buizen reverb

voor specifieke pro-audio projecten als opname apparatuur, mengtafels, etc

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: buizen reverb

Bericht door democles »

Even los van dit.
Een foto die ik maakte in Miamar,Birma
Bijlagen
DSC05333.JPG
Laatst gewijzigd door democles op wo 22 mei 2024, 2:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: buizen reverb

Bericht door democles »

Alle touwtjes er aan gezet.
klaarr.jpg
De gloei getest zonder de EZ81,dus geen hoogspanning er op.
Alles gloeit. :yeah:
EZ81 ingeplugd en meten hoe veel de HV is.
262V dat zit dicht in de buurt :D
Meten,.jpg
Geen rook,geen instortende voeding.
Gitaar en versterker aangesloten en hij doet het,HOERAAAAAaaaaaaa :lol:
Dit kan ingebouwd worden. :D
DSC08913.JPG
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: buizen reverb

Bericht door OWC »

Dat ziet er heel fraai uit en duimpjes omhoog voor het feit dat het ook in een keer werkt!

Murphy pakt je namelijk altijd wel ergens, hahahaha
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: buizen reverb

Bericht door democles »

Thanks.
Ja Murphy ,nog niet. :hide:
Ben blij dat het print ontwerp zijn werk deed.
Ach wat lul ik,de rest natuurlijk ook,opstelling, twisten van de bedrading,waar nodig afgeschermd.
Al die kleine dingen,aarding,2x 100 ohm naar massa op de gloei,geen HV in de buurt van signaal draden,twee buisjes krijgen nog een afscherming jasje etc.
De HV zal ik nog wat omhoog brengen,door de mistery R in de voeding wat te verlagen van 1,5K naar 1K. of zoiets....
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: buizen reverb

Bericht door Henkjan »

democles schreef: vr 12 apr 2024, 22:00
....
Gitaar en versterker aangesloten en hij doet het,HOERAAAAAaaaaaaa :lol:
:yeah:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: buizen reverb

Bericht door democles »

Zijn we al klaar?
Nee..
De voorversterker buisjes afgeschermd en weer testen.
Klinkt goed.
Vandaag heeft mijn kameraad wat speaker webbing van een vintage Hammond orgel afgesloopt. :shock:
Dus meer retero lukt niet :lol:
Gebruiken we dat als bekleding :yeah:
Het houten voorfront met de decoupeer bewerkt om de ventilatie van de kast te bevorderen en in de lak gezet.
Ben nu wat You tube filmpjes aan het bekijken hoe de boel te bekleden.
Bijlagen
DSC08914.JPG
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: buizen reverb

Bericht door Kappa7 »

Mooi maare eehg ik wil de lol niet bederven.
Staat de text niet op zijn kop?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: buizen reverb

Bericht door ds23man »

Nee hoor, is voor Australische klant. :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: buizen reverb

Bericht door Pjotr »

Welnee, zit gewoon goed. Hangversterkers zijn heel gebruikelijk bij gitaren.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: buizen reverb

Bericht door democles »

De hoogspanning verhoogd R mistery naar 1K verlaagd.
Meet nu 276V en dat is heel mooi,1V onder het schema. :yeah:
De reverb trafo vervangen door een Hammond dingetje (Fender twin reverb).
Getest,ik hoor weinig verschil met die van TubeTown :-k
Dus ligt er nu 1 op de plank voor latere avonturen. :lol:
Op naar de laatste loodjes,het inbouwen........
DSC08915.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: buizen reverb

Bericht door democles »

Dan maar even proberen of het tot nu toe past :hide:
Mooi retero Hammond orgeltje. :lol:
Is nog niet klaar,de tank moet er nog in en wat kleine dingen :D
Nog wat bedenken voor de achterplaat etc..............
Bijlagen
DSC08916.JPG
DSC08917.JPG
DSC08918.JPG
DSC08919.JPG
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: buizen reverb

Bericht door VintageHarry »

Dat ziet er echt mooi klassiek uit zo, goed bezig hoor! :D
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: buizen reverb

Bericht door democles »

Dank je,ben er ook blij mee dat het past,het front had niks over maar het is goed.
Wordt nog mooier............
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: buizen reverb

Bericht door Kappa7 »

=D> =D> =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: buizen reverb

Bericht door democles »

Dank,George
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: buizen reverb

Bericht door Pjotr »

Mooi geworden =D> Doet het goed dat doekje!
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: buizen reverb

Bericht door OWC »

democles schreef: wo 17 apr 2024, 15:45
De reverb trafo vervangen door een Hammond dingetje (Fender twin reverb).
Getest,ik hoor weinig verschil met die van TubeTown :-k
Daar kun je een heel leuk SE versterkertje mee maken trouwens!
Met eens EL95, EL91, ECL80 of een 6AK6 :)
Andere buisjes passen vast ook wel (nog niet verder bekeken)

Aannemende dat je de variant waar een 4ohm of 8ohm load aan kan.
De 125A20B of Hammond 1750A ?

Super mooi geworden hoor! :)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: buizen reverb

Bericht door hannesie »

Gaaf, deze opzet zo, heerlijk in een tijd met dan hier wel echt leuke "Vintage".
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: buizen reverb

Bericht door democles »

Er moet nog wat gebeuren voordat het klaar is.
Na wat denkwerk de achterkant gefabriceerd.
De achterplaat houd ook de versterker op zijn plek,zodat deze er niet uit kan glijden.
Rubber pootjes gemonteerd op de onderkant.
Bijlagen
DSC08927.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: buizen reverb

Bericht door democles »

Dan komt de tijd dat alles er wel is,
Nog wat hardhouten blokjes er in gezet om de panelen op vast te zetten en dan kan de boel definitief in elkaar.
DSC08931.JPG
En dan ziet het er zo uit.
DSC08932.JPG
DSC08933.JPG
DSC08934.JPG
Leuk project geweest,deze hebben we weer in de knip :lol:
Op naar de volgende. :-k
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: buizen reverb

Bericht door douwebakker »

Fraai resultaat hoor.
Ga je het toestel ook gebruiken, of is het alleen voor de leuk.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: buizen reverb

Bericht door Pjotr »

Hij is mooi geworden! =D> Is het een idee om in stijl te blijven met de rest om de tekst bij de aan/uit schakelaar in het zelfde font te graveren? I.p.v. dat standaard plaatje? Vind de belettering wel leuk gevonden!
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: buizen reverb

Bericht door democles »

@ Douwe
Nee,wordt gebruikt!
Voor de leuk zet mijn vrouw wel een bosje bloemen op tafel :lol:
Akoestische gitaar en een Telecaster er aan gehangen voor de test,gaat prima en klinkt veel beter(anders) dan digitaal.
Laatst gewijzigd door democles op ma 29 apr 2024, 22:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: buizen reverb

Bericht door Pjotr »

'Tis jouw feestje :lol:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: buizen reverb

Bericht door democles »

@Peter
De tekst is met een speciale stift gedaan ,niks gegraveerd een soort verfstift.
Kwa schakelaar had ik ook aan gedacht,maar eerst maar wat gebruikt wat ik had liggen en een beetje retero in de buurt kwam.
Op zich vind ik het kunnen,maar zwart spuiten kan altijd nog.
De schakelaar zit met 2 comp. vast geplakt op het chassis aan de binnenkant,dus dat plaatje kan er zo af zonder de versterker te hoeven losschroeven.
Laatst gewijzigd door democles op ma 29 apr 2024, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie