HBM 600-A Formaatzaag
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Re: HBM 600-A Formaatzaag
Staat inmiddels op de wielen, met enige vertraging. Rond de middag stond de loonwerker voor de deur met de mobiele kraan en was bij de buren geweest en had wat tijd over. Dus even een septictank ingegraven. 
En had die niet even de tijd om je formaatzaag er gelijk in te kieperen?ds23man schreef:Staat inmiddels op de wielen, met enige vertraging. Rond de middag stond de loonwerker voor de deur met de mobiele kraan en was bij de buren geweest en had wat tijd over. Dus even een septictank ingegraven.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Even wat checks gedaan. Stop op nul graden=nul graden. Afwijking mitertrack van de basisplaat is 0,25 mm t.o.v. de voor en achterkant van het zaagblad. Nou zal ik die nooit gebruiken, dus ben ik benieuwd naar de afwijking t.o.v. de geleiderail.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Oh ja, hij doet het ook nog. In het begin wou hij niet opgang komen, maar na enige aandringen loopt ie nu mooi aan.
- SSassen
- Contacteer:
En ... dikke rode streep erdoorheen, AFGEKEURD!ds23man schreef:Afwijking mitertrack van de basisplaat is 0,25 mm t.o.v. de voor en achterkant van het zaagblad.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Dat zijn die sleuven op het bovenblad Sander, die gebruik je toch niet en daar zit altijd wat speling op.SSassen schreef:En ... dikke rode streep erdoorheen, AFGEKEURD!ds23man schreef:Afwijking mitertrack van de basisplaat is 0,25 mm t.o.v. de voor en achterkant van het zaagblad.
Nooit een zaagplank gebruikt zeker. Als die sleuven niet perfect evenwijdig zijn kunnen ze er net zo goed niet in zitten.ds23man schreef:Dat zijn die sleuven op het bovenblad Sander, die gebruik je toch niet en daar zit altijd wat speling op.SSassen schreef:En ... dikke rode streep erdoorheen, AFGEKEURD!ds23man schreef:Afwijking mitertrack van de basisplaat is 0,25 mm t.o.v. de voor en achterkant van het zaagblad.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Ding past niet door de deur van mijn schuur:Pjotr schreef:En had die niet even de tijd om je formaatzaag er gelijk in te kieperen?ds23man schreef:Staat inmiddels op de wielen, met enige vertraging. Rond de middag stond de loonwerker voor de deur met de mobiele kraan en was bij de buren geweest en had wat tijd over. Dus even een septictank ingegraven.Ook lullig van hem
Ding lijkt mij capabel genoeg om zichzelf passend te maken
B.t.w. wat moet je nou met een formaatzaag als de restauratie van je schuurtje al (bijna) achter de rug is?
B.t.w. wat moet je nou met een formaatzaag als de restauratie van je schuurtje al (bijna) achter de rug is?
- sander1238
- SSassen
- Contacteer:
Zonder twijfel, maar goed, jij beunt ook van alles gewoon zonder blikken of blozen in elkaar, ik denk er eerst zes keer over na en simuleer alles totdat ook de simulator d'r genoeg van heeft, scheelt wel een hoop handwerk, dat dan weer wel.ds23man schreef:Denk dat ik eerder wat in elkaar heb dan Sander S.![]()
![]()
- SSassen
- Contacteer:
Nee, nee, ik wacht nog steeds op een houtpakket voor mijn dodecaëder die Henkjan zou zagen met z'n invalzaag + lineaal.Walt schreef:Ja, die is nog steeds de vijfhoek van Henkjan aan het zagen.
Ik moest het echt gewoon opzoeken...SSassen schreef:...dodecaëder...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Geleider er ook opgebouwd, ding werkt als een tiet behalve is het loepje een beetje knullig. Maar eens wat anders voor zoeken.
Afwijking t.o.v. blad gemeten: 0,03 mm zonder dat ik er wat hoef te doen.
Nu verder met de roltafel.
Afwijking t.o.v. blad gemeten: 0,03 mm zonder dat ik er wat hoef te doen.
Nu verder met de roltafel.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Zucht, het Ikea effect heeft toegeslagen. Sta ik net met 2 strips in mijn handen die ik over heb. Toch maar even in de manual gekeken. Ja hoor, de hele roltafelconstructie kan er weer af!

-
ds23man
- Ook commercieel actief
Nee, is wel een essentieel onderdeel. Wat is die gebruiksaanwijzing ruk zeg, ook qua drukkwaliteit. Lijkt wel of ie van een stencilmachine is gelopen.
Gerecycled wc papier?ds23man schreef:Nee, is wel een essentieel onderdeel. Wat is die gebruiksaanwijzing ruk zeg, ook qua drukkwaliteit. Lijkt wel of ie van een stencilmachine is gelopen.
Aad
"Toch leuk he? , dat doe het zelfen.ds23man schreef:Zucht, het Ikea effect heeft toegeslagen. Sta ik net met 2 strips in mijn handen die ik over heb. Toch maar even in de manual gekeken. Ja hoor, de hele roltafelconstructie kan er weer af!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Schrale troost; Bij een 5-assige Biesse Rover CNC-freesmachine van 150.000 euro zitten soortgelijke gare handleidingen. Automatisch vertaald vanuit het Italiaans naar Suomi, en via Swahili terug naar Nederlands.ds23man schreef:Nee, is wel een essentieel onderdeel. Wat is die gebruiksaanwijzing ruk zeg, ook qua drukkwaliteit. Lijkt wel of ie van een stencilmachine is gelopen.
Met andere woorden; gewoon zelf wat proberen dus.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
De roltafel zit er weer aan en afgesteld. Onverwoestbare constructie. Nu eerst de stofaanzuiging eraan prutsen en dan wat proefzagen.