Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)

Bericht door democles »

Had vandaag ook een kwaliteits- hoor sessie met mijn nieuwe dac via de koptelefoon.

Heeft nog niet gespeeld via mijn glaswerk,eerst de boel goed krijgen.

Dietpi bleek niet de oplossing te zijn als besturingssysteem,klonk niet lekker,beetje gespannen geluid,alsof er onvoldoende gebufferd werd.

En hoe verander je dat in Dietpi :? ,daar moest ik afhaken.

Nog geprobeerd met een andere voeding dan dat stekker ding werd beter in geluid (meer rust) maar het liep niet lekker.

Max2play op de Odroid C1+ gezet als besturingssysteem,ook weer na de nodige geluidskaart keuzes in squeezelite, opstarts en save,en unmuten in alsamixer met Putty er geluid uit gekregen.
Khardas kaarten staan al wel in Max2play squeezelite en worden zichtbaar zodra de dac er aan zit,dank aan onzere duitse vrienden :lol:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)

Bericht door hannesie »

Dat zijn de leuke problemen, ik noem het kruiswoord puzzelen met de OS systemen. :think:


Als je het dan kunt oplossen ben je in de wolken als je snapt wat je hebt gedaan. :yeah: :yeah: :yeah: :yeah:

Ik ben in die zin een volledige autodidact met heel veel geduld. :lol:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)

Bericht door democles »

Ik probeer te begrijpen wat ik doe,maar of ik het vast hou :lol:

idem, autodidact en geduld :roll:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)

Bericht door hannesie »

ff.JPG
fff.JPG
Nog maar eens zien of ik de USB kabel wat strakker/korter maak,

En nu kan ik er de 3e opening even gebruiken voor de 2e USB aansluiting (Hard disk o.i.d.)

Kastje kan dicht, alles doet het, vanavond eens proberen/luisteren.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)

Bericht door Barry2001 »

Mooi geworden hoor! =D>
Usb kabel inkorten, hoe bedoel je dat? Toch niet fysiek de kabel inkorten?
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)

Bericht door Zweitse »

Barry2001 schreef:
Mooi geworden hoor! =D>
Usb kabel inkorten, hoe bedoel je dat? Toch niet fysiek de kabel inkorten?
Dat denk ik wel, ligt helemaal opgerold voor in het kastje :(
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)

Bericht door Barry2001 »

Je kunt een usb kabel niet zomaar inkorten. Wat natuurlijk wel kan is eenvoudig een kortere kabel gebruiken. Maar misschien bedoelt Hans dat ook.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)

Bericht door hannesie »

Barry2001 schreef:
Je kunt een usb kabel niet zomaar inkorten. Wat natuurlijk wel kan is eenvoudig een kortere kabel gebruiken. Maar misschien bedoelt Hans dat ook.
Interessant, wat is volgens jou het probleem met het inkorten?
Shielding of iets dergelijks?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)

Bericht door Barry2001 »

Usb kan tot een hoge datasnelheid gaan, voor 2.0 tot 480MBit/s. 4 lijntjes, gnd, 5V, en 2 datalijnen. Samen met de afscherming vormt dit een differientiele impedantie die een zo foutloze mogelijke data overdracht mogelijk maakt. Deze impedantie is 90 Ohm, en wordt bereikt door een bepaald aantal twist per meter, dikte isolatie, afstand isolatie, etc. Ook om die reden zie je ook chassisdelen met een connector ipv iets dat je er zelf aan kunt solderen. Als je usb op bv een print wilt routen kan dit wel prima, mits je de impedantie van 90 Ohm in acht neemt.
Als je zelf de kabel gaat inkorten heb je kans dat je deze differientele impedantie om zeep helpt. Je zou het kunnen proberen, als je daarna problemen ziet die je ervoor niet had is de kabel verdacht. Zou persoonlijk gewoon een kortere kabel kopen en die gebruiken.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)

Bericht door Shadow »

Been there, done that, got the t-shirt :lol:
Kortere kopen is beste idd. :lol:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)

Bericht door hannesie »

Ik zie dat het allemaal best goed te bestellen is bij een bekende van mij. :mrgreen:
Gaan we maar eens op het gemak bestellen, heb geen haast, alles draait prima...!!


https://www.allekabels.nl/usb-printer-k ... kabel.html

https://www.allekabels.nl/hdmi-kabel/17 ... ASEALw_wcB
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)

Bericht door John P »

Zou je daar wel bestellen? Deze mensen zitten in Kerkrade, vrijwel onmogelijk om mee te communiceren. Probeer het eens met: Mien koabel is jans lang, iech wiel eine ram kurze han. Kinnst te mich waal mit verzurge wah. Adiëe.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)

Bericht door pappaleo »

John P schreef:
Zou je daar wel bestellen? Deze mensen zitten in Kerkrade, vrijwel onmogelijk om mee te communiceren. Probeer het eens met: Mien koabel is jans lang, iech wiel eine ram kurze han. Kinnst te mich waal mit verzurge wah. Adiëe.
Hm. Prima ervaringen mee.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)

Bericht door Shadow »

Ik ook, maar John bedoelde het met een :wink: zo aan het linkje te zien :mrgreen:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)

Bericht door pappaleo »

Shadow schreef:
Ik ook, maar John bedoelde het met een :wink: zo aan het linkje te zien :mrgreen:
Oh ja? :hide:


:rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)

Bericht door Barry2001 »

hannesie schreef:
Ik zie dat het allemaal best goed te bestellen is bij een bekende van mij. :mrgreen:
Gaan we maar eens op het gemak bestellen, heb geen haast, alles draait prima...!!


https://www.allekabels.nl/usb-printer-k ... kabel.html

https://www.allekabels.nl/hdmi-kabel/17 ... ASEALw_wcB
:goedzo:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)

Bericht door hannesie »

Ik heb hem nu een poosje beluisterd, het is echt geen straf, "lekker laag", dynamisch,detailrijk, ruimtelijk.
Als er een echt goede opname voorbij komt is het het smullen.
Dus gaan we het morgen maar eens hier thuis uitproberen met de set voor de demo van 31 jan.

En dan weet ik in ieder geval dat de streamer de set niet negatief kan beïnvloeden. :sure: :sure: :sure:

24/192 of DSD, geen probleem, alles komt goed uit de verf.
Vanuit de streamer naar de DAC met een USB kabel, en de AMANERO maakt er een feestje van.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)

Bericht door knuisje »

Mooi werk Hans!
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)

Bericht door OpaBert »

Ik begin die Raspberry een beetje zat te worden , en toe aan iets wat het gewoon doet zonder gepuzzel met IP adressen Wachtwoorden Etc
Bij elke update gaat er bij mij iets fouts
Nu werkt die koppeling naar YouTube niet meer omdat met een update en herstart het IP adres is gewijzigd ( althans dat denk ik )
Werkt dat van jou ook zo Hans ?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)

Bericht door Shadow »

Chromecast Bert :wink:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)

Bericht door Zweitse »

Shadow schreef:
Chromecast Bert :wink:
Dan moet je snel zijn, de verkoop stopt binnenkort.
Chromecast audio
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)

Bericht door OpaBert »

Zweitse schreef:
Shadow schreef:
Chromecast Bert :wink:
Dan moet je snel zijn, de verkoop stopt binnenkort.
Chromecast audio
Ga het bekijken of liever laten bekijken
Want er moet voor audio uit een 3.5mm koptelefoon stekker in Dus een verloop
Maar wat doet het wat geluidskwaliteit net zo goed als een Raspberry met DAC Hifiberry +
Verder kan ik beter niet Hans zjn draadje omzeep helpen
Sorry Hans :hide:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)

Bericht door FR_Aad »

Ik heb een Raspberry gehad ik kan mij niets herinneren dat het zo lastig was. Was bijna plug and play (nee geen pray)
Je moet alleen een dac hebben die je software kent.
Muziek stond op een pc met Logitech server en later een servertje op een andere Raspberry.

Volgens mij gebruikte in PiCore Player en Max2Play
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)

Bericht door hannesie »

Bert heeft een strenge systeembeheerder .
Dat het dhcp op een andere mainier is opgezet, kan wel wat strakker en ongemakkelijker gaan.

Ik regel het (van)uit de router.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)

Bericht door hannesie »

Nu een praktijk situatie en er problemen opduiken, is het tijd om te handelen.

De FriendlyArm M3 bleef toch wel problemen geven, de temperatuur werd hoger en de ventilator ging je horen en dan in een afgesloten doos te weinig koeling op deze manier, wel wat uitgeprobeerd maar niet stabiel, dan was hij ineens niet te vinden, dus de kast moet eigenlijk ventilatie sleuven hebben, maar nu eerst maar eens de passieve uitvoering er nu in gezet en draait nu een dag en de temperatuur blijft wel wat stabiel maar nog wel pittig.
fire.JPG
viewtopic.php?f=66&t=27110#p1903539
Nu dan toch de uitvoering zonder ventilator. :kwijl:
We gaan het eens aankijken, voorlopig speelt het de sterren van de hemel. :mrgreen:
En hij/zij heeft het niet druk.
F3.JPG
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”