Volumio

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Volumio

Bericht door ds23man »

pappaleo schreef: zo 23 okt 2022, 20:46
ds23man schreef: zo 23 okt 2022, 19:04
Ik denk niet dat ik ooit in mijn leven een XLR verkeerd aangesloten heb.
Ik zou voorzichtig zijn met dit soort uitspraken. Ik heb nog ergens fotobewijs. :mrgreen:
Dat was een speakon qua fase....
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Volumio

Bericht door FR_Aad »

Ik heb indertijd tijdelijk alleen een RCA input gebruikt.
Was wat ik toen had liggen. Daarna nooit meer opgepakt. :(
De V-DAC heb ik probleemloos op een paar andere setjes gebruikt. De Hypexen heb ik eigenlijk alleen met een LB-DAC van Knuisje gebruikt.

Het proberen van Volumio vandaag was meer in het kader van “ik heb een klein ThinClientje, wat kan ik er mee?” :mrgreen:
Was een positieve ontdekking.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Volumio

Bericht door pappaleo »

Pjotr schreef: zo 23 okt 2022, 21:11
Dat moet dan niet zo maar zo:

Pin1 doorverbinden met Pin3 en daaraan ook de afscherming.
Pin2 is de signaaldraad

Dat geldt dus voor een XLR input! Zols bij je NCore versterker.

Voor een XLR ouput moet je doorgaans Pin3 open laten. Alleen bij een zwevende gebalanceerde bron moet je Pin3 met Pin1 verbinden.
Permanente spraakverwarring. Ik heb het niet over de nCore zelf, daar mankeert niks aan, maar over de kabel. Die heeft cinch aan de bronkant en xlr aan de nCore kant. En het kan zijn dat ik pootje 2 verwissel met pootje 1. Dat zou ik even moeten nakijken, maar de foto is zoals die is, ik heb nog niets gesoldeerd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Volumio

Bericht door Pjotr »

FR_Aad schreef: zo 23 okt 2022, 21:40
Ik heb indertijd tijdelijk alleen een RCA input gebruikt.
Was wat ik toen had liggen. Daarna nooit meer opgepakt. :(
De V-DAC heb ik probleemloos op een paar andere setjes gebruikt. De Hypexen heb ik eigenlijk alleen met een LB-DAC van Knuisje gebruikt.

Het proberen van Volumio vandaag was meer in het kader van “ik heb een klein ThinClientje, wat kan ik er mee?” :mrgreen:
Was een positieve ontdekking.
Behalve dat het dunne kliertje je DAC niet aardig vond :lol: Overigens lijkt de nieuwe Topping E30-II veel waar voor het geldt. I.i.g. v.w.b. USB: https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.36028/
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Volumio

Bericht door Pjotr »

pappaleo schreef: zo 23 okt 2022, 21:58
Pjotr schreef: zo 23 okt 2022, 21:11
Dat moet dan niet zo maar zo:

Pin1 doorverbinden met Pin3 en daaraan ook de afscherming.
Pin2 is de signaaldraad

Dat geldt dus voor een XLR input! Zols bij je NCore versterker.

Voor een XLR ouput moet je doorgaans Pin3 open laten. Alleen bij een zwevende gebalanceerde bron moet je Pin3 met Pin1 verbinden.
Permanente spraakverwarring. Ik heb het niet over de nCore zelf, daar mankeert niks aan, maar over de kabel. Die heeft cinch aan de bronkant en xlr aan de nCore kant. En het kan zijn dat ik pootje 2 verwissel met pootje 1. Dat zou ik even moeten nakijken, maar de foto is zoals die is, ik heb nog niets gesoldeerd.
Ja dat snap ik Leo. Met wat je quote reageerde ik ook op de foto van die blote kabel die liet je liet zien.........
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Volumio

Bericht door FR_Aad »

Pjotr schreef: zo 23 okt 2022, 22:04

Overigens lijkt de nieuwe Topping E30-II veel waar voor het geldt. I.i.g. v.w.b. USB: https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.36028/
Ja. Of die jij laatst hebt gekocht.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Volumio

Bericht door Pjotr »

Ja dat is de D30Pro. Die is gebalanceerd uit en die klinkt een fractie preciezer. Ik heb hier de oude E30 ook, van voor de brand bij AKM, die hangt aan de set-top van de TV. Het verschil met de D30Pro is echt heel klein gehoormatig. De E30 klinkt iets ronder, wat gemoedelijker zeg maar.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”