Ik vraag me af waar

Over materiaalbewerkingsgereedschappen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door pappaleo »

dre schreef:
Waar schrijf ik dat? 8-[
Nergens direct. :mrgreen:
Ik zeg ook: Ik hoop niet dat je denkt
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door dre »

Ik denk niet voor iemand anders,ik spreek gewoon uit eigen ervaring.
Mij viel het behoorlijk tegen hoe precies zo'n ding zaagt.
Niets meer,niets minder...........
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door AatV »

Het afkorten tot onder de knieën blijft af te raden...

groet,
Aat
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door pappaleo »

Ik gebruik gewoon de automutilatie handle niet :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door Pjotr »

Oh, was daarvoor dat oranje plastic stokje wat bij het zaagtafeltje los geleverd was? :mrgreen:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door OpaBert »

Pjotr schreef:
Oh, was daarvoor dat oranje plastic stokje wat bij het zaagtafeltje los geleverd was? :mrgreen:
Ja en dan 3 vingers over en Bier bestellen in stamkroeg voor 5 man :lol:
Maar mijn zwager was vorig jaar bijna zijn vinger kwijt met een zaagtafel
Er zijn echt heel veel timmerlui een stuk had en of vingers kwijt geraakt
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door pappaleo »

Dan worden ze vanzelf timmerlui.
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door OWC »

Bijzonder, mijn ervaring met afkortzagen is juist heel goed en positief.
Ze zagen JUIST heel precies en nauwkeurig.
Sterker nog, zolang je niet meer dan 300mm zou ik een afkortzaag boven elke andere zaag aanraden.

Het werkt veel vlugger, het is compacter en werkt vooral veel veiliger. Stof is ook veel beter te handhaven.
Als je het werk netjes inklemd ipv vasthoudt komen je handen en vingers niet eens in de buurt tijdens het zagen.

Wel moet he goed letten op de speling die sommige zagen kunnen hebben.

Op YT kun je echt mega veel video's vinden met ideeën en handige tips. Merendeel van de woodworkers vinden ook afkortzaag een van de beste tools in de werkplaats.

Ik neem aan dat we het hebben over een afkortzaag met trek functie?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door ray5150 »

pappaleo schreef:
Ik heb overigens ook redenen om de Hornbach even te mijden.
Oh ? ik ben benieuwd wat daar de reden van is. ik kom er graag anders. je loopt naar binnen. zet doos op karretje, je loopt met karretje naar kassa, afrekenen, en klaar.
Maar nu denk ik mogelijk te simpel ?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door pappaleo »

ray5150 schreef:
pappaleo schreef:
Ik heb overigens ook redenen om de Hornbach even te mijden.
Oh ? ik ben benieuwd wat daar de reden van is. ik kom er graag anders. je loopt naar binnen. zet doos op karretje, je loopt met karretje naar kassa, afrekenen, en klaar.
Maar nu denk ik mogelijk te simpel ?
Nu gaat het nog makkelijker: ik klik op winkelmandje, dan op afrekenen waarmee ik minder betaal dan bij de Hornbach. De volgende dag gaat de bel en de doos wordt netjes in de hal gezet.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door Pjotr »

Dus ze zijn te duur? Nu heb ik alleen ervaring met de Hornbach in Amstelveen. Behalve dat het een zootje bij de kassa meestal is, is dat geen onprettige winkel. De Gammel is veel erger...
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door OWC »

Ik heb zelf ook een bloedhekel aan winkelen.
Dus ik bestel ook graag.

Bij online shop heb je trouwens ook nog recht op koop op afstand, wat je in principe bij een fysieke winkel niet hebt. Bij de meeste bouwmarkten is dat tegenwoordig ook geen probleem meer.

Van alle bouwmarkten is Hornbach wel een van de minst erge.
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door AatV »

pappaleo schreef:
Dan worden ze vanzelf timmerlui.
:lol: :lol: :lol:

groet,
Aat
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door markbakk »

Festool heeft trouwens ook best mooie zaagtafels met afkortfunctie. De CS50 is nu (een beetje) in de aanbieding. Heb hier een (oudere) grote broer, ik hoef niet per se nog een aparte afkortzaag.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door pappaleo »

markbakk schreef:
Festool heeft trouwens ook best mooie zaagtafels met afkortfunctie. De CS50 is nu (een beetje) in de aanbieding. Heb hier een (oudere) grote broer, ik hoef niet per se nog een aparte afkortzaag.
Toch ruim een factor 2 duurder. Maar geen nood. Amazon komt morgen aanbellen :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door dre »

En het is geworden? =P~
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door Marp »

Ik heb wel een "vaag" vermoeden... :mrgreen:
pappaleo schreef:
markbakk schreef:
En wat heb je precies op het oog? Bosch GCM 8 SJL of zoiets?
Een Bosch GCM 8 SDE. Bij mastertools niet in voorraad.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door pappaleo »

dre schreef:
En het is geworden? =P~
Via Amazon dan, van Kühne + Nagel AG.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door dre »

Mooi ding! :goedzo:
Ik heb veel met de versie zonder trekfunctie gewerkt : fantastische machine!
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door pappaleo »

Stond voor mij al vast. De vraag was alleen waar. Maar ondanks dat dit "grijze import" is, vind ik het prijsverschil serieus genoeg om dat toch zo te doen.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door dre »

Prima toch!
Volgens mij zijn alle prijsstunters met grijze import bezig.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door Pjotr »

dre schreef:
Prima toch!
Volgens mij zijn alle prijsstunters met grijze import bezig.
Ja hoor, en toch is het ding blauw :think:

Mooie aanwinst Leo. Feli :rock:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door Pjotr »

Pjotr schreef:
Yep, gelijk bij amazon zelf zoeken. Is overigens lang niet altijd de goedkoopste. Zocht laatst een nieuwe boormachine:

https://www.gereedschapcentrum.nl/metab ... 62EALw_wcB

https://www.amazon.nl/Metabo-1300-2-boo ... 671&sr=8-1
Deze inmiddels weer retour: Zat wel erg veel speling op de booras. Flink stuk meer dan mijn 25 jaar oude Metabo terwijl de nieuwe i.t.t. de oude, helemaal geen klopmechaniek heeft :shock: De laatste tijd gaat veel retour naar Amazon. Set van 10 T-moeren besteld, 6 geleverd. Zelfklevend machine meetlint: Wordt verkocht als van rechts naar links lezend, maar geleverd is van links naar rechts. En nog zo wat. Gelukkig doen ze niet moeilijk bij Amazon. Binnen een week storten ze het aankoopbedrag terug. Dat is met een aantal Nederlandse bedrijven wel anders.
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door jvenema »

Had eens vloermatten van de auto, had ik toch stuur aan de verkeerde kant zitten. Terug sturen was verder geen probleem, maar dat soort dingen blijft toch vreemd.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Ik vraag me af waar

Bericht door John P »

Als ik verkoper was had ik gewoon gezegd dat je de matten op de kop had liggen. Dit zijn bijzondere design matten die een moderne touch toevoegen aan een oud concept of zoiets.
Plaats reactie

Terug naar “Hout- en metaalbewerkingsgereedschap”