nieuwe frees nodig - tips gevraagd

Over materiaalbewerkingsgereedschappen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

b_force schreef:
Ik heb al een tijd gefreest met een goedkopere frees en het gaat me prima af.
Idem hier. Ik gebruik nu de goedkope B&D en geen problemen met het apparaat. Nauwkeurig genoeg en kost rond de 100 euro.

Het enige waar ik hem voor gebruik is om speakerunits te verzinken en af en toe een kantje afronden. En dit een paar maal per jaar. Een dure zou voor mij geen optie zijn want hetzelfde resultaat behaal ik met de relatief goedkope B&D.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

b_force schreef:
Heb je het geld en denk je hem veelvuldig te gebruiken neem een dure.
Wil je liever nog geld overhouden en gebruik je hem bijna nooit, koop een goedkope.
dat is dus inderdaad mijn punt, tot nu toe heb ik er nooit een gehad. de twee keer dat ik er een nodig had heb ik er een geleend, het is zeker geen apparaat dat ik ga verslijten.
ik denk dat ik dus inderdaad voor een goedkope bosch of zo zal gaan. heb ik toch nog iets van naam, hopelijk ook van redelijke kwaliteit, en goed genoeg om een paar meter gewoon netjes te frezen...
ik heb wel geleerd dat ik niet op het freesje zelf moet bezuinigen.
De Charel
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 16:01
Locatie: België

Bericht door De Charel »

Hier hetzelfde, omdat ik nog niet weet hoeveel ik het ga gebruiken ben ik er voorlopig nog niet uit wat ik net ga kopen.
Ik heb een budget van €500-600 voor: een bovenfrees, cirkelzaag en een nieuwe alleszuiger.
Als ik natuurlijk die alleszuiger niet zou kopen heb ik weer een groter budget om een frees en cirkelzaag te kopen... wat een dilemma. :D

Wie weet slaat het Zelfbouw virus hard toe en dan ga ik een goeie bovenfrees zeker kunnen gebruiken.
hangt er vanaf hoe aanstekelijk het is. :D
Ben dit jaar nog van plan om enkele meubels te maken voor mijn vriendin haar studio, en mijn audio-rack.

is het waar dat MDF nogal graag freesjes om zeep helpt?
Want ga je dan beter voor een hele degelijke frees of een goedkope?
(CMT en dergelijke? of andere voorkeuren?)
Plaats reactie

Terug naar “Hout- en metaalbewerkingsgereedschap”