goedkope kolomboor afdoende?
Moderator: Beheerdersteam
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: goedkope kolomboor afdoende?
ajjjjaaiiaiijjjaij......
wat een dramatische troep....
wist niet dat het zo slecht gemaakt wordt tegenwoordig...
Ferm was vroeger toch echt niet zo slecht.
wat een dramatische troep....
wist niet dat het zo slecht gemaakt wordt tegenwoordig...
Ferm was vroeger toch echt niet zo slecht.
Re: goedkope kolomboor afdoende?
Ik snap het probleem niet, je hebt toch alle onderdelen gekregen en ze zaten bijna op de juiste plaats.
Voor dat geld, een hele prestatie
Voor dat geld, een hele prestatie
Re: goedkope kolomboor afdoende?
Troe det!
Het enige wat had kunnen gebeuren is dat de boor er ineens mee ophield. Kniesoor die daar over valt...
Het enige wat had kunnen gebeuren is dat de boor er ineens mee ophield. Kniesoor die daar over valt...
Re: goedkope kolomboor afdoende?
Nou ja, het is niet ondenkbaar dat bij een doorgesleten kabel deze tegen de metalen kast kan gaan kletteren, met alle nare gevolgen van dien... 
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: goedkope kolomboor afdoende?
Draadvonken is ook een methode om gaten te maken
Overigens kun je voor niet veel meer af en toe een hele knappe machine scoren op marktplaats of soortgelijke 2ehands-sites.
Misschien een druppeltje vet er op, hooguit een nieuw lagertje.. maar dan heb je wel wat, voor weinig..
Kees
Overigens kun je voor niet veel meer af en toe een hele knappe machine scoren op marktplaats of soortgelijke 2ehands-sites.
Misschien een druppeltje vet er op, hooguit een nieuw lagertje.. maar dan heb je wel wat, voor weinig..
Kees
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: goedkope kolomboor afdoende?
Sluit ik me helemaal bij aan.audiomanics schreef:Draadvonken is ook een methode om gaten te maken![]()
Overigens kun je voor niet veel meer af en toe een hele knappe machine scoren op marktplaats of soortgelijke 2ehands-sites.
Misschien een druppeltje vet er op, hooguit een nieuw lagertje.. maar dan heb je wel wat, voor weinig..
Kees
Re: goedkope kolomboor afdoende?
Laatst een Metabo voor 79,- euro bij Hornbach zien staan.. Geen geld! Het is dat ik niet weet waar ik hem zou moeten laten.
Mvg Reinder
Mvg Reinder
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: goedkope kolomboor afdoende?
Kies er maar 1 uit. De holy grail of drill presses. Alzmetall!
Wel iets meer dan 79 euro overigens...
Wel iets meer dan 79 euro overigens...
Re: goedkope kolomboor afdoende?
Doet mij iets denken aan mijn favoriete kolomboren, ook iets duurder als E79,-.
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: goedkope kolomboor afdoende?
Ja dat is een mooie,
in ieder geval;
im jeden fall; je kan voor eine richtige kolomboor in Duitsland terecht.
in ieder geval;
im jeden fall; je kan voor eine richtige kolomboor in Duitsland terecht.
Re: goedkope kolomboor afdoende?
Zeker weten dat het een Metabo was en niet Makita?meiborg schreef:Laatst een Metabo voor 79,- euro bij Hornbach zien staan.. Geen geld! Het is dat ik niet weet waar ik hem zou moeten laten.
Mvg Reinder
Voor een Metabo zou het een belachelijk lage prijs zijn namelijk.
Naja, heb die van mij toch al werkend en hij voldoet prima. Afgezien van de start dan
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: goedkope kolomboor afdoende?
als je die nog een keer ziet: groot inslaan en voor het 3 voudige verkopen op MPmeiborg schreef:Laatst een Metabo voor 79,- euro bij Hornbach zien staan..
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: goedkope kolomboor afdoende?
http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zel ... ousPage=lr
hier een kolomboor voor weinig, maar wel een fatsoenlijk ding
tis maar een tip.... ik heb er al 3
hier een kolomboor voor weinig, maar wel een fatsoenlijk ding
tis maar een tip.... ik heb er al 3
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: goedkope kolomboor afdoende?
Ik had vroeger een metaaldraaibankje(200kg) en een freesbankje(300kg) en een kolomboor(150kg) 4 hoog achter.... maar goed; ik ben ook een beetje gek
Het was meer een tip voor anderen die deze draad ook volgen.
Het was meer een tip voor anderen die deze draad ook volgen.
Re: goedkope kolomboor afdoende?
Ach een paard op de gang was vroeger in het Haagse toch ook heel gewoon Ray 
Maarreh dat is wel een echte kolomboormachine. Al die andere zijn eigenlijk tafelboormachines.
Maarreh dat is wel een echte kolomboormachine. Al die andere zijn eigenlijk tafelboormachines.
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: goedkope kolomboor afdoende?
Oh sorry, had ik overheen gelezen.
Overigens kost krachtstroom aanleggen in je huis nog geen 200 euro! (van 1x35A naar 3x25A inc nieuwe meter)
Overigens kost krachtstroom aanleggen in je huis nog geen 200 euro! (van 1x35A naar 3x25A inc nieuwe meter)
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: goedkope kolomboor afdoende?
Pjotr schreef:Ach een paard op de gang was vroeger in het Haagse toch ook heel gewoon Ray
Maarreh dat is wel een echte kolomboormachine. Al die andere zijn eigenlijk tafelboormachines.
Ja! T-sleuven, handvoeding, MC opname en een beetje stabiliteit, tandheugel-hoogteverstelling, veel toerentallen
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: goedkope kolomboor afdoende?
ik kwam deze firma tegen, kent iemand dit spul?
http://www.hbm-machines.com/producten/k ... oormachine
lijkt me wel een mooie voor een acceptabele prijs
http://www.hbm-machines.com/producten/k ... oormachine
lijkt me wel een mooie voor een acceptabele prijs
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: goedkope kolomboor afdoende?
Voor dat geld koop je ook een echt betere 2dehandse machine.
Ik zeg niet dat het een slechte machine is hoor...
Ik zeg niet dat het een slechte machine is hoor...
Re: goedkope kolomboor afdoende?
Dat kan kloppen, ALS je al krachtstroom tot aan de meterkast hebt liggen. Bij mij moest de straat open om een nieuwe hoofdkabel te trekken (huis uit 54). Was ruim E1000 (incl meter) plus het werk binnen. De meterkast was destijds al voorbereid bij aanschaf voor 3-fasen (1 krachtgroep en aardlek, 3-fasen hoofdschakelaar), maar was nu 1-fase aangesloten. MOEST van de netwerkbeheerder door een erkend electricien worden ombedraad naar 3-fasen (incl plaatsen extra krachtgroep) terwijl ik al de rest zelf gedaan had. Was ook weer een honderd of 3. Het is maar goed dat ik over zijn schouder mee stond te kijken want ipv een krachtgroep had hij een DIN hoofdschakelaar te pakken die hij ook nog eens ondersteboven wilde monteren. Erkend mijn bips.....aaronboumans schreef:Oh sorry, had ik overheen gelezen.
Overigens kost krachtstroom aanleggen in je huis nog geen 200 euro! (van 1x35A naar 3x25A inc nieuwe meter)
GR rOdy
