Na al dat enthousiasme van je ben ik ook maar verder gegaan.
Heb twee Dayton hoorns gekocht bij Intertechniek en die aan een paar Philips AD 0161 T8 tweeters gelijmt.
De tweeters zien er opties het zelfde uit alleen 8 ohm dus dacht ik laat ik het eens proberen, mocht het niets worden kan ik altijd nog een paar andere op de kop tikken.
Componentwaarde van het filter aangepast voor 8 ohm en zie daar het klinkt echt heel goed.
Heb de Breedbander dezelfde spoelwaarde gegeven alleen met een inwendige weerstand van 1 ohm en ik moet zeggen het klinkt echt goed gewoon, sluit ook mooi op elkaar aan.
De AD 12100M8 heb ik in een kast van 80 liter zitten, wanden bekleed met pritex en de achterwand niet helemaal dicht, maar na wat pielen 5 cm opengelaten over de hele breedte van de kast om toch nog wat laag te genereren.
Ik moet zeggen het laag is zeer strak en gaat nog laag ook als ik een test cd opzet .
Ik kan helaas niet meten

dus moet ik alles op het gehoor doen maar ik moet zeggen dit klinkt toch zeer goed inderdaad vol detail en zeer muzikaal.
Zo goed heb ik het nog niet gehad. Prachtig gewoon.
Hoop niet dat je het erg vindt dat ik je ontwerp "gejat" hebt maar ik kon het niet laten.