Er zitten wel audiofiele zekeringen in. En ingesmeerde smoorspoelen.
ServoStaat
Moderator: Beheerdersteam
Re: ServoStaat
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: ServoStaat
Als ik het goed zie staat de speaker op een tafel, is dan wel een heel klein vloerstaandertje… maar whatever, als het maar goed klinkt!
Re: ServoStaat
Ja je hebt gelijk. Ik keek naar de laatste opstellingsfoto's en die zijn w.d.b. wat bedrieglijk. Maar voor tafelstaanders vind ik ze wel weer fors. Het zijn OB's en daar wil je toch wel substantiële afstand tot muren e.d. Die kunnen niet op een boekenplank. Dus dat worden dan dedicated speakerstands 
Re: ServoStaat
Wonderlijk, kreeg op fb ook al door dat ze best wel groot leken
Op maat en met de 24V voeding erin, is die ook meteen mooi opgeruimd
Re: ServoStaat
dat is druk geworden daar !motoindo schreef: ↑wo 12 apr 2023, 8:43Krijg via FB wat opmerkingen binnen over de baffle vorm, dat de tweeter te diep ligt etc. Allemaal valide punten die mee worden genomen in het uiteindelijke ontwerp. Joppe, had een post gedaan op de open baffle fan club en geloof dat die redelijk aan het ontploffen isTot vanmiddag !
Re: ServoStaat
Ben benieuwd naar jouw oordeel straks, ben bang dat het wel eens nog veel drukker kan worden. Wel wennen hoor, ze "koppelen" compleet anders aan mijn kamer dan de Grown/Up's die er naast staan. Ook de laag weergave lijkt veel minder last van buiken en knopen te hebben als ik door mijn woonkamer loop. Heel apart allemaal.
Re: ServoStaat
Dat is inderdaad vreemd. maar wellicht dat 2 van die drivertjes die kleiner zijn in deze setting toch wat anders doen met je kamer. ben zeer benieuwdmotoindo schreef: ↑wo 12 apr 2023, 12:45Ben benieuwd naar jouw oordeel straks, ben bang dat het wel eens nog veel drukker kan worden. Wel wennen hoor, ze "koppelen" compleet anders aan mijn kamer dan de Grown/Up's die er naast staan. Ook de laag weergave lijkt veel minder last van buiken en knopen te hebben als ik door mijn woonkamer loop. Heel apart allemaal.
servostaat.photo.8.jpg
ik heb speaker stands trouwens dus die hoef je niet mee te nemen van die atacama dingen
Re: ServoStaat
Zo Net 2 servostaat(jes) over de vloer gehad.
wat een poepies ! maar alleen wat betreft omvang !!het geluid is dat zeker niet!
was weer gezellig ! ben pardoes de kokos makronen en de cake vergeten aan te bieden
nom nom nom nom
was weer gezellig ! ben pardoes de kokos makronen en de cake vergeten aan te bieden
Re: ServoStaat
Ja was fijn om weer even de koppen bij elkaar te hebben, twee (drie met Harry erbij) horen altijd meer dan 1, ik ga aan de slag met de tips:

Dank voor de hulp Joppe !!!
- Baffle afschuinen bij tweet tegen tunnel diffractie.
- Spanningsdeler op de BMH3D mid en hoog levels zetten zodat ze beter afregelbaar worden.
- Loop filter aanpassen aan kleine woofs.
Dank voor de hulp Joppe !!!
Re: ServoStaat
Zo, alweer een tijdje terug dat ik hier wat postte, gewoon te druk met bouwen van kastjes waarover u mij natuurlijk niet hoort klagen.
Maar dan nu toch eindelijk even een weekendje tussendoor gevonden om weer eens iets te plaatsen, dit keer een kort filmpje van de door mij eerder dit jaar aangeschafte Joppe panelen. Niet de kleine 2 weg uitvoeringen die eerder in Ermelo te beluisteren waren maar een 3 weg variant waar ik net als bij de eerdere SAOB ook weer een sub unit voor wil maken.
Verder staat er met ingang van heden een dump van mijn facebook fb_piratelogic en fb_servolabs pagina's online op mijn piratelogic.nl en servolabs.nl websites in verband met onderstaand bericht wat van de week ineens op mijn tijdlijn verscheen als gevolg van een fijn stukje EU privacy wetgeving. Hulde.
Maar dan nu toch eindelijk even een weekendje tussendoor gevonden om weer eens iets te plaatsen, dit keer een kort filmpje van de door mij eerder dit jaar aangeschafte Joppe panelen. Niet de kleine 2 weg uitvoeringen die eerder in Ermelo te beluisteren waren maar een 3 weg variant waar ik net als bij de eerdere SAOB ook weer een sub unit voor wil maken.
Verder staat er met ingang van heden een dump van mijn facebook fb_piratelogic en fb_servolabs pagina's online op mijn piratelogic.nl en servolabs.nl websites in verband met onderstaand bericht wat van de week ineens op mijn tijdlijn verscheen als gevolg van een fijn stukje EU privacy wetgeving. Hulde.
Re: ServoStaat
Lekker Chris ! ja ik kreeg die melding ook paar dagen terug
niet echt gelezen haha
Re: ServoStaat
ja in dit geval wel, ik ga zeker niks betalen voor facebook.... sterker nog wellicht niet gebruiken in de toekomst
Re: ServoStaat
Heb er even een subje onder gezet aangedreven door een servo/sub deurtje
En een en ander in mijn werkhok op elkaar gezet
Het gaat mee naar ons DAE clubje van het weekend bij HJ, heel benieuwd naar de meningen. Wat ik hoor heeft nog wel wat tuning nodig denk ik maar in potentie is dit wel erg fijn denk ik zo.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: ServoStaat
zo dan, we hebben deze fijn aan de tand gevoeld. eerst even wat met een paar snelle REW metingen en toen nog een draai op t oor de 4 wegen in balans gebracht, en dat is nu al zeer geslaagd. alle 4 wegen (de MFB sub tot 100Hz, en dan tot 400, 4000 en daarboven t 3 weg paneel harmoniëren prachtig, plaatsing, detaillering, etc, enz, dik in orde. deze verdienen een mooi plekje in huize Motoindomotoindo schreef: ↑do 23 nov 2023, 12:14Heb er even een subje onder gezet aangedreven door een servo/sub deurtje
servostaat.photo.10.jpg
En een en ander in mijn werkhok op elkaar gezet
servostaat.photo.9.jpg
Het gaat mee naar ons DAE clubje van het weekend bij HJ, heel benieuwd naar de meningen. Wat ik hoor heeft nog wel wat tuning nodig denk ik maar in potentie is dit wel erg fijn denk ik zo.
Re: ServoStaat
vond ze ook zeer geslaagd ! aansluiting van MFB laag naar planar mid laag werkt ook erg goed !!! kunt er nog uren mee klooien, spelen en meten. maar heb zojuist wel echt lekker genoten van de muziek, en dat applaus in Musica Nuda, had me bijna gefopt dacht ineens HUH. leek wel echt. (dat gaat al snel verloren omdat je beseft dat je een opname luistert haha) maar meestal komt dit bij mij alleen voor wanneer ik iets hoor, en dan blijkt het toch buiten te zijn of de buren, of een kat die ergens aan krapt in real life 
