Simpelste manier om Qobuz op een Raspberry Pi te krijgen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Simpelste manier om Qobuz op een Raspberry Pi te krijgen
Draait hier ook op een macmini, prima hardware zonder osx
Re: Simpelste manier om Qobuz op een Raspberry Pi te krijgen
Ho, ho, ik zei dat het niet meer ondersteund wordt op de NAS'en van Synology en Netgear. Daar stond LMS altijd standaard op. Wat je zelf bakt is natuurlijk wat anders
Re: Simpelste manier om Qobuz op een Raspberry Pi te krijgen
Ik ben na zes uur klooien zo ver dat de Raspberry Pi opstart met max2play erop. De rest zie ik in de ochtend wel.Henkjan schreef: ↑za 02 jul 2022, 18:40yep. en als je dan zoals max2play en collega's doen een combi van OS en streaming software en audio drivers voorkookt in een distro ben je echt in een paar minuten klaar: distro downloaden, op een SD kaart zetten, die in de RPi stoppen, aanzetten, paar instellingen doen en muziek
Het is een tijdje geleden dat ik voor het laatst een .img-bestand op een geheugenkaartje gezet had en in de tussentijd ben ik van Windhoos op Linux overgestapt, dus het gaat nu allemaal anders. Maar goed, het doet nu wat.
Re: Simpelste manier om Qobuz op een Raspberry Pi te krijgen
Ik woon niet echt om de hoek maar met een Meet of andere video optie kunnen we elkaar best wel helpen.
Re: Simpelste manier om Qobuz op een Raspberry Pi te krijgen
Bedankt voor het aanbod, als ik er echt niet meer uit kom maak ik er misschien wel gebruik van.
Re: Simpelste manier om Qobuz op een Raspberry Pi te krijgen
Je zou de eerste niet zijn die ik op die manier help. 
Re: Simpelste manier om Qobuz op een Raspberry Pi te krijgen
Ik heb uiteindelijk piCorePlayer erop gezet en dat werkt nu. Ik luister nu naar een liveconcert van Sepultura; aangezien ik geen enkele metalopname heb, weet ik heel zeker dat dat niet van een lokale schijf komt.
-
jwvanwijngaarden
- Berichten: 86
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 15:46
- Locatie: Utrecht
Re: Simpelste manier om Qobuz op een Raspberry Pi te krijgen
Wellicht nog een suggestie. Ik speel muziek van Qobuz via de Raspberry 3 via de android app Bubble Upnp player. Op de Raspberry heb ik Qobuz als server ingesteld, dit werkt goed. Als audioprogramma gebruik ik op de Raspberry MoodeAudio, inmiddels versie 8.1.2.
Ik moet wel zeggen dat ik het installeren van dit geheel lastig vond, maar ik was niet erg goed thuis in de Raspberry, met een vriend aan de telefoon kwam het voor elkaar. Nu het loopt het probleemloos.
Nog een aanvulling: Ik liep tegen het probleem aan dat bij afspelen van speellijsten bij Qobuz, via Bubble Upnp na het afspelen van een track uit de speellijst Bubble niet automatisch doorging naar het volgende track. Inmiddels ben ik er achter dat dit komt door de aansturing vanuit mijn Oneplus Nord telefoon. Deze telefoon wordt snel in een soort sluimerstand gezet, en dan gaaft hij kennelijk niet een signaal dat de Taspberry verder moet met de volgende track. Mijn meest praktische oplossing bleek uiteindelijk het maken van de speellijst te doen op de Realme tablet en dan doet het probleem zich niet voor, de speellijsten worden prima afgespeeld. Ik zou nog lang kunnen zoeken hoe dit ook op de Oneplus te regelen is, maar dit werkt prima, dus laat ik het maar zo.
Ik moet wel zeggen dat ik het installeren van dit geheel lastig vond, maar ik was niet erg goed thuis in de Raspberry, met een vriend aan de telefoon kwam het voor elkaar. Nu het loopt het probleemloos.
Nog een aanvulling: Ik liep tegen het probleem aan dat bij afspelen van speellijsten bij Qobuz, via Bubble Upnp na het afspelen van een track uit de speellijst Bubble niet automatisch doorging naar het volgende track. Inmiddels ben ik er achter dat dit komt door de aansturing vanuit mijn Oneplus Nord telefoon. Deze telefoon wordt snel in een soort sluimerstand gezet, en dan gaaft hij kennelijk niet een signaal dat de Taspberry verder moet met de volgende track. Mijn meest praktische oplossing bleek uiteindelijk het maken van de speellijst te doen op de Realme tablet en dan doet het probleem zich niet voor, de speellijsten worden prima afgespeeld. Ik zou nog lang kunnen zoeken hoe dit ook op de Oneplus te regelen is, maar dit werkt prima, dus laat ik het maar zo.
Re: Simpelste manier om Qobuz op een Raspberry Pi te krijgen
Ik heb vrij geregeld dat het afspelen van muziek van Qobuz via piCorePlayer spontaan ophoudt. Matige internetverbinding of zou het wat anders kunnen zijn? Het is in ieder geval knap irritant...
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Simpelste manier om Qobuz op een Raspberry Pi te krijgen
Dat heb ik op de Yamaha WXC50 ook. Geen aanwijzing voor te vinden. Heeft niets met mijn WiFi van doen en ook niet met mijn internetsnelheid.
Soms doet ie het een paar keer achter elkaar (bij hetzelfde album, dat je dan herstart). En dan heb je er weer weken geen last van.
Ik houd het maar op een server hiccup bij Qobuz zelf.
Soms doet ie het een paar keer achter elkaar (bij hetzelfde album, dat je dan herstart). En dan heb je er weer weken geen last van.
Ik houd het maar op een server hiccup bij Qobuz zelf.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Simpelste manier om Qobuz op een Raspberry Pi te krijgen
Heb ik nooit bij mijn Aries. Wel dat na het spelen van een album na korte tijd zomaar een playlist begint te spelen…
Re: Simpelste manier om Qobuz op een Raspberry Pi te krijgen
Dan heb je ook zomaar aangevinkt dat ie dat moet doen. Kun je ook weer uitvinken. Ik vind het soms wel handig voor op de achtergrond. Krijg je een soort radio in dezelfde trant als het album en ontdek je soms weer leuke nieuwe dingen.Leeuwarden schreef: ↑zo 11 dec 2022, 17:22Heb ik nooit bij mijn Aries. Wel dat na het spelen van een album na korte tijd zomaar een playlist begint te spelen…
Ik heb ook wel eens gehik met Qobuz, maar niet dat het er mee stopt. Denk toch een serverdingetje bij Qobuz.
Re: Simpelste manier om Qobuz op een Raspberry Pi te krijgen
Ik gebruik inmiddels geen Qobuz meer daarom, Spotify is matig maar wel zo stabiel...pappaleo schreef: ↑zo 11 dec 2022, 17:19Dat heb ik op de Yamaha WXC50 ook. Geen aanwijzing voor te vinden. Heeft niets met mijn WiFi van doen en ook niet met mijn internetsnelheid.
Soms doet ie het een paar keer achter elkaar (bij hetzelfde album, dat je dan herstart). En dan heb je er weer weken geen last van.
Ik houd het maar op een server hiccup bij Qobuz zelf.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Simpelste manier om Qobuz op een Raspberry Pi te krijgen
Moest even zoeken maar je hebt gelijk, het stond inderdaad aangevinkt.Pjotr schreef: ↑zo 11 dec 2022, 17:35Dan heb je ook zomaar aangevinkt dat ie dat moet doen. Kun je ook weer uitvinken. Ik vind het soms wel handig voor op de achtergrond. Krijg je een soort radio in dezelfde trant als het album en ontdek je soms weer leuke nieuwe dingen.Leeuwarden schreef: ↑zo 11 dec 2022, 17:22Heb ik nooit bij mijn Aries. Wel dat na het spelen van een album na korte tijd zomaar een playlist begint te spelen…
Ik heb ook wel eens gehik met Qobuz, maar niet dat het er mee stopt. Denk toch een serverdingetje bij Qobuz.
Re: Simpelste manier om Qobuz op een Raspberry Pi te krijgen
Ik moet zeggen dat ik nooit problemen heb met qobuz. Niet op de node 2i, sonos of via de app op m'n telefoon.
Re: Simpelste manier om Qobuz op een Raspberry Pi te krijgen
Ik heb ook het idee dat een wat lange bufferlengte het probleem van hikken oplost. Maar in de Win applicatie van Qobuz kun je dat nergens instellen voor zover ik weet. Met het Octavio streamertje loopt Qubuz probleemloos. De Qobuz Win applicatie vreet trouwens aardig wat processortijd, 20% - 30%. Wanneer je hem naar minimale window view overschakelt is nog geen 1%. Raar 
Re: Simpelste manier om Qobuz op een Raspberry Pi te krijgen
Zoals boven gesuggereerd, LMS met de Qobuz-plugin. Het makkelijkste om LMS op je Pi te krijgen (vanaf Raspberry Pi3), daarvoor kun je Raspberry Pi Music Server/RPMS gebruiken (mijn eigen brouwsel) en kun je in een half uurtje up-and-running zijn, dus snel genoeg uitgeprobeerd. Geen idee of en hoe die Qobuz-plugin werkt binnen LMS (gebruik deze zelf niet), maar het schijnt te werken als ik de reacties hierboven mag geloven.
Re: Simpelste manier om Qobuz op een Raspberry Pi te krijgen
Ik heb het als ik 1 nummer probeer af te spelen, vooral bij lange nummers. Bij een album of playlist wordt het niet stil, maar gaat 'ie spontaan door met het volgende nummer.
Re: Simpelste manier om Qobuz op een Raspberry Pi te krijgen
Ik gebruik nu piCorePlayer met LMS en de Qobuz plug-in op een Raspberry Pi 3B. Verwacht je dat jouw variant stabieler draait, al werkt het allebei met LMS?AudioMan schreef: ↑ma 12 dec 2022, 12:50Zoals boven gesuggereerd, LMS met de Qobuz-plugin. Het makkelijkste om LMS op je Pi te krijgen (vanaf Raspberry Pi3), daarvoor kun je Raspberry Pi Music Server/RPMS gebruiken (mijn eigen brouwsel) en kun je in een half uurtje up-and-running zijn, dus snel genoeg uitgeprobeerd. Geen idee of en hoe die Qobuz-plugin werkt binnen LMS (gebruik deze zelf niet), maar het schijnt te werken als ik de reacties hierboven mag geloven.
Re: Simpelste manier om Qobuz op een Raspberry Pi te krijgen
Gebruik piCorePlayer/LMS/Qobuz plug-in zelf niet eerlijk gezegd maar denk dat net zo stabiel draait, daar zit het verschil niet in.
Het voordeel van RPMS is vooral het gemak van installeren (half uurtje, zonder enige configuratie) en de extra mogelijkheden die RPMS biedt tov pCP (zie link hieronder). En idd zowel pCP als RPMS draaien LMS, alhoewel RPMS dat doet via Docker waarmee je LMS automatisch kunt upgraden zonder zorgen. Ook kun je door de Docker-toepassingen heel simpel je installatie resetten, de configuratie van LMS wordt immers buiten de installatie-files van LMS opgeslagen; handig dus als je wat wilt rommelen met plugins of zo en niks stuk wilt maken.
Je kunt RPMS eenvoudig uitproberen (met intact-lating van jouw pCP-setup) door de installatie uit te voeren op een nieuw kaartje, die erin te stoppen en te booten. Kanttekening is wel dat RPMS *niet* beschikt over een (squeezelite-) client (is een architectonische beslissing van mij).
Het voordeel van RPMS is vooral het gemak van installeren (half uurtje, zonder enige configuratie) en de extra mogelijkheden die RPMS biedt tov pCP (zie link hieronder). En idd zowel pCP als RPMS draaien LMS, alhoewel RPMS dat doet via Docker waarmee je LMS automatisch kunt upgraden zonder zorgen. Ook kun je door de Docker-toepassingen heel simpel je installatie resetten, de configuratie van LMS wordt immers buiten de installatie-files van LMS opgeslagen; handig dus als je wat wilt rommelen met plugins of zo en niks stuk wilt maken.
Je kunt RPMS eenvoudig uitproberen (met intact-lating van jouw pCP-setup) door de installatie uit te voeren op een nieuw kaartje, die erin te stoppen en te booten. Kanttekening is wel dat RPMS *niet* beschikt over een (squeezelite-) client (is een architectonische beslissing van mij).
Re: Simpelste manier om Qobuz op een Raspberry Pi te krijgen
Ik kan in bubble Upnp, niet meer inloggen met mijn Qobuz account.
Hij geeft dan een foutmelding. iets met network error closed by peer.
Hij geeft dan een foutmelding. iets met network error closed by peer.
