Dat was een speakon qua fase....
Volumio
Moderator: Beheerdersteam
Re: Volumio
Ik heb indertijd tijdelijk alleen een RCA input gebruikt.
Was wat ik toen had liggen. Daarna nooit meer opgepakt.
De V-DAC heb ik probleemloos op een paar andere setjes gebruikt. De Hypexen heb ik eigenlijk alleen met een LB-DAC van Knuisje gebruikt.
Het proberen van Volumio vandaag was meer in het kader van “ik heb een klein ThinClientje, wat kan ik er mee?”
Was een positieve ontdekking.
Was wat ik toen had liggen. Daarna nooit meer opgepakt.
De V-DAC heb ik probleemloos op een paar andere setjes gebruikt. De Hypexen heb ik eigenlijk alleen met een LB-DAC van Knuisje gebruikt.
Het proberen van Volumio vandaag was meer in het kader van “ik heb een klein ThinClientje, wat kan ik er mee?”
Was een positieve ontdekking.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Volumio
Permanente spraakverwarring. Ik heb het niet over de nCore zelf, daar mankeert niks aan, maar over de kabel. Die heeft cinch aan de bronkant en xlr aan de nCore kant. En het kan zijn dat ik pootje 2 verwissel met pootje 1. Dat zou ik even moeten nakijken, maar de foto is zoals die is, ik heb nog niets gesoldeerd.Pjotr schreef: ↑zo 23 okt 2022, 21:11Dat moet dan niet zo maar zo:
Pin1 doorverbinden met Pin3 en daaraan ook de afscherming.
Pin2 is de signaaldraad
Dat geldt dus voor een XLR input! Zols bij je NCore versterker.
Voor een XLR ouput moet je doorgaans Pin3 open laten. Alleen bij een zwevende gebalanceerde bron moet je Pin3 met Pin1 verbinden.
Re: Volumio
Behalve dat het dunne kliertje je DAC niet aardig vondFR_Aad schreef: ↑zo 23 okt 2022, 21:40Ik heb indertijd tijdelijk alleen een RCA input gebruikt.
Was wat ik toen had liggen. Daarna nooit meer opgepakt.
De V-DAC heb ik probleemloos op een paar andere setjes gebruikt. De Hypexen heb ik eigenlijk alleen met een LB-DAC van Knuisje gebruikt.
Het proberen van Volumio vandaag was meer in het kader van “ik heb een klein ThinClientje, wat kan ik er mee?”![]()
Was een positieve ontdekking.
Re: Volumio
Ja dat snap ik Leo. Met wat je quote reageerde ik ook op de foto van die blote kabel die liet je liet zien.........pappaleo schreef: ↑zo 23 okt 2022, 21:58Permanente spraakverwarring. Ik heb het niet over de nCore zelf, daar mankeert niks aan, maar over de kabel. Die heeft cinch aan de bronkant en xlr aan de nCore kant. En het kan zijn dat ik pootje 2 verwissel met pootje 1. Dat zou ik even moeten nakijken, maar de foto is zoals die is, ik heb nog niets gesoldeerd.Pjotr schreef: ↑zo 23 okt 2022, 21:11Dat moet dan niet zo maar zo:
Pin1 doorverbinden met Pin3 en daaraan ook de afscherming.
Pin2 is de signaaldraad
Dat geldt dus voor een XLR input! Zols bij je NCore versterker.
Voor een XLR ouput moet je doorgaans Pin3 open laten. Alleen bij een zwevende gebalanceerde bron moet je Pin3 met Pin1 verbinden.
Re: Volumio
Ja. Of die jij laatst hebt gekocht.Pjotr schreef: ↑zo 23 okt 2022, 22:04
Overigens lijkt de nieuwe Topping E30-II veel waar voor het geldt. I.i.g. v.w.b. USB: https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.36028/
Re: Volumio
Ja dat is de D30Pro. Die is gebalanceerd uit en die klinkt een fractie preciezer. Ik heb hier de oude E30 ook, van voor de brand bij AKM, die hangt aan de set-top van de TV. Het verschil met de D30Pro is echt heel klein gehoormatig. De E30 klinkt iets ronder, wat gemoedelijker zeg maar.
