ik eerder wat in elkaar heb dan Sander S. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: HBM 600-A Formaatzaag

Bericht door Walt »

Ja, die is nog steeds de vijfhoek van Henkjan aan het zagen.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: HBM 600-A Formaatzaag

Bericht door SSassen »

ds23man schreef:
Denk dat ik eerder wat in elkaar heb dan Sander S. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Zonder twijfel, maar goed, jij beunt ook van alles gewoon zonder blikken of blozen in elkaar, ik denk er eerst zes keer over na en simuleer alles totdat ook de simulator d'r genoeg van heeft, scheelt wel een hoop handwerk, dat dan weer wel.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: HBM 600-A Formaatzaag

Bericht door SSassen »

Walt schreef:
Ja, die is nog steeds de vijfhoek van Henkjan aan het zagen.
Nee, nee, ik wacht nog steeds op een houtpakket voor mijn dodecaëder die Henkjan zou zagen met z'n invalzaag + lineaal.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: HBM 600-A Formaatzaag

Bericht door Shadow »

SSassen schreef:
...dodecaëder...
Ik moest het echt gewoon opzoeken... :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: HBM 600-A Formaatzaag

Bericht door ds23man »

Geleider er ook opgebouwd, ding werkt als een tiet behalve is het loepje een beetje knullig. Maar eens wat anders voor zoeken.

Afwijking t.o.v. blad gemeten: 0,03 mm zonder dat ik er wat hoef te doen.

Nu verder met de roltafel.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: HBM 600-A Formaatzaag

Bericht door ds23man »

Zucht, het Ikea effect heeft toegeslagen. Sta ik net met 2 strips in mijn handen die ik over heb. Toch maar even in de manual gekeken. Ja hoor, de hele roltafelconstructie kan er weer af! :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :oops: :oops: :oops:
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: HBM 600-A Formaatzaag

Bericht door beijert »

Of je kan het gewoon beter dan de ontwikkelaar..
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: HBM 600-A Formaatzaag

Bericht door ds23man »

Nee, is wel een essentieel onderdeel. Wat is die gebruiksaanwijzing ruk zeg, ook qua drukkwaliteit. Lijkt wel of ie van een stencilmachine is gelopen.
Aaad
Berichten: 861
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 21:54

Re: HBM 600-A Formaatzaag

Bericht door Aaad »

ds23man schreef:
Nee, is wel een essentieel onderdeel. Wat is die gebruiksaanwijzing ruk zeg, ook qua drukkwaliteit. Lijkt wel of ie van een stencilmachine is gelopen.
Gerecycled wc papier?

Aad
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: HBM 600-A Formaatzaag

Bericht door hannesie »

ds23man schreef:
Zucht, het Ikea effect heeft toegeslagen. Sta ik net met 2 strips in mijn handen die ik over heb. Toch maar even in de manual gekeken. Ja hoor, de hele roltafelconstructie kan er weer af! :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :oops: :oops: :oops:
"Toch leuk he? , dat doe het zelfen. :rofl:
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: HBM 600-A Formaatzaag

Bericht door Arno »

ds23man schreef:
Nee, is wel een essentieel onderdeel. Wat is die gebruiksaanwijzing ruk zeg, ook qua drukkwaliteit. Lijkt wel of ie van een stencilmachine is gelopen.
Schrale troost; Bij een 5-assige Biesse Rover CNC-freesmachine van 150.000 euro zitten soortgelijke gare handleidingen. Automatisch vertaald vanuit het Italiaans naar Suomi, en via Swahili terug naar Nederlands.

Met andere woorden; gewoon zelf wat proberen dus. :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: HBM 600-A Formaatzaag

Bericht door ds23man »

De roltafel zit er weer aan en afgesteld. Onverwoestbare constructie. Nu eerst de stofaanzuiging eraan prutsen en dan wat proefzagen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: HBM 600-A Formaatzaag

Bericht door ds23man »

Plaats reactie

Terug naar “Hout- en metaalbewerkingsgereedschap”