Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Moderator: Beheerdersteam
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Ik heb een Engelse versie.
De Squeeze Commander lijkt wel de hele lijst eerst in te lezen. Waardoor vervolgens het "browsen" veel vloeiender gaat als ie eenmaal alles heeft gebuffered.
Met die van logitech ben je gewoon vaker aan het wachten. Het zou ook kunnen dat het ligt aan de manier waarop ik mijn bestanden benader.
Ik browse/grasduin altijd via mijn fysieke mappen structuur. Ik heb al mijn flacs: artiest albumnaam. En dat zijn er zeg maar 1500 albums (weet niet uit mijn hoofd precies hoeveel er zijn)
De Squeeze Commander lijkt wel de hele lijst eerst in te lezen. Waardoor vervolgens het "browsen" veel vloeiender gaat als ie eenmaal alles heeft gebuffered.
Met die van logitech ben je gewoon vaker aan het wachten. Het zou ook kunnen dat het ligt aan de manier waarop ik mijn bestanden benader.
Ik browse/grasduin altijd via mijn fysieke mappen structuur. Ik heb al mijn flacs: artiest albumnaam. En dat zijn er zeg maar 1500 albums (weet niet uit mijn hoofd precies hoeveel er zijn)
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Probeer het gewoon eens. Als het je niet bevalt. Kan je binnen 2 uur aangeven dat de app je niet bevalt en krijg je je geld terug.
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Bangelijk gewoon, iets downloaden dat direct en snel werkt en dan nog vrij eenvoudig zichzelf uitwijst... kom ik niet dikwijls tegenBas Horneman schreef:Probeer het gewoon eens. Als het je niet bevalt. Kan je binnen 2 uur aangeven dat de app je niet bevalt en krijg je je geld terug.
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Het kan dan een Duitse ontwikkelaar zijn, maar met android is de gekozen taal van de LMS server lijkt wel bepalend, ik heb bij de nieuwe uitbreidingen dan in sommige delen een stukje Engelse taal.
Dat is dan bij de oudere versies niet aanwezig. Staat alleen de volume indicatie er grotendeels voor.
Dat is dan bij de oudere versies niet aanwezig. Staat alleen de volume indicatie er grotendeels voor.
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Mijn digi+ bordje is deze week binnen gekomen. Ik zal straks eens kijken of ik er wat geluid uit krijg.
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Gisteren hield bij mij de Logitech ermee op, ook na herinstallatie.m_cruiser schreef:Toppie dat dat ook weer draait!
Wat gebruiken jullie als remote APP op de smartphone (Android) om de LMS via Picoreplayer te bedienen?
Ik gebruik nu het gratis Squeezer. Een prettige app die fijner werkt dan de logitech app.
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Net ff geprobeerd squeezer. Werkt idd ook vlotter dan de logitech app. Maar nog niet zo goed als squeeze commander. Logitech app doet het bij mij trouwens ook niet meer... Tenminste als ik em opstart via squeezeplayer op m'n mobiel... Vraag me af of dat komt door Android 5.1 die ik gisteren geïnstalleerd heb?
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Als ik logitech app opstart buiten squeezeplayer om start ie nog wel op... Maar kan ik niet m'n Nexus 5 kiezen als player.
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Ga naar de Ap winkel ,,Aptoide,, installeer de ap van deze site.
Zoek op de site naar ,,Squeeze Commander,,.
Installeren,helemaal gratis
Werkt bij mij al meerdere maanden naar volle tevredenheid
Zoek op de site naar ,,Squeeze Commander,,.
Installeren,helemaal gratis
Werkt bij mij al meerdere maanden naar volle tevredenheid
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
It's alive. I2S aangezet en de HifiBerry Digi enabled. Voila, we hebben muziek. Momenteel speelt Jamendo wat rock nummertjes. Ik denk dat hij het meest gebruikt zal worden als radio-deuntjes-voor-op-de-achtergrond-speler. Eens kijken hoe het bevalt.SuperR schreef:Mijn digi+ bordje is deze week binnen gekomen. Ik zal straks eens kijken of ik er wat geluid uit krijg.
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Probeer maar eens een pittig en/of moeilijk 24 bits of iets dergelijks af te spelen.
Met die DAC
is dat via USB echt wel heel best te doen.
Met die DAC
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Highres lijkt nog geen probleem te zijn. Na een avond gerommeld te hebben met de standaard webinterface bediening van RuneAudii heb ik vanochtend MPDroid gevonden als mpd client. Dat werkt een stuk fijner.
Update:
Ook muziek van je telefoon wordt met twee klikken afgespeeld op het Pi'tje. Voorlopig is het precies waar ik naar op zoek was, een eenvoudige manier om een muziekje te spelen. Top!
Update:
Ook muziek van je telefoon wordt met twee klikken afgespeeld op het Pi'tje. Voorlopig is het precies waar ik naar op zoek was, een eenvoudige manier om een muziekje te spelen. Top!
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Voorlopig gaat het goed.
USB schijf volgeduwd met muziek
Auto-mount-usb stond al aan en auto-refresh-library ook. Dus, even later speelt het spul.
USB schijf volgeduwd met muziek
Auto-mount-usb stond al aan en auto-refresh-library ook. Dus, even later speelt het spul.
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Afgelopen zaterdag me verjaardag gevierd en dat was natuurlijk het uitgelezen moment om even te pronken met de zelfgebouwd multi-room audio. (Had van te voren in de buurt van de keuken even 2 speakers geprepareerd die aangestuurd worden door de 'draadloze' B+ met AMP+ )
Misschien stom maar ik heb toch de avond te voren de Squeeze Commander app op me telefoon gezet via Aptoide...
Hij werkt indd veeel sneller en soepeler! Echter op de avond toch ook wat nadelen!
- 2 keer helemaal vastgelopen, moest app opnieuw opstarten en deed het daarna ineens weer
- Radio streams en Squeezecloud werken niet, speelt niet af.
- playlist; het verschuiven van nummer werkt na een aantal keer niet meer. App aflsuiten en weer opstarten was de oplossing alleen niet bepaald handig.
- Crossfade deed het niet, wel aangezet op beide players, en ineens na een uur gingen de nummer wel over met crossfade..
- Het laaste en meest irritante van deze app, als je per abuis een nummer aantikt met je vinger, is je (met bloed zweet en tranen samengestelde) playlist weg en gaat dat andere nummer spelen. De logitech app vraagt eerst nog, weet je het zeker? Wat wil je met dit nummer doen?
Voor zover even de korte bevindingen van de o zo goede squeeze commander. Of ik heb een oude versie te pakken met een aantal bugs oid...
Verder een hele fijne en leuke verjaardag gehad hoor
Vrienden van mij vonden het een top systeem. Het grootste voordeel is wel dat ik lekker zelf kon bepalen wat er afgespeeld werd en ook de controle van het volume in eigen beheer had 
Misschien stom maar ik heb toch de avond te voren de Squeeze Commander app op me telefoon gezet via Aptoide...
Hij werkt indd veeel sneller en soepeler! Echter op de avond toch ook wat nadelen!
- 2 keer helemaal vastgelopen, moest app opnieuw opstarten en deed het daarna ineens weer
- Radio streams en Squeezecloud werken niet, speelt niet af.
- playlist; het verschuiven van nummer werkt na een aantal keer niet meer. App aflsuiten en weer opstarten was de oplossing alleen niet bepaald handig.
- Crossfade deed het niet, wel aangezet op beide players, en ineens na een uur gingen de nummer wel over met crossfade..
- Het laaste en meest irritante van deze app, als je per abuis een nummer aantikt met je vinger, is je (met bloed zweet en tranen samengestelde) playlist weg en gaat dat andere nummer spelen. De logitech app vraagt eerst nog, weet je het zeker? Wat wil je met dit nummer doen?
Voor zover even de korte bevindingen van de o zo goede squeeze commander. Of ik heb een oude versie te pakken met een aantal bugs oid...
Verder een hele fijne en leuke verjaardag gehad hoor
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Ik gebruik SqueezeCommander nu al zo lang en nog nooit dit soort problemen gehad.
En dan kost het tegenwoordig ook nog bijna niks. Ook bij het omschakelen naar een nieuwe telefoon direct weer in gebruik zonder kosten 1 malig en dan nu voor die paar centen, dan ben je wel een kneus als je dan nog dat doet via Aptoide.

En dan kost het tegenwoordig ook nog bijna niks. Ook bij het omschakelen naar een nieuwe telefoon direct weer in gebruik zonder kosten 1 malig en dan nu voor die paar centen, dan ben je wel een kneus als je dan nog dat doet via Aptoide.
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Heb overigens wel gewoon de meest recente versie. Gaat me niet om de 3 euro hoor, maar ben achteraf wel blij dat ik dat er nog niet voor betaald heb.
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Zoals je kunt lezen kun je het geld ook weer teruggestort krijgen, dus je kunt het uitproberen cq testen, of het aan de opzet met Aptoide ligt. 
Voor mij is het een onbekend fenomeen, waarbij ik wel moet zeggen dat de combi met de Amp mogelijk een issue is, in Hengelo ging ik daar ook de boot mee in, en hier thuis met de eigen opzet geen probleem met de volume regeling.
Voor mij is het een onbekend fenomeen, waarbij ik wel moet zeggen dat de combi met de Amp mogelijk een issue is, in Hengelo ging ik daar ook de boot mee in, en hier thuis met de eigen opzet geen probleem met de volume regeling.
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Bijna klaar.
Ik heb er nu een usb hdd aan hangen en laten indexeren. De schijf is via samba te benaderen. Op mijn muziek management pc kan ik een cd downloaden. Vervolgens zorgt synctoy er voor dat de data op de usb hdd komt van de streamer. Voorlopig bevalt het goed.
Ik heb wel gemerkt dat de pi het niet leuk vindt om met een grote hdd te booten. In dat geval start hij niet goed door. Opstarten zonder usb hdd en die later verbinden lijkt voorlopig een acceptabele oplossing.
Ik heb er nu een usb hdd aan hangen en laten indexeren. De schijf is via samba te benaderen. Op mijn muziek management pc kan ik een cd downloaden. Vervolgens zorgt synctoy er voor dat de data op de usb hdd komt van de streamer. Voorlopig bevalt het goed.
Ik heb wel gemerkt dat de pi het niet leuk vindt om met een grote hdd te booten. In dat geval start hij niet goed door. Opstarten zonder usb hdd en die later verbinden lijkt voorlopig een acceptabele oplossing.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Onlangs heb ik een dezelfde systeem gekocht als TS. de pi 2, Hifiberry digi+ en een 40 gb externe hardeschijf met eigen voeding.
Die laatste had ik al in bezit, er moet een keer een kleine nas komen.
nu ben ik een redelijke computernoob dus voor de instalatie hiervan heb ik de hulp ingeroepen van Motorfred (john), waarvoor nog dank
de instalatie bestaat uit picore player, logitec media server en voor de afstandsbediening op de telefoon sqeezer.
het afspelen van bestanden die hier op de computer staan werkt perfect achter de externe harde schijf die in de pi geplugd zit word niet herkend.
iemand hier een jip en janneke oplossing voor?
Die laatste had ik al in bezit, er moet een keer een kleine nas komen.
nu ben ik een redelijke computernoob dus voor de instalatie hiervan heb ik de hulp ingeroepen van Motorfred (john), waarvoor nog dank
de instalatie bestaat uit picore player, logitec media server en voor de afstandsbediening op de telefoon sqeezer.
het afspelen van bestanden die hier op de computer staan werkt perfect achter de externe harde schijf die in de pi geplugd zit word niet herkend.
iemand hier een jip en janneke oplossing voor?
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Ik had verwacht dat het zou komen door het indexeren, maar dat blijkt het niet te zijn, daar ik zelf stream vanaf een nas,schiet mijn kennis even te kort
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
De Logitech server draait waarschijnlijk op de pc. Dus wanneer je schijf aan de pi hangt heeft de server geen toegang tot je bestanden.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Het idee achter piCorePlayer is juist dat je Logitech server software op een pc draait en dan naar de PI met piCorePlayer streamt.
De Jip en Janneke oplossing is de schijf weer aan de pc hangen.
De andere oplossing is de Logitech server software op je PI installeren. Maar of dat lekker gaat lopen weet ik niet.
De Jip en Janneke oplossing is de schijf weer aan de pc hangen.
De andere oplossing is de Logitech server software op je PI installeren. Maar of dat lekker gaat lopen weet ik niet.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
iemand hier ervaring mee?FR_Aad schreef:De andere oplossing is de Logitech server software op je PI installeren. Maar of dat lekker gaat lopen weet ik niet.
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Even voor de duidelijkheid, je hebt een RPI 2 met een digi uit een 40Gb schijf USB en een PC met LMS.
Welk software pakket gebruik je dan nu? piCore, Max2Play, Runeaudio?
Welk software pakket gebruik je dan nu? piCore, Max2Play, Runeaudio?
