Ik denk niet voor iemand anders,ik spreek gewoon uit eigen ervaring.
Mij viel het behoorlijk tegen hoe precies zo'n ding zaagt.
Niets meer,niets minder...........
Oh, was daarvoor dat oranje plastic stokje wat bij het zaagtafeltje los geleverd was?
Ja en dan 3 vingers over en Bier bestellen in stamkroeg voor 5 man
Maar mijn zwager was vorig jaar bijna zijn vinger kwijt met een zaagtafel
Er zijn echt heel veel timmerlui een stuk had en of vingers kwijt geraakt
Bijzonder, mijn ervaring met afkortzagen is juist heel goed en positief.
Ze zagen JUIST heel precies en nauwkeurig.
Sterker nog, zolang je niet meer dan 300mm zou ik een afkortzaag boven elke andere zaag aanraden.
Het werkt veel vlugger, het is compacter en werkt vooral veel veiliger. Stof is ook veel beter te handhaven.
Als je het werk netjes inklemd ipv vasthoudt komen je handen en vingers niet eens in de buurt tijdens het zagen.
Wel moet he goed letten op de speling die sommige zagen kunnen hebben.
Op YT kun je echt mega veel video's vinden met ideeën en handige tips. Merendeel van de woodworkers vinden ook afkortzaag een van de beste tools in de werkplaats.
Ik neem aan dat we het hebben over een afkortzaag met trek functie?
Ik heb overigens ook redenen om de Hornbach even te mijden.
Oh ? ik ben benieuwd wat daar de reden van is. ik kom er graag anders. je loopt naar binnen. zet doos op karretje, je loopt met karretje naar kassa, afrekenen, en klaar.
Maar nu denk ik mogelijk te simpel ?
Ik heb overigens ook redenen om de Hornbach even te mijden.
Oh ? ik ben benieuwd wat daar de reden van is. ik kom er graag anders. je loopt naar binnen. zet doos op karretje, je loopt met karretje naar kassa, afrekenen, en klaar.
Maar nu denk ik mogelijk te simpel ?
Nu gaat het nog makkelijker: ik klik op winkelmandje, dan op afrekenen waarmee ik minder betaal dan bij de Hornbach. De volgende dag gaat de bel en de doos wordt netjes in de hal gezet.
Dus ze zijn te duur? Nu heb ik alleen ervaring met de Hornbach in Amstelveen. Behalve dat het een zootje bij de kassa meestal is, is dat geen onprettige winkel. De Gammel is veel erger...
Ik heb zelf ook een bloedhekel aan winkelen.
Dus ik bestel ook graag.
Bij online shop heb je trouwens ook nog recht op koop op afstand, wat je in principe bij een fysieke winkel niet hebt. Bij de meeste bouwmarkten is dat tegenwoordig ook geen probleem meer.
Van alle bouwmarkten is Hornbach wel een van de minst erge.
Festool heeft trouwens ook best mooie zaagtafels met afkortfunctie. De CS50 is nu (een beetje) in de aanbieding. Heb hier een (oudere) grote broer, ik hoef niet per se nog een aparte afkortzaag.
Festool heeft trouwens ook best mooie zaagtafels met afkortfunctie. De CS50 is nu (een beetje) in de aanbieding. Heb hier een (oudere) grote broer, ik hoef niet per se nog een aparte afkortzaag.
Toch ruim een factor 2 duurder. Maar geen nood. Amazon komt morgen aanbellen
Stond voor mij al vast. De vraag was alleen waar. Maar ondanks dat dit "grijze import" is, vind ik het prijsverschil serieus genoeg om dat toch zo te doen.
Deze inmiddels weer retour: Zat wel erg veel speling op de booras. Flink stuk meer dan mijn 25 jaar oude Metabo terwijl de nieuwe i.t.t. de oude, helemaal geen klopmechaniek heeft De laatste tijd gaat veel retour naar Amazon. Set van 10 T-moeren besteld, 6 geleverd. Zelfklevend machine meetlint: Wordt verkocht als van rechts naar links lezend, maar geleverd is van links naar rechts. En nog zo wat. Gelukkig doen ze niet moeilijk bij Amazon. Binnen een week storten ze het aankoopbedrag terug. Dat is met een aantal Nederlandse bedrijven wel anders.
Had eens vloermatten van de auto, had ik toch stuur aan de verkeerde kant zitten. Terug sturen was verder geen probleem, maar dat soort dingen blijft toch vreemd.
Als ik verkoper was had ik gewoon gezegd dat je de matten op de kop had liggen. Dit zijn bijzondere design matten die een moderne touch toevoegen aan een oud concept of zoiets.