goedkope kolomboor afdoende?

Over materiaalbewerkingsgereedschappen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: goedkope kolomboor afdoende?

Bericht door aaronboumans »

ajjjjaaiiaiijjjaij......
wat een dramatische troep....
wist niet dat het zo slecht gemaakt wordt tegenwoordig...
Ferm was vroeger toch echt niet zo slecht.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: goedkope kolomboor afdoende?

Bericht door Kappa7 »

Ik snap het probleem niet, je hebt toch alle onderdelen gekregen en ze zaten bijna op de juiste plaats.
Voor dat geld, een hele prestatie :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: goedkope kolomboor afdoende?

Bericht door ray5150 »

:rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: goedkope kolomboor afdoende?

Bericht door MichaelB »

Troe det!

Het enige wat had kunnen gebeuren is dat de boor er ineens mee ophield. Kniesoor die daar over valt... :lol:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: goedkope kolomboor afdoende?

Bericht door ray5150 »

Nou ja, het is niet ondenkbaar dat bij een doorgesleten kabel deze tegen de metalen kast kan gaan kletteren, met alle nare gevolgen van dien... :roll:
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: goedkope kolomboor afdoende?

Bericht door audiomanics »

Draadvonken is ook een methode om gaten te maken :lol:
Overigens kun je voor niet veel meer af en toe een hele knappe machine scoren op marktplaats of soortgelijke 2ehands-sites.
Misschien een druppeltje vet er op, hooguit een nieuw lagertje.. maar dan heb je wel wat, voor weinig..

Kees
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: goedkope kolomboor afdoende?

Bericht door aaronboumans »

audiomanics schreef:
Draadvonken is ook een methode om gaten te maken :lol:
Overigens kun je voor niet veel meer af en toe een hele knappe machine scoren op marktplaats of soortgelijke 2ehands-sites.
Misschien een druppeltje vet er op, hooguit een nieuw lagertje.. maar dan heb je wel wat, voor weinig..

Kees
Sluit ik me helemaal bij aan.
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: goedkope kolomboor afdoende?

Bericht door meiborg »

Laatst een Metabo voor 79,- euro bij Hornbach zien staan.. Geen geld! Het is dat ik niet weet waar ik hem zou moeten laten.

Mvg Reinder
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: goedkope kolomboor afdoende?

Bericht door aaronboumans »

Kies er maar 1 uit. De holy grail of drill presses. Alzmetall!
Wel iets meer dan 79 euro overigens...
Bijlagen
alzmetall5.jpg
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: goedkope kolomboor afdoende?

Bericht door John P »

Doet mij iets denken aan mijn favoriete kolomboren, ook iets duurder als E79,-.
Konrad Klapheck, Der Krieg, 1965
Konrad Klapheck, Der Krieg, 1965
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: goedkope kolomboor afdoende?

Bericht door aaronboumans »

Ja dat is een mooie,
in ieder geval;
im jeden fall; je kan voor eine richtige kolomboor in Duitsland terecht.
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: goedkope kolomboor afdoende?

Bericht door MichaelB »

meiborg schreef:
Laatst een Metabo voor 79,- euro bij Hornbach zien staan.. Geen geld! Het is dat ik niet weet waar ik hem zou moeten laten.

Mvg Reinder
Zeker weten dat het een Metabo was en niet Makita?
Voor een Metabo zou het een belachelijk lage prijs zijn namelijk.

Naja, heb die van mij toch al werkend en hij voldoet prima. Afgezien van de start dan :lol:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: goedkope kolomboor afdoende?

Bericht door Henkjan »

meiborg schreef:
Laatst een Metabo voor 79,- euro bij Hornbach zien staan..
als je die nog een keer ziet: groot inslaan en voor het 3 voudige verkopen op MP :mrgreen: dit is wat er nu in de Hornbach folder staat:
kolomboor bij Hornbach.jpg
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: goedkope kolomboor afdoende?

Bericht door aaronboumans »

http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zel ... ousPage=lr

hier een kolomboor voor weinig, maar wel een fatsoenlijk ding
tis maar een tip.... ik heb er al 3
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: goedkope kolomboor afdoende?

Bericht door ray5150 »

Reuze handig als je 3 hoog achter woont... :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: goedkope kolomboor afdoende?

Bericht door aaronboumans »

Ik had vroeger een metaaldraaibankje(200kg) en een freesbankje(300kg) en een kolomboor(150kg) 4 hoog achter.... maar goed; ik ben ook een beetje gek
Het was meer een tip voor anderen die deze draad ook volgen.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: goedkope kolomboor afdoende?

Bericht door ray5150 »

:shock: :shock:

Een beetje...mwah... er zijn er hier wel meer... :mrgreen:
Gebruikersavatar
salautom
Berichten: 382
Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
Locatie: Ergens in het zonnige Spanje

Re: goedkope kolomboor afdoende?

Bericht door salautom »

inderdaad leuk ding, alleen 380volt nodig...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: goedkope kolomboor afdoende?

Bericht door Pjotr »

Ach een paard op de gang was vroeger in het Haagse toch ook heel gewoon Ray :D

Maarreh dat is wel een echte kolomboormachine. Al die andere zijn eigenlijk tafelboormachines.
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: goedkope kolomboor afdoende?

Bericht door aaronboumans »

Oh sorry, had ik overheen gelezen.
Overigens kost krachtstroom aanleggen in je huis nog geen 200 euro! (van 1x35A naar 3x25A inc nieuwe meter)
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: goedkope kolomboor afdoende?

Bericht door aaronboumans »

Pjotr schreef:
Ach een paard op de gang was vroeger in het Haagse toch ook heel gewoon Ray :D

Maarreh dat is wel een echte kolomboormachine. Al die andere zijn eigenlijk tafelboormachines.

Ja! T-sleuven, handvoeding, MC opname en een beetje stabiliteit, tandheugel-hoogteverstelling, veel toerentallen
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: goedkope kolomboor afdoende?

Bericht door Henkjan »

ik kwam deze firma tegen, kent iemand dit spul?
http://www.hbm-machines.com/producten/k ... oormachine
lijkt me wel een mooie voor een acceptabele prijs
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: goedkope kolomboor afdoende?

Bericht door Zweitse »

Ze hebben ook leuke freesmachines zie ik.
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: goedkope kolomboor afdoende?

Bericht door aaronboumans »

Voor dat geld koop je ook een echt betere 2dehandse machine.
Ik zeg niet dat het een slechte machine is hoor...
Rody
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 12:02
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: goedkope kolomboor afdoende?

Bericht door Rody »

aaronboumans schreef:
Oh sorry, had ik overheen gelezen.
Overigens kost krachtstroom aanleggen in je huis nog geen 200 euro! (van 1x35A naar 3x25A inc nieuwe meter)
Dat kan kloppen, ALS je al krachtstroom tot aan de meterkast hebt liggen. Bij mij moest de straat open om een nieuwe hoofdkabel te trekken (huis uit 54). Was ruim E1000 (incl meter) plus het werk binnen. De meterkast was destijds al voorbereid bij aanschaf voor 3-fasen (1 krachtgroep en aardlek, 3-fasen hoofdschakelaar), maar was nu 1-fase aangesloten. MOEST van de netwerkbeheerder door een erkend electricien worden ombedraad naar 3-fasen (incl plaatsen extra krachtgroep) terwijl ik al de rest zelf gedaan had. Was ook weer een honderd of 3. Het is maar goed dat ik over zijn schouder mee stond te kijken want ipv een krachtgroep had hij een DIN hoofdschakelaar te pakken die hij ook nog eens ondersteboven wilde monteren. Erkend mijn bips.....

GR rOdy
Plaats reactie

Terug naar “Hout- en metaalbewerkingsgereedschap”