In hoeverre zijn die apparaten voorzien van een SATA poort? Anders is tegen een meerprijs een solidstate vermoedelijk een goede optie..
Sneller en absoluut geluidloos... bovendien veel minder warmteontwikkeling...
...
Ik had zelf ergens gelezen dat Wadia NIET de line-out van de iPod gebruikte ( gelukkig maar want die is beroerd ), en ze een digitale interface hadden gemaakt tussen iPod en iTransport. Dus in theorie mag hier van HD-motorgedraai/zoekgeluiden niets te horen zijn !
Als je de 2 eens wilt testen, laat dan maar wat weten, dan ga ik het eens lief aan men zusje vragen .
In de recensies die ik had gelezen werd dat ook geschreven. De Wadia is (toen in ieder geval) het enige apparaat die rechtstreeks de data op de harde schijf van de ipod kan benaderen en weergeven. Je gebruikt dus het grootste gedeelte van je ipod niet behalve harde schijf en menustructuur, je wadia is immers al een DAC.
De wadia heeft een SPDif out en accepteerd dus geen digitale ingangssignalen van andere apparaten.
Even een antwoord hier op jouw vraag naar mijn ervaringen. Ik heb een ipod classic 160GB. Nog net snel gekocht op de dag dat de 120GB classic werd aangekondigd. De harde schijf is echt superstil. Ik heb de 160gb gehaald zodat ik daar altijd (tzt) nog een grote SSD schijf in kan zetten wanneer deze betaalbaar zijn. Tweede voordeel is langere accuduur tov de nieuwere 120gb. Voor de rest heb je geen Genius (Tony op je ipod maar who cares....sorry Tony
Ik heb net nog even getest. Als je een liedje aanzet en je zet je oor tegen de ipod hoor je de schijf even spinnen. 5 seconden erna stopt de schijf (het liedje draait door) en is hij dus absoluut stil.
Ik heb nog geen iTransport gekocht maar wel een TC electronic Konnekt24 dac (firewire geluidskaart) om op mijn powerbook aan te sluiten. Dit klinkt ook bijzonder goed.
De schijf van de ipod is tijdens het tikken van dit bericht nog niet aan gesprongen......
Ik heb een ipod classic 160GB. Nog net snel gekocht op de dag dat de 120GB classic werd aangekondigd. De harde schijf is echt superstil. Ik heb de 160gb gehaald zodat ik daar altijd (tzt) nog een grote SSD schijf in kan zetten wanneer deze betaalbaar zijn. Tweede voordeel is langere accuduur tov de nieuwere 120gb.
Kijk, daar heb ik nog wat aan.
Bedankt Bukem.
Dan ga ik maar eens op zoek naar een 160GB iPod Classic.
Op eBay (vooral in de US) blijkbaar nog vlot te krijgen voor een 200 euro.
Ben benieuwd wat je van het geluid gaat vinden.....
Gisteren een testje gedaan
- aan de ene kant een PS3 met een geripte cd in AAC formaat 320kb
- aan de andere kant Marantz SACD-speler
- gespeeld SACD Exciter van Depeche Mode
Had niet verwacht dat er zoveel verschil in zou zitten, de SACD klinkt echt duidelijk beter op alle fronten!
Waarschijnlijk dat de Wadia wel wat beter klinkt dan de PS3 maar ben benieuwd naar jouw conclusie aangezien je erg kritisch bent met luisteren
Had niet verwacht dat er zoveel verschil in zou zitten, de SACD klinkt echt duidelijk beter op alle fronten!
wat niet verwonderlijk is.
een 320kb compressiebestand vergelijken met een high resolution SACD bestand is een Lumix TZ7 vergelijken met een E520 met dikke Zuiko lens!
De iPod / Wadia combinatie zal het moeten opnemen tegen de Lyngdorf CD speler.
iPod Wadia met WAV bestanden en Lossless bestanden, digital-out direct in de digita-in van de Lyngdorf DSP.
De Lyngdorf Cd met 192khz upsampling, redbook CD, digital out.
Mijn verwachtingen zijn dat ik geen verschillen ga horen tijdens een blindtest. Maar we zullen horen hoe het loopt.
Eerst maar eens een iPod aanschaffen!
Had niet verwacht dat er zoveel verschil in zou zitten, de SACD klinkt echt duidelijk beter op alle fronten!
wat niet verwonderlijk is.
een 320kb compressiebestand vergelijken met een high resolution SACD bestand is een Lumix TZ7 vergelijken met een E520 met dikke Zuiko lens!
Hahaha ja dat is zo maar dat het zo'n groot verschil maakt wist ik niet, maar ja goede speakers hier dus ik merk nu alles op
asterduc schreef:
De iPod / Wadia combinatie zal het moeten opnemen tegen de Lyngdorf CD speler.
iPod Wadia met WAV bestanden en Lossless bestanden, digital-out direct in de digita-in van de Lyngdorf DSP.
De Lyngdorf Cd met 192khz upsampling, redbook CD, digital out.
Mijn verwachtingen zijn dat ik geen verschillen ga horen tijdens een blindtest. Maar we zullen horen hoe het loopt.
Eerst maar eens een iPod aanschaffen!
Wat ik altijd begrepen heb is dat een loopwerk wel degelijk invloed heeft op de geluidskwaliteit dus ben benieuwd, ziet er naar uit dat de Ipod de zwakste schakel zal zijn.....
Guido Tent zei mij ooit dat het loopwerk weinig of geen invloed heeft op het SPDIF signaal.
Eerder dit jaar hebben we hier een test gedaan tussen een aantal loopwerken die ter beschikking waren.
Daaronder een dure Wadia, Lyngdorf en Classé alsook een Marantz DR800 (eigenlijk een consumer recorder) en een Denon DVD 2910.
Het signaal was op CD bitrate digitaal uitgestuurd.
Na lang luisteren begon je stillaan het idee te krijgen dat er een verschil hoorbaar was.
Gezien de grote verscheidenheid tussen de gebruikte toestellen en de zeer minieme weergaveverschillen zou ik, onder voorbehoud, willen beweren dat verschillen tussen loopwerken niet hoorbaar zijn!
Wat wel merkbaar was, was het geupsampelde geluid bij de Lyngdorf (van 44.1khz naar 192khz). Er kwam meer detail vrij en het geluid werd iets dunner en strakker. Afhankelijk van de opname was dit een verbetering, maar soms ook niet.
De iPod met WAV databestanden, digitaal afgenomen via de Wadia docking station, zou in princiepe niet mogen onderdoen voor de CD loopwerken. Als ik het verhaal goed begrijp is er bij het gebruik van een harde schijf geen Jitter aanwezig waardoor de weergave uiteindelijk zelfs superieur is aan een CD speler.
De iPod / Wadia combinatie zal het moeten opnemen tegen de Lyngdorf CD speler.
iPod Wadia met WAV bestanden en Lossless bestanden, digital-out direct in de digita-in van de Lyngdorf DSP.
De Lyngdorf Cd met 192khz upsampling, redbook CD, digital out.
Mijn verwachtingen zijn dat ik geen verschillen ga horen tijdens een blindtest. Maar we zullen horen hoe het loopt.
Eerst maar eens een iPod aanschaffen!
Wat ik altijd begrepen heb is dat een loopwerk wel degelijk invloed heeft op de geluidskwaliteit dus ben benieuwd, ziet er naar uit dat de Ipod de zwakste schakel zal zijn.....
Een HD is beslist niet hetzelfde als een CD speler. Of speelt die iPod van af een CD loopwerk?
Eenmaal goed geript naar WAV of FLAC zit daar het verschil niet meer in.
Een HD is beslist niet hetzelfde als een CD speler. Of speelt die iPod van af een CD loopwerk?
Wat bedoel je daarmee Peter?
De iPod Classis werkt met een HD.
1. het digitale CD signaal moet proper op de HD geraken (geen conversie van CD WAV naar HD WAV). Zit hier een risico in dat er fouten gebeuren die de geluidskwaliteit kunnen aantasten
2. Het WAV bestand moet bij het beluisteren van de HD naar de SPDIF ingang van de DAC of DSP. Zover ik begrijp is er daarbij geen synchronisatieprobleem zoals dat er bij de CD en loopwerk wel is.
Ja, je verhaal klopt wel min of meer Ed. Staat het eenmaal op HD dan maakt het niet meer uit. Zou er verschil in HD's te horen zijn kan dat alleen als er leesfouten optreden en dat gebeurt bij een HD niet: Dan zou een PC met zo'n ding er in ook helemaal niet meer werken.
Het meest kritieke is het rippen van CD naar HD. Mijn ervaring is dat dat met een goede ripper als EAC meestal foutloos gaat. Cd's moeten wel erg vuil of bekrast zijn wil dat niet helemaal (of soms helemaal niet) goed gaan.
vandaag toegekomen.
nu nog de gepaste iPod aanschaffen!
doet me denken dat toen ik m'n eerste CD speler kocht zo dik 20 jaar geleden, toen had ik ook al een stapeltje CD's liggen voor de speler er was (en de geschiedenis herhaalde zich met m'n DVD spelert: de DVD van Kojaanisqatsi en Das Boot had ik al een tijdje in huis voor de speler er was)
Op zoek naar een Blue Ray speler kwam ik op een test uit bij Stereoplay. De Denon speler bezit alleen een hdmi uitgang, dus alleen een digitale uitgang.
Eine zweite Sensation bahnte sich beim Hörtest an. Obwohl der Referenz-Surround-Vollverstärker Yamaha DSP Z 11 vom Denon und vom Panasonic die Musikdaten digital zugespielt bekam, reproduzierte der DVD 2500 BT den HD-Ton noch ruhiger, noch schärfer umrissen und noch straffer im Bass.
Damit war bewiesen: Es kommt nicht nur auf die Bestückung, sondern auch auf die Halbleiterumgebung an. Je solider sie ist, desto stabiler bleibt der Takt, umso weniger Rechenfehler entstehen.
Perfektionisten, die nur HDMI benötigen, finden mit dem Denon ihren Traumpartner.
het lukt me niet om CD's met afbeelding op de iPod te zetten.
iTunes: de CD's worden via iTunes in WAV geript. Tekst herkenning is geen probleem. Als ik vraag om de afbeelding te downloaden dan zegt iTunes dat ik eerst een Store account moet aanmaken. Die Store account aanmaken lukt alleen indien een geldige credietkaart is opgegeven. Dat wil ik echter niet!
WMA: de CD's worden via Windows Mediaplayer in WAV geript en de afbeelding gedownload. Deze bestanden kan ik via Windows verkenner op de iPod copieren, maar zijn op de iPod zelf niet zichtbaar.
Heeft iemand een tip voor een eenvoudige manier om WAV bestanden met afbeeldingen op de iPod te krijgen.
Mijn vrouw heeft een account zonder credit card maar wel met een itunes gift card code. Volgens mij moet het lukken om een account aan te maken zonder CC.
Rechts klikken op de song en info kiezen. Copy paste afbeelding bij album artwork.
... en ik die gehoopt had om één kabel in te pluggen en ongelimiteerd te gaan genieten!
nog suggesties?
Het moet kunnen. Hoewel ik niet zo'n superdeluxe wadia Itransport heb, werkt het in mijn opstelling als volgt:
- CD-tje rippen met EAC naar mijn networkstorage via een windowsmachine met goede plextordrive. Dat ript ook de meest bekraste cd's, al kan dat soms wel even duren.
- Vervolgens kopieer ik de muziek naar mijn mac voordat ik het op mijn ipod zet, en dat AlbumArtThingy zoekt automagisch de hoesjes erbij zodra ik het album de eerste x speel. Dit gaat in 98% van de gevallen goed - bij echt obscure muziek zoek ik zelf nog even maar soms is dan ook het hoesje niet te vinden en gaat ie onder de scanner.
Dit alles gaat relatief makkelijk, het enige wat ik hoef te doen is de cdtjes te wisselen en dan 1x op een button te drukken via remote desktop.
Ik zal komende week wel even voor je kijken of er voor windows een goed alternatief programma is. Anders moet je toch ook aan de mac