Eversolo ervaringen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Eversolo ervaringen
Ik luister al jaren enkel radio via internet...zelfs op het werk dab in plaats van fm, werkt geweldig.
Re: Eversolo ervaringen
Ik heb de analoge output verminderd met 10 dB van 2,6V naar 0,8V, nu klinkt de DAC een stuk aangenamer. Ik denk dat de input van mijn versterker niet blij was met deze moderne hoge voltages. Tevens heeft dit als voordeel dat bij het schakelen tussen de bronnen er geen grote sprong is in geluidsniveau.
Re: Eversolo ervaringen
Ik ben benieuwd of er hier gebruikers zijn van de Eversolo die de NAA opstelling willen gaan gebruiken.
Lijkt me wel een mooie setup eigenlijk.
Was even benieuwd hoe dat dan zou werken maar vond hier de setup van de Z1. Zal voor de T8 wel het zelfde werken. https://silentangel.com/files/How-To-Us ... 240126.pdf
Je speelt dan de muziek af op je Eversolo die dan de muziek naar de HQ Player stuurt, Die doet dan de conversie en stuurt het terug naar de NAA en dat is dan de Eversolo ook, daar hangt dan je USB DAC aan vast.
Lijkt me nog weer een mooie verbetering van de Eversolo.
Lijkt me wel een mooie setup eigenlijk.
Was even benieuwd hoe dat dan zou werken maar vond hier de setup van de Z1. Zal voor de T8 wel het zelfde werken. https://silentangel.com/files/How-To-Us ... 240126.pdf
Je speelt dan de muziek af op je Eversolo die dan de muziek naar de HQ Player stuurt, Die doet dan de conversie en stuurt het terug naar de NAA en dat is dan de Eversolo ook, daar hangt dan je USB DAC aan vast.
Lijkt me nog weer een mooie verbetering van de Eversolo.
-
rich.1948722
- Berichten: 1
- Lid geworden op: di 29 nov 2022, 13:09
- Locatie: delft
Re: Eversolo ervaringen
eversolo dmp8 en dmp6gen2 en vindt ze beiden teveel hoog hebben en te weinig laag volume, mijn fioo k13 r2r klinkt beter op mijn cayin soul 170i versterker, maar voor het geld zijn het wel mooie dingen. Ik heb ook nog de eversolo f2 versterker, klinkt mooi vol, alleen geloof ik niet dat ze het vermogen leveren wat geclaimed wordt.Hij ligt nu ook in de kast
Re: Eversolo ervaringen
Is dat niet een eigenschap van de ESS Dacs? Eversolo geeft de 'Master Editions' uit die dat niet zouden moeten hebben, maar voor €250 al heb je een streamer met ingebouwde AK dacs...
Re: Eversolo ervaringen
Ik heb een dmp a6 gen 2 MA edition en moet zeggen dat ik geen last heb van teveel hoog en te weinig laag. Je moet sowieso van de EQ setting afblijven. De room correction heb ik nog niet geprobeerd, ben de laatste tijd weinig bezig met de audio hobby.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Eversolo ervaringen
De EverSolo T8 en DAC-Z10 hebben ZEKER niet een teveel aan hoog of te weinig laag, integendeel, die klinken beiden serieus goed. te samen, maar ook onderling apart van elkaar getest op diverse apparatuur.
Re: Eversolo ervaringen
Speel je dan in NOS? Dan verlies je al snel 3,5dB op 20kHz bij CD kwaliteit. En ja, dat klinkt warmer, maar niet natuurlijk. Het is een misvatting dat NOS het originele signaal volledig behoudt, integendeel.rich.1948722 schreef: ↑za 03 jan 2026, 21:50eversolo dmp8 en dmp6gen2 en vindt ze beiden teveel hoog hebben en te weinig laag volume, mijn fioo k13 r2r klinkt beter op mijn cayin soul 170i versterker, maar voor het geld zijn het wel mooie dingen. Ik heb ook nog de eversolo f2 versterker, klinkt mooi vol, alleen geloof ik niet dat ze het vermogen leveren wat geclaimed wordt.Hij ligt nu ook in de kast
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Eversolo ervaringen
HQPlayer Desktop 5.8.2Kappa7 schreef: ↑zo 28 dec 2025, 18:32Je speelt dan de muziek af op je Eversolo die dan de muziek naar de HQ Player stuurt, Die doet dan de conversie en stuurt het terug naar de NAA en dat is dan de Eversolo ook, daar hangt dan je USB DAC aan vast.
Lijkt me nog weer een mooie verbetering van de Eversolo.
Dit is in geen enkele wereld een verbetering voor de EverSolo
Dit heb ik inmiddels willen doen, het heeft mijn antipathie tegenover HqPlayer nog verder versterkt, het is met afstand de grootste draak op softwaregebied welke ooit geproduceerd is.
Ze hebben bij Signalyst gezien hoe gemakkelijk en gebruiksvriendelijk al die softwarepakketten zijn en hebben bij hunzelf gedacht "dat kan vele malen gecompliceerder en moeizamer!" en uit dat streven is HqPlayer geboren.
Lang verhaal kort, ik heb aan alle voorwaarden voldaan, maar de draak (HqPlayer) weigert de EverSolo T8 te zien, ook met het uitschakelen van de firewall.
Na een uur of drie had ik het wel weer gezien.
Met de EverSolo heb je met twee drukken op een knop muziek, één om het toestel in te schakelen en de andere is de play-knop, het is een proces van minder dan twee seconden.
In geen enkele wereld gaat HqPlayer in dit gebruikersgemak en luisterplezier voorzien, bovendien weten we ook dat uit ons gezamenlijke één op één vergelijk met Jriver (daadwerkelijk een heerlijk gebruiksvriendelijk pakket) HqPlayer geen verbetering op leverde qua weergave kwaliteit, dus tegenover de EverSolo gaat dat al helemaal niet lukken.
Veel tijd kwijt aan een overhyped pakket welke deze kostbare tijd eigenlijk helemaal niet verdient.
HQPlayer & Eversolo High-Resolution Audio Streaming Guide:
Re: Eversolo ervaringen
Ik denk dat je met jou DAC de verschillen misschien niet groot genoeg zijn maar voor de meeste DACjes kan het wel een behoorlijke verbetering opleveren. Niet gebruiksvriendelijk klopt, het opzetten vraagt wat vaardigheden en kennis maar als alles eenmaal draait dan is het redelijk onderhoudsvrij.
Re: Eversolo ervaringen
Olaf heeft wel een punt. Het verdient geen schoonheidsprijs om data op een dergelijke manier rondjes door een netwerk te laten lopen. Dat is softwarematig knutselplakwerk. Dat zou een beetje werkgever niet accepteren van zijn software engineers. Ik begrijp wel dat ze die bocht zo maken. De EverSolo ontbreekt het kennelijk aan processor power voor HQP. Maar daar is hij ook niet voor ontworpen.
