Hp microserver
Moderator: Beheerdersteam
Re: Hp microserver
Over het algemeen kan dat, plus een tooltje om hem met een USB stick te blazen. Je moet je BIOS ten slotte ook kunnen updaten. Maar een corrupte BIOS heb in nog geen 30 jaar meegemaakt bij een HP.Henkjan schreef:kan je de BIOS niet van de HP site afplukken en er opnieuw opzetten?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hp microserver
De eerste hit in googel:
https://community.hpe.com/t5/ProLiant-S ... -p/6006799
De Bios is niet corrupt maar Linux probeert de performance counter te gebruiken terwijl die al in gebruik is door de bios.
https://community.hpe.com/t5/ProLiant-S ... -p/6006799
De Bios is niet corrupt maar Linux probeert de performance counter te gebruiken terwijl die al in gebruik is door de bios.
Re: Hp microserver
Nadat ik de schijf aan een W10 machine en dan schijfbeheer die aan gaf dat er al een fout zat in de MBR, dan maar FF volledig schoongemaakt en nu er dan de laatste versie van Ubuntu opgezet, Nu geen meldingen meer.
Waarschijnlijk de 1e cylinder die beschadigd was.
Waarschijnlijk de 1e cylinder die beschadigd was.
Re: Hp microserver
We zitten al weer aardig op het paadje.
Webmin om het iets makkelijker te doen. Ook dan alvast de mdadm alvast geïnstalleerd.
en dan ziet hij ook weer vrij makkelijk de muziek.
Webmin om het iets makkelijker te doen. Ook dan alvast de mdadm alvast geïnstalleerd.
en dan ziet hij ook weer vrij makkelijk de muziek.
Re: Hp microserver
Hij heeft nu in een 1/2 uur toch wel wat werk gedaan.
Er zijn nog wat losse bestanden maar alle plaatjes hangen er in.
@ ds23man Als je dat wilt doen, een back-up, dan zou het een ISO moeten worden.
De SSD was dus beschadigd, verder niets.
Er zijn nog wat losse bestanden maar alle plaatjes hangen er in.
@ ds23man Als je dat wilt doen, een back-up, dan zou het een ISO moeten worden.
De SSD was dus beschadigd, verder niets.
Re: Hp microserver
Ik had een Samsung en de boot-sector was waarschijnlijk door een actie van mij, beschadigd tijdens het rebooten voor een update.
Ik dacht dat een usb stick er wel zonder unmount, er straffeloos uitgehaald kon worden, niet dus.

Ik dacht dat een usb stick er wel zonder unmount, er straffeloos uitgehaald kon worden, niet dus.
Re: Hp microserver
\Hij is nadat de database al wel klaar was met plaatjes e.d. toch nog aardig bezig.
Ik snapte niet waarom er zoveel processorkracht nodig was, en voor wat. En hij is nog niet klaar met het werk.
zie pijltje.
Ik snapte niet waarom er zoveel processorkracht nodig was, en voor wat. En hij is nog niet klaar met het werk.
Re: Hp microserver
Nu dan aardig wat grappen uitgezocht, en dan met de melding
https://support.hpe.com/hpsc/doc/public ... -c03265132
Kom je er niet helemaal, via de bootopties zie je dan wel ineens de RBSU (F9)
Maar dan nog niet altijd zo logisch. Nu dus maar met de server variant geïnstalleerd, en die gaat vlekkeloos, terwijl ik ook met de andere versies heb zitten spelen.
https://support.hpe.com/hpsc/doc/public ... -c03265132
Kom je er niet helemaal, via de bootopties zie je dan wel ineens de RBSU (F9)
Maar dan nog niet altijd zo logisch. Nu dus maar met de server variant geïnstalleerd, en die gaat vlekkeloos, terwijl ik ook met de andere versies heb zitten spelen.
Re: Hp microserver
Ik zag bij het booten vanaf een USB stick nog wel een melding, maar na de installatie zelf niet meer.
Het kan dat het opstartscherm nu dat bedekt.
Ik zal zo even kijken, ik gooi eerst even de 4 Tb erin, en zal die mounten.
Webmin geeft daar geen info over, mogelijk dan het opstart log, ga eens zoeken/kijken.
rapport via Webmin. Ik heb aan de linkerzijde even een rode streep gezet waar het niet lekker gaat tijdens het opstarten.
Dit is feitelijk het probleem, ,de firmware bug die dan later in het logbestand staat. Maar geen waarschuwingen verder.
Ik ga eerst even wat veilig stellen, en de weer wat verder prutsen.
Het kan dat het opstartscherm nu dat bedekt.
Ik zal zo even kijken, ik gooi eerst even de 4 Tb erin, en zal die mounten.
Webmin geeft daar geen info over, mogelijk dan het opstart log, ga eens zoeken/kijken.
rapport via Webmin. Ik heb aan de linkerzijde even een rode streep gezet waar het niet lekker gaat tijdens het opstarten.
Dit is feitelijk het probleem, ,de firmware bug die dan later in het logbestand staat. Maar geen waarschuwingen verder.
Ik ga eerst even wat veilig stellen, en de weer wat verder prutsen.
Re: Hp microserver
Alles is weer te bereiken, maar eens even de de zaak nog wat verder veilig stellen.
De Raid configuratie met de muziek is ook weer te bereiken en nu alleen even gedeeld met de Samba (cifs) en geen NFS.
De Raid configuratie met de muziek is ook weer te bereiken en nu alleen even gedeeld met de Samba (cifs) en geen NFS.
Re: Hp microserver
Ik laat nu "even " de muziek van de server kopieren naar de Vortexbox "reserve" opzet, en heb die opdracht laten uitvoeren door mijn oude muziekserver als een soort intermediair.
Dus PC 'C geeft de opdracht om de muziek van 'A naar B 'te brengen, zijn ze met elkaar wel even zoet/bezig.
Oftewel alles kopiëren, maar als het er al staat hoeft dat niet nog een keer.
Dus PC 'C geeft de opdracht om de muziek van 'A naar B 'te brengen, zijn ze met elkaar wel even zoet/bezig.
Oftewel alles kopiëren, maar als het er al staat hoeft dat niet nog een keer.
Re: Hp microserver
Inmiddels dat ook weer draaiend.
Het lijkt er op dat de problemen bij de NFS instellingen zaten, nu dus maar niet ingeschakeld, en dan de Server uitvoering van Ubuntu 16.04.3 LTS, en in april komt er dan de nieuwe LTS = Long Time Service met weer 4 jaar ondersteuning.
Het lijkt er op dat de problemen bij de NFS instellingen zaten, nu dus maar niet ingeschakeld, en dan de Server uitvoering van Ubuntu 16.04.3 LTS, en in april komt er dan de nieuwe LTS = Long Time Service met weer 4 jaar ondersteuning.
Re: Hp microserver
Had het nog niet eerder voor elkaar, maar als je dan de ROON server hebt zonder de LMS server actief, kun je door de Squeezebox support in te schakelen, ook de Squeezebox weer benutten op een ander plekje.
Re: Hp microserver
Er was nog een probleempje na een update van Ubuntu
dit is mogelijk de oplossing.
https://support.hpe.com/hpsc/swd/public ... b2403c0c48
Het valt nu niet mee om dan de gewenste bestanden op te pikken.
dit is mogelijk de oplossing.
https://support.hpe.com/hpsc/swd/public ... b2403c0c48
Het valt nu niet mee om dan de gewenste bestanden op te pikken.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Hp microserver
eindelijk mee aan de slag, had beter dit hele draadje door moeten lezen. nu met poging 3 bezig, eens zien of t nu wel luktHenkjan schreef:dik 3eind juli, ik schreef:Later vd week maar weer t hele circus van Linux installeren en configureren opnieuw gaan doen
....maandenjaarverder..... toch handig hoor een draaitafel en een kast LP's (en een streamer die ook als server kan werken).
dat je gewoon muziek kan luisteren als je geen zin hebt een server opnieuw in te richten
installatie van ubuntu ging prima, maar vervolgens niet willen starten van de ssd.
