miniDSP flex
Moderator: Beheerdersteam
Re: miniDSP flex
Ah, dank je HJ. Ik ben zelf geen fan van Volumio. Op dit moment draait hier Qobuz op een laptop met touchscreen en vandaar via USB naar een XMOS DAC interface. Dat moet met die Flex zondemeer ook kunnen.
Re: miniDSP flex
Ik zie trouwens dat de minidsp SHD is vernieuwd en dat het jitter spectrum 20dB omlaag is gebracht. Erg mooi!
https://www.audiosciencereview.com/foru ... mer.18681/
https://www.audiosciencereview.com/foru ... mer.18681/
Re: miniDSP flex
En de SHD kan Diract Live draaien op 96khz. De Flex kan dat alleen op 48khz. Alleen een 'probleem' als je Dirac gebruikt natuurlijk.jeroen_d schreef: ↑ma 09 mei 2022, 19:37Ik zie trouwens dat de minidsp SHD is vernieuwd en dat het jitter spectrum 20dB omlaag is gebracht. Erg mooi!
https://www.audiosciencereview.com/foru ... mer.18681/
Re: miniDSP flex
Plus dat je bij de Flex DIrac er niet bij krijgt. Die moet je apart nog eens voor €200 extra kopen. Maar ok niet iedereen zit op Dirac te wachten. Dus zo gek is het niet.
Overigens valt die performance van de SHD nog steeds wel wat tegen t.o.v. b.v. een Topping D30 Pro dac: https://www.audiosciencereview.com/foru ... dac.20259/ Vergelijk maar eens de multitone vervorming.
Overigens valt die performance van de SHD nog steeds wel wat tegen t.o.v. b.v. een Topping D30 Pro dac: https://www.audiosciencereview.com/foru ... dac.20259/ Vergelijk maar eens de multitone vervorming.
Re: miniDSP flex
Ja, dan pak je de best metende DAC van die site. En de topping is toch alleen stereo? Ik kijk naar die Flex voor 2.2 en ingebouwde DSP.
Re: miniDSP flex
Klopt, maar we hadden het nu over de vernieuwde SHD, niet de Flex. Die is m.i. van een ander orde. Ook niet verkeerd overigens. Als je top-of-the-line wilt, want daar over hebben we het toch?, dan pak je een SHD Studio met 2x een D30 Pro.
Re: miniDSP flex
Is even wennen aan Volumio maar ik ben er nu zeer over te spreken (SHD studio) opstarten duurt wel lang (de nieuwste versie heeft een standby modus).
Minidsp heeft mij positief verrast qua software updates, Roon wordt nu volledig ondersteunt. Volume regeling vanuit de volumio app was dramatisch en is nu prima. Tidal werkte bij mij ook prima gebruik ik nu echter niet meer (toch maar voor Spotify gekozen).
Re: miniDSP flex
Ik heb nog 2 kanalen nodig - anders was het een no-brainer idd!
Re: miniDSP flex
Uiteraard! In de opvolgende discussie in die test van de D30-Pro zegt iemand:
"Topping should make a fully featured multi-ch AVR, or AVP with Dirac. I'm sure they'd knock it out of the park, as they've proven time and time again to put in a lot of effort into their engineering."
Goed stuk ontwerpsoftware er bij en er blijft weinig te wensen over hieromtrent.
"Topping should make a fully featured multi-ch AVR, or AVP with Dirac. I'm sure they'd knock it out of the park, as they've proven time and time again to put in a lot of effort into their engineering."
Goed stuk ontwerpsoftware er bij en er blijft weinig te wensen over hieromtrent.
Re: miniDSP flex
Dat is mooi. Dat opstarten, is dat specifiek Volumio of doel je op het booten van de Studio unit op zich?Jur schreef: ↑di 10 mei 2022, 11:20Is even wennen aan Volumio maar ik ben er nu zeer over te spreken (SHD studio) opstarten duurt wel lang (de nieuwste versie heeft een standby modus).
Minidsp heeft mij positief verrast qua software updates, Roon wordt nu volledig ondersteunt. Volume regeling vanuit de volumio app was dramatisch en is nu prima. Tidal werkte bij mij ook prima gebruik ik nu echter niet meer (toch maar voor Spotify gekozen).
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: miniDSP flex
vooral volumio, de dsp zelf duurt een paar tellenPjotr schreef: ↑di 10 mei 2022, 21:53Dat is mooi. Dat opstarten, is dat specifiek Volumio of doel je op het booten van de Studio unit op zich?Jur schreef: ↑di 10 mei 2022, 11:20Is even wennen aan Volumio maar ik ben er nu zeer over te spreken (SHD studio) opstarten duurt wel lang (de nieuwste versie heeft een standby modus).
Minidsp heeft mij positief verrast qua software updates, Roon wordt nu volledig ondersteunt. Volume regeling vanuit de volumio app was dramatisch en is nu prima. Tidal werkte bij mij ook prima gebruik ik nu echter niet meer (toch maar voor Spotify gekozen).
Re: miniDSP flex
Dank je Henkjan. Waarschijnlijk staat het dan net als veel andere gelicenseerde software, op een authenticatie server te wachten.
Re: miniDSP flex
Ik denk eerder dat het laden van het OS vanaf de microsd kaart enige tijd in beslag neemt, maar inderdaad wanneer je een (digitale) ingang gebruikt is deze direct beschikbaar na het aanzetten.
Re: miniDSP flex
Donderdag komt mijn Flex (balanced) binnen. Ik zal wat plaatjes en ervaringen posten hier.
Re: miniDSP flex
Spannend! Ben nu zelf voor de MiniDSP HD betere DA converters aan het klussen. Kunnen we straks eens vergelijken... 
Re: miniDSP flex
En vooral leuk. Ik ga de Hypex versterkemodules (MP122OEM) eraan knopen. Die gebruik ik nu ook maar dan met de Hypex DSP module. Ik ga later ook met Dirac Live aan de slag. Ik ben benieuwd. Ik neem de combi (met speakers) mee naar de luisterdag in Harderwijk.
Satefan
Re: miniDSP flex
Erg cool: https://www.minidsp.com/products/minids ... flex-eight
Geen analoge inputs. Voor mij geen punt. Nu nog een balanced versie
Re: miniDSP flex
Yep, als je zo complex gaat is gebalanceerd eigenlijk wel een must! 4x een CA-amp er aan voor midden en hoog en 2x - 4x een N-core/Purify voor een setje subs. Zelfs speaker filters bouwen is zo Lego geworden 
Re: miniDSP flex
Kan je al wat zeggen over je luisterervaringen met de MiniFlex? Heb je een 1:1 vergelijking gedaan met Hypex DSP/DACs?satefan schreef: ↑di 28 jun 2022, 11:15En vooral leuk. Ik ga de Hypex versterkemodules (MP122OEM) eraan knopen. Die gebruik ik nu ook maar dan met de Hypex DSP module. Ik ga later ook met Dirac Live aan de slag. Ik ben benieuwd. Ik neem de combi (met speakers) mee naar de luisterdag in Harderwijk.
Satefan
Re: miniDSP flex
Vooralsnog bevalt de Flex prima.
Ik heb niet echt een direct vergelijk met de Hypex DSP qua muziekbeleving, maar met de MiniDSP gebruik ik wel dezelfde AMP modules (en dezelfde speakers).
Er is echter 1 ding dat mij duidelijk opviel, maar het is specifiek. Bij een nummer van Guus Meeuwis (Voor Haar) vervormde de solo-piano partij best wel. De hoge noot die daar aangeslagen wordt was duidelijk vervormd bij de Hypex DSP/DAC. Bij de MiniDSP is dat niet het geval.
Verder moet ik nog verder tunen aan het filter, dat ga ik zometeen eens even doen. Ivm de warmte heb ik de boel dicht zitten, dus kan ik mooi gelijk even wat sweeps genereren
Groet,
Satefan
Ik heb niet echt een direct vergelijk met de Hypex DSP qua muziekbeleving, maar met de MiniDSP gebruik ik wel dezelfde AMP modules (en dezelfde speakers).
Er is echter 1 ding dat mij duidelijk opviel, maar het is specifiek. Bij een nummer van Guus Meeuwis (Voor Haar) vervormde de solo-piano partij best wel. De hoge noot die daar aangeslagen wordt was duidelijk vervormd bij de Hypex DSP/DAC. Bij de MiniDSP is dat niet het geval.
Verder moet ik nog verder tunen aan het filter, dat ga ik zometeen eens even doen. Ivm de warmte heb ik de boel dicht zitten, dus kan ik mooi gelijk even wat sweeps genereren
Groet,
Satefan
