[Vintage project #2] Isobarix

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: [Vintage project #2] Isobarix

Bericht door pappaleo »

Shadow schreef:
Darn ik zat nog te twijfelen of het geen uil was! En voor iemand met een uil op z'n linker arm is dat wel een schande #-o
Hoe wist je dat? :shock:
FotoOehoe02.jpg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: [Vintage project #2] Isobarix

Bericht door Shadow »

Dat wist ik gewoon...
IMG_20170110_200906.jpg
:lagge:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: [Vintage project #2] Isobarix

Bericht door ray5150 »

Ik verwachtte hier iets over luidsprekers aan te treffen, zit ik zeker verkeerd... :-"
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: [Vintage project #2] Isobarix

Bericht door ds23man »

ray5150 schreef:
Ik verwachtte hier iets over luidsprekers aan te treffen, zit ik zeker verkeerd... :-"
Denk dat je die hier eerder aantreft:

https://www.avifauna.nl/home/
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: [Vintage project #2] Isobarix

Bericht door sander1238 »

Moet niet gekker worden. De een een uil de ander een krokodil. Wat is er mis met een goudvis? :-$
DKM
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 16:27
Locatie: Rhoon

Re: [Vintage project #2] Isobarix

Bericht door DKM »

Wow :shock:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: [Vintage project #2] Isobarix

Bericht door pappaleo »

Vanmiddag bracht de postbode een pakje:
IMAG2301_1_1.jpg
Ik ben weer blij. Binnenkort de eerste geluidjes.
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: [Vintage project #2] Isobarix

Bericht door sander1238 »

Dat word een hele flinke plank. Ik zeg op naar Hengelo...

Wat zijn die "schuimpjes" op de foto?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: [Vintage project #2] Isobarix

Bericht door pappaleo »

sander1238 schreef:
Wat zijn die "schuimpjes" op de foto?
Iron core with discs spoelen.
sander1238 schreef:
Dat word een hele flinke plank. Ik zeg op naar Hengelo...
Ik heb meer onderdelen besteld dan ik nodig heb. Van alle weestanden heb ik bijv ook de een hogere en een lagere waarde besteld, vandaar dat het er zoveel zijn. Bij een paar spoelen heb ik dat ook gedaan. Een aantal C's had ik nog in voorraad.

Kan ik er gelijk een beetje mee experimenteren zonder direct weer een bestelling te hoeven doen.

Hengelo wordt wel krap. Ik heb eigenlijk alleen vandaag en volgende week zondag nog. Vandaag is door omstandigheden alweer halfdriekwart volgepland met andere noodzakelijke activiteiten.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: [Vintage project #2] Isobarix

Bericht door pappaleo »

Sedert een paar dagen heb ik geluid. Alleen het filter voor de bovenste 3 units is af, ik heb dus nog geen laag. Ik heb het highpass gedeelte van het midfilter even weggelaten en het rendement van het hoog wat aangepast, om toch het hele frequentiebereik te horen; de B110 geeft nu ook het laag weer. Valt voor een eerste test niet tegen, deze combinatie heeft potentie.

Na de luisterdag kreeg ik van Dre een exemplaar van de ZBA CA amp mee om thuis uit te proberen. Benieuwd hoe het vergelijk met de Musical Fidelity XA200 zou zijn.

Nou, ik kan kort zijn, die worden volkomen weggespeeld. Er zit veel meer rust in het geluidsbeeld. Het oplossend vermogen is véél groter. Hoe moet ik nu verder met mijn leven als ik die versterker straks terug moet geven :shock: :shock:

Toch Loek maar weer eens lief aankijken :rofl:
Laatst gewijzigd door pappaleo op zo 05 feb 2017, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: [Vintage project #2] Isobarix

Bericht door dre »

pappaleo schreef:
Sedert een paar dagen heb ik geluid. Alleen het filter voor de bovenste 3 units is af, ik heb dus nog geen laag. Ik heb het highpass gedeelte van het midfilter even weggelaten en het rendement van het hoog wat aangepast, om toch het hele frequentiebereik te horen; de B110 geeft nu ook hel laag weer. Valt voor een eerste test niet tegen, deze combinatie heeft potentie.

Na de luisterdag kreeg ik van Dre een exemplaar van de ZBA CA amp mee om thuis uit te proberen. Benieuwd hoe het vergelijk met de Musical Fidelity XA200 zou zijn.

Nou, ik kan kort zijn, die worden volkomen weggespeeld. Er zit veel meer rust in het geluidsbeeld. Het oplossend vermogen is véél groter. Hoe moet ik nu verder met mijn leven als ik die versterker straks terug moet geven :shock: :shock:

Toch Loek maar weer eens lief aankijken :rofl:
Ik vond het al zo stil. :rofl:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: [Vintage project #2] Isobarix

Bericht door Walt »

Ach baas boven baas heb je altijd, bijv. een Ncore met custom voortrap, toch Dre? :lol:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: [Vintage project #2] Isobarix

Bericht door dre »

Walt schreef:
Ach baas boven baas heb je altijd, bijv. een Ncore met custom voortrap, toch Dre? :lol:
Ach,zoveel wensen zo weinig tijd.

Als zou ik wel 2 van die versterkers van Jeroen willen hebben. :kwijl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: [Vintage project #2] Isobarix

Bericht door ds23man »

Walt schreef:
Ach baas boven baas heb je altijd, bijv. een Ncore met custom voortrap, toch Dre? :lol:
Niet teveel geloven wat er op het net gebruld wordt...........
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: [Vintage project #2] Isobarix

Bericht door Walt »

Ik begreep dat Jeroen en Dre de CA met de Daudio Ncore vergeleken hadden, vandaar.
Gebruikersavatar
Bean
Berichten: 299
Lid geworden op: di 17 mei 2005, 19:55
Locatie: Gelderland

Re: [Vintage project #2] Isobarix

Bericht door Bean »

Hallo Leo,

Zojuist dit topic 'ontdekt' en meteen vanaf pagina 1 tot het einde doorgelezen.
Mijn dubbele complimenten: ten eerste voor de mooie uitvoering, ten tweede voor de uitvoerige beschrijving waarin je ingaat op je ontwerptraject en de stappen die je daarin neemt. Heel leerzaam en leuk om te lezen!

Dank!
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: [Vintage project #2] Isobarix

Bericht door pappaleo »

Jij bedankt voor de complimenten. :dank: :dank:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: [Vintage project #2] Isobarix

Bericht door pappaleo »

Ik luister nu ongeveer een maand naar de bovenste helft van de Isobarix. De B110 neemt ook de onderste octaven voor zijn rekening, want het filter van de B139 woofers was nog niet klaar, ik had niet de juiste onderdelen en al helemaal geen tijd vanwege lange werkdagen. 's Avonds speelt de televisie erover en op een schaars vrij momentje luister ik naar muziek.

Klinkt helemaal niet verkeerd overigens. Is de Isobarix nou goed of ligt het aan de ZBA CA versterker? Die is fenomenaal, dat lijdt geen twijfel. (Loek !! Help !!). De Mission Impossible heeft ook op de CA aangesloten gezeten, maar die wordt in vergelijking met de Isobarix echt weggespeeld qua detail. Qua druk in het laag natuurlijk niet, maar toch. Die ouwe units doen het nog best leuk. :sure:

Vandaag heb ik het lowpass filter voor de woofers afgemaakt en aangesloten. Dat geeft toch een tikje andere dimensie aan het geluid. :shock: :shock:
Ik moest natuurlijk het highpass deel van de B110 in werking stellen en gelijk wat rendementscorrecties voor mid en hoog doen (had ik al voorbereid). Best wel even wennen, echt laag.

Ik moet nog even luisteren of het allemaal wel klopt. Waarschijnlijk behoeft de klankbalans wat aanpassing (iets meer laag midden), maar daar neem ik nog rustig even de tijd voor. Ook de interactie van het laag met de luisterruimte moet ik nog analyseren. Misschien morgen nog wat metingen doen.
Laatst gewijzigd door pappaleo op zo 26 feb 2017, 9:46, 1 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: [Vintage project #2] Isobarix

Bericht door ds23man »

:rock: :rock:
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: [Vintage project #2] Isobarix

Bericht door wouter »

nice, en gaaf dat je lang naar het midhoog hebt geluisterd zonder het laag. Dan weet je waarschijnlijk heel goed wat je kunt behalen aan kwaliteit in het mid. Dan zoek je dat weer, met het laag erbij. Speakers zonder laag kunnen een schoon middengebied laten horen, wat met laag erbij niet echt meer opvalt. Nu weet je goed hoe het kan zijn. Ben erg benieuwd hoe het zal worden samen.

Volg modus aan :relax:
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1125
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: [Vintage project #2] Isobarix

Bericht door cool »

pappaleo schreef:
Is de Isobarix nou goed of ligt het aan de ZBA CA versterker? Die is fenomenaal, dat lijdt geen twijfel. (Loek !! Help !!)..
Klinkt veelbelovend Leo!
Helaas zal het nog wel even duren voordat ik aan jou CA amp printen kan beginnen. De mijne is ook nog niet af en staat weer in de kast daar ik nu eerst in huis aan het klussen ben en volgende week 3 weken op vakantie ga..
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: [Vintage project #2] Isobarix

Bericht door dre »

Arme Leo! :(
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: [Vintage project #2] Isobarix

Bericht door ray5150 »

Ik zou graag helpen, maar helaas is die print voor de meerderheid met SMD gevuld...mijn aversie daartegen mag bekend zijn....
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: [Vintage project #2] Isobarix

Bericht door dre »

Op een dag..... :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: [Vintage project #2] Isobarix

Bericht door ds23man »

dre schreef:
Op een dag..... :rofl:
Gaat alles hangen......
Plaats reactie

Terug naar “Luidspreker Ontwerpwedstrijd”