Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Ps ik gebruik nu logitech squeezebox controller.
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Je hebt dus wel een server draaien?
Dit is wel vreemd.
Welk IP nummer heeft je server dan? En dan de :9000 achter je IP, xxx.xxx.xxx.xxx:9000.
Dit is wel vreemd.
Welk IP nummer heeft je server dan? En dan de :9000 achter je IP, xxx.xxx.xxx.xxx:9000.
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Kennen jullie deze: http://luckit.biz/
En ervaringen mee?
En ervaringen mee?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
We gebruiken een squeezebox in de woonkamer, server staat op een nas in de meterkast. Ik zal even kijken, moment.
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Hoe bepaal jee dat nu, want wat je nu geeft is het eigen IP nummer van de PC.
Je eigen IP zonder net werk, en je moet dus het IP nummer van de server hebben.
Wat zegt je IP scanner er van.
, ziet die dan wel de/het IP nummer van PC met de server.
Dat moet dan een nummer zijn in de range van 192.168.x.x
Je eigen IP zonder net werk, en je moet dus het IP nummer van de server hebben.
Wat zegt je IP scanner er van.
Dat moet dan een nummer zijn in de range van 192.168.x.x
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Ok, dat moet dan 192.168.1.142:8080 zijn.
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Nee, dat moet dan 192.168.1.142:9000 zijn.
Het cijfer achter de dubbele punt is je poort nummer.
De poort nummers zijn de ingangen op de PC op poort 80 zit dan een webserver als die is geïnstalleerd.
Zoals bij de piCorePlayer, en op poort 25 komt je mail binnen.
Zeg maar de voor of achterdeur, of eventueel je dakraampje.
Het cijfer achter de dubbele punt is je poort nummer.
De poort nummers zijn de ingangen op de PC op poort 80 zit dan een webserver als die is geïnstalleerd.
Zoals bij de piCorePlayer, en op poort 25 komt je mail binnen.
Zeg maar de voor of achterdeur, of eventueel je dakraampje.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Duidelijk. Ik ga proberen dat aan te passen 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Ik krijg een 'this port is reserved for other services' melding als ik 'm wil wijzigen van 8080 naar 9000.
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
http://192.168.1.142:9000
Probeer dit dan eens.
Probeer dit dan eens.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Blijkbaar wordt die poort door iets anders gebruikt, hoe kom ik daar achter?
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Je geeft aan dat je nog een Squeezebox hebt draaien, klopt dat?
Dan zouden we er achter moeten komen op welke poort die dan verbinding maakt.
Frappant dat heb ik nog nooit hoeven doen, het kan zijn dat er een firewall de boel tegenhoud.
Als dan met een ander als de Squeezebox aankomt krijg je mogelijk geen toestemming/rechten.
Eventueel even de Firewall uitzetten op de server.
Heb je een Synology NAS?
Dan zouden we er achter moeten komen op welke poort die dan verbinding maakt.
Frappant dat heb ik nog nooit hoeven doen, het kan zijn dat er een firewall de boel tegenhoud.
Als dan met een ander als de Squeezebox aankomt krijg je mogelijk geen toestemming/rechten.
Eventueel even de Firewall uitzetten op de server.
Heb je een Synology NAS?
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Anders eens even met de rechtermuisknop klikken, dan zou je bij het netwerkoverzicht op de speler die je dan moet zien. een voorbeeldje.
Dan zie je je poortnummer..........!!!
Dan zie je je poortnummer..........!!!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Nee, een QNAP. Firewall uitzetten geeft geen verandering.hannesie schreef:Je geeft aan dat je nog een Squeezebox hebt draaien, klopt dat?
Dan zouden we er achter moeten komen op welke poort die dan verbinding maakt.
Frappant dat heb ik nog nooit hoeven doen, het kan zijn dat er een firewall de boel tegenhoud.
Als dan met een ander als de Squeezebox aankomt krijg je mogelijk geen toestemming/rechten.
Eventueel even de Firewall uitzetten op de server.
Heb je een Synology NAS?
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Qnap moet je eerst met Qfinder een netwerkverbinding maken op de computer waarop je muiziekspeler staat.
Een ramp die Qnap
ben er ook nog niet uit hoe ik deze op de Odroid aan het werk krijg.
De externe USB harde schijf geet geen probleem
Een ramp die Qnap
De externe USB harde schijf geet geen probleem
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Of had je er nog geen kabeltje aan.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
9000. Wifi geinstalleerd, werkt. Bedraad niet...
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Wel een kabel uiteraard, anders kon ik 'm ook niet benaderen he 
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Dat heb ik nog niet meegemaaktBarry2001 schreef:Wel een kabel uiteraard, anders kon ik 'm ook niet benaderen he
Blijft vreemd, en als je dan de rechtermuisknop op het icoontje van de piCorePlayer klikt ziet die hem op de http://192.168.1.142:9000?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Yep, 9000. Vreemd he? Heb 'm nu aanstaan, gaat goed op wlan, dat wordt uiteindelijk ook de toepassing. Laat 'm wel even lopen om te zien of het stabiel blijft, de squeezebox beneden staat ook aan en er is iemand (wifi) met een iPad bezig.
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Misschien is er iets met de kabel?
Aan een gewone PC geen problemen?
Een kabel selecteert niet op poorten of iets dergelijks en het zou een breukje kunnen zijn, of een slechte verbinding naar stekker.
Aan een gewone PC geen problemen?
Een kabel selecteert niet op poorten of iets dergelijks en het zou een breukje kunnen zijn, of een slechte verbinding naar stekker.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Die kabel gebruik ik eigenlijk altijd als ik m'n (werk) laptop hier neerplof, lijkt me sterk. Maar goed, het zou kunnen, we kijken nergens meer van op he
Ik wil je trouwens nog wel even bedanken voor het meedenk werk
ik zit niet zo in deze materie, en dan is hulp altijd welkom.
Ding moet nog in een kastje, voeding, e.d. Komt nog een vervolg(je) aan dus.
Maar ehh...er wordt hier een Denon TU-255 overbodig. Jou nog wel bekend denk ik
Ik wil je trouwens nog wel even bedanken voor het meedenk werk
Ding moet nog in een kastje, voeding, e.d. Komt nog een vervolg(je) aan dus.
Maar ehh...er wordt hier een Denon TU-255 overbodig. Jou nog wel bekend denk ik
