Foobar of JRiver of...?

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Foobar of JRiver of...?

Bericht door hannesie »

Zoek even op een app die Fing heet, dan zie je wat er in het netwerk hangt, en kun je beter en adequater reageren.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Foobar of JRiver of...?

Bericht door Pjotr »

MickRS schreef:
Ja, ik zit nu op een ipad. En nee, ik zit niet op het netwerk van de buren...

:think:
Ok, dan zit daar het probleem niet. Draait de betreffende server op je PC en zo ja wordt die niet tegengehouden door je Firewall? Meestal moet je de betreffende poort ervan wel bewust openzetten in je FW wil die server zichtbaar zijn op je lokale net.
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: Foobar of JRiver of...?

Bericht door MickRS »

Fing vereist een hogere ios :|

Ik ga nu eerst eens met een wifi dongel proberen. Zo kan ik iig kijken of de rest wel werkt...
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Foobar of JRiver of...?

Bericht door Kappa7 »

Als je al op het zelfde netwerk zit zal een andere methode om op dat netwerk te komen het probleem niet oplossen.
Kijk eerst maar eens in je PC of de firewall geen roet in het eten gooit.
Beide apparaten kunnen naar buiten kijken maar om van je tablet je PC binnen te komen zal je een deur open moeten zetten.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Foobar of JRiver of...?

Bericht door hannesie »

MickRS schreef:
Fing vereist een hogere ios :|

Ik ga nu eerst eens met een wifi dongel proberen. Zo kan ik iig kijken of de rest wel werkt...
Zo af en toe ben ik wel blij dat ik maar 1 Apple Ipod heb, een oude, en die ligt al een tijd in de kast niets te doen. :lol: :mrgreen:
Daar kan ik ook de nieuwere Ipeng niet op draaien en van mijn MYpoen koop ik lekker geen nieuwe fruitsoorten.
Net een nieuwe Tab S, gaat als de bliksem. :kwijl:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Foobar of JRiver of...?

Bericht door Pjotr »

hannesie schreef:
MickRS schreef:
Fing vereist een hogere ios :|

Ik ga nu eerst eens met een wifi dongel proberen. Zo kan ik iig kijken of de rest wel werkt...
Zo af en toe ben ik wel blij dat ik maar 1 Apple Ipod heb, een oude, en die ligt al een tijd in de kast niets te doen. :lol: :mrgreen:
Daar kan ik ook de nieuwere Ipeng niet op draaien en van mijn MYpoen koop ik lekker geen nieuwe fruitsoorten.
Net een nieuwe Tab S, gaat als de bliksem. :kwijl:
En na een paar jaar is de accu ook gaar en het verwisselen gaat niet makkelijk. Het is eigenlijk weggooifruit :mrgreen:
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: Foobar of JRiver of...?

Bericht door MickRS »

I'm invincible! :twisted:

Goed, gisterenavond ermee gestopt en aan de drank gegaan om mijn tijdelijke nederlaag te verdrinken :beer:

Vanochtend weer met goede moed begonnen. Monkeymote plug in opnieuw geistalleerd. Daarna handmatig netwerk, ip, etc ingevoerd en.... YES, HET WERKT :rock:

Thanx weer voor het meedenken mannen! :goeie:

Nu kan ik wel een stevige bak koffie gebruiken :bakkie:

BTW, zonder wifi dongel, dussss
Laatst gewijzigd door MickRS op zo 26 okt 2014, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Foobar of JRiver of...?

Bericht door Barry2001 »

Waar een beetje alcohol al niet goed voor is! Mooi dat het gelukt is, mooie gelegenheid om eens te luisteren vandaag.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Foobar of JRiver of...?

Bericht door Kappa7 »

MickRS schreef:
I'm invincible! :twisted:

Goed, gisterenavond ermee gestopt en aan de drank gegaan om mijn tijdelijke nederlaag te verdrinken :beer:

Vanochtend weer met goede moed begonnen. Monkeymote plug in opnieuw geistalleerd. Daarna handmatig netwerk, ip, etc ingevoerd en.... YES, HET WERKT :rock:

Thanx weer voor het meedenken mannen! :goeie:

Nu kan ik wel een stevige bak koffie gebruiken :bakkie:

BTW, zonder wifi dongel, dussss
:goedzo: :goedzo: :goedzo:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Foobar of JRiver of...?

Bericht door democles »

:goedzo: :goedzo: :goedzo:

Ja de aanhouderwind wint het weer,hoop gedoe maar als het werkt :dank: :beer:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Foobar of JRiver of...?

Bericht door Zweitse »

Ik bedien JRiver vanaf mijn blackberry playbook met Gizmo, werkt voor mij perfect en is zelfs voor een leek als ik eenvoudig te installeren :mrgreen:

Mvg,

Zweitse
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: Foobar of JRiver of...?

Bericht door MickRS »

Inmiddels een week of twee verder. En ik ben erachter gekomen dat ik dus echt alleen maar de ipad gebruik... En daar staat dus monkeymote op. De vraag is dan ook of ik over een week of twee geld neerleg voor jriver, of dat ik eerst maar eens de monkeymote icm foobar ga proberen.

Wordt vervolgd...
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: Foobar of JRiver of...?

Bericht door MickRS »

Vanochtend jriver er maar vanaf gegooid... Nu dus foobar. En omdat ik monkeymote gebruik, maakt het echt totaal geen verschil. Nou ja, behalve dan dat foobar gratis is, we blijven tenslotte Hollanders... :mrgreen:
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: Foobar of JRiver of...?

Bericht door MickRS »

Nu zat ik gisteren op de bank en wilde ik eigenlijk alvast beginnen met een playlist samen te stellen voor Alphen. Maar op mijn Ipad lukt mij dat niet op monkeymote... Heb al een tijdje gegoogled, helaas zonder resultaat. :(

Natuurlijk kan het gewoon op de pc, maar het is wel zo handig ls ik nummers naar de lijst kan sturen als ik denk: "ha, dat is een goed nummer voor de demo". Iemand enig idee?
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”