Volumio Tidal Integratie
Moderator: Beheerdersteam
Re: Volumio Tidal Integratie
Even terugkomen op mijn Node n130 avontuur. Qua geluid ben ik er nog niet helemaal uit.
Bij de eerste indruk, leek het geluid wat mattig, de ess sabre combinaties spelen wat sprankelender.
Tot zover de eerste indruk, want bij de 2e indruk trekt de node aardig open. De sabre is wat feller in
het midhoog /hoog, de node is daar wat vergevingsgezinder. Misschien is dat ook de reden, dat de node
een voor mij wat dieper podium neerzet. Puur subjectief, en volgens mijn gehoor.
Dan het apparaat op zichzelf. Mooi compact, en solide. Heeft wat meer mogelijkheden dan de standaard rpi.
Het gebruiksgemak is echt bijzonder groot, binnen 3 minuten stream je alles wat je wilt, en totaal stabiel.
Zou ik hem aanraden als upgrade van een bestaand rpi / dac combi zoals bv. rikpost en ik hebben, dan denk ik het niet.
Dan is het meer een smaak / gebruiksgemak dingetje.
Zou ik hem aanraden aan iemand die nog niets heeft, en misschien niet zo heel handig is met de rpi en alles wat daarbij
hoort, nou zeker weten!!
Bij de eerste indruk, leek het geluid wat mattig, de ess sabre combinaties spelen wat sprankelender.
Tot zover de eerste indruk, want bij de 2e indruk trekt de node aardig open. De sabre is wat feller in
het midhoog /hoog, de node is daar wat vergevingsgezinder. Misschien is dat ook de reden, dat de node
een voor mij wat dieper podium neerzet. Puur subjectief, en volgens mijn gehoor.
Dan het apparaat op zichzelf. Mooi compact, en solide. Heeft wat meer mogelijkheden dan de standaard rpi.
Het gebruiksgemak is echt bijzonder groot, binnen 3 minuten stream je alles wat je wilt, en totaal stabiel.
Zou ik hem aanraden als upgrade van een bestaand rpi / dac combi zoals bv. rikpost en ik hebben, dan denk ik het niet.
Dan is het meer een smaak / gebruiksgemak dingetje.
Zou ik hem aanraden aan iemand die nog niets heeft, en misschien niet zo heel handig is met de rpi en alles wat daarbij
hoort, nou zeker weten!!
Ja tegen het gebruiker gemak kun je met een pi niet op tegen de consumenten elektronica .
Al moet ik zeggen dat het zo via Volumio echt super werkt maar je kunt zo weer iets krijgen .
En dan gaat het toch wel druk worden bij de klachten Balie
Veel plezier er mee in ieder geval !
Al moet ik zeggen dat het zo via Volumio echt super werkt maar je kunt zo weer iets krijgen .
En dan gaat het toch wel druk worden bij de klachten Balie
Veel plezier er mee in ieder geval !
Volumio 3 is uit.
Maar ik denk te begrijpen dat Spotify Connect niet meer gratis is.
Maar ik denk te begrijpen dat Spotify Connect niet meer gratis is.
Tja weet ik niet eigenlijk ,voor Tidal te kunnen connecten betaal je in iedergeval ook 3 tientjes per jaar .
en Tidal had ik voor 200 twee jaar dus per maand is het een schijntje .
en Tidal had ik voor 200 twee jaar dus per maand is het een schijntje .
Toch even terugkomen op het gebruiksgemak. Als ik nu een cd afspeel via tidal, en ik kom een vervelend nummer
tegen, dan wil ik even doorzappen. Maar, dan reageert de node niet. Ik moet dan eerst het nummer stoppen, dan
het gewenste nummer aanklikken, en weer opnieuw de node selecteren als afspeeldinges. Volgens mij was dat gisteren
en eergisteren niet zo, er is ook niets veranderd. Dit haalt de lol er wel gauw vanaf.
tegen, dan wil ik even doorzappen. Maar, dan reageert de node niet. Ik moet dan eerst het nummer stoppen, dan
het gewenste nummer aanklikken, en weer opnieuw de node selecteren als afspeeldinges. Volgens mij was dat gisteren
en eergisteren niet zo, er is ook niets veranderd. Dit haalt de lol er wel gauw vanaf.
Nee, de Node reageert dan niet meer op de tidal app.
Zoveel gelezen over welke streamer ik het best kan gebruiken i.c.m. de tidal app, en dan kom je op bleusound.
Nergens iets gelezen over het steeds verliezen van de connectie van de tidal app.
Maar nu ik daar op zoek in google, blijkt het al heel lang een veel voorkomend probleem te zijn.
Zoveel gelezen over welke streamer ik het best kan gebruiken i.c.m. de tidal app, en dan kom je op bleusound.
Nergens iets gelezen over het steeds verliezen van de connectie van de tidal app.
Maar nu ik daar op zoek in google, blijkt het al heel lang een veel voorkomend probleem te zijn.
Hmm dus ook niet helemaal bullit proof dantoetertje schreef: ↑wo 08 dec 2021, 13:33Nee, de Node reageert dan niet meer op de tidal app.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ja dat is wel jammer dat er geen fatsoenlijke plugin voor Tidal is, zoals die er voor Spotify wel is
Bij een nieuwe dag, hoort natuurlijk een nieuw probleem. De Tidal app, ziet de Node niet meer.
De Node is wel online en ik kan via de bluos app, tidal gewoon streamen. Alles al opnieuw opgestart.
Psssst, iemand nog een paar dagen oude Node n130 kopen?
De Node is wel online en ik kan via de bluos app, tidal gewoon streamen. Alles al opnieuw opgestart.
Psssst, iemand nog een paar dagen oude Node n130 kopen?
Heeft de Node niet een software update gehad ?
Zoiets zorgt ook nog wel eens voor dat soort problemen ,misschien alles even opnieuw configureren!
Zoiets zorgt ook nog wel eens voor dat soort problemen ,misschien alles even opnieuw configureren!
Heeft ie gehad ja, daarna alles nog een keer nagelopen. Het zit echt in de Tidal app zelf, via alle andere
wegen kan ik gewoon streamen naar de Node.
telefoon opnieuw opstarten?
Edit: heb je al gedaan zo te zien.
Heb zelf nooit problemen met de Node icm Tidal Connect (streamen vanuit Tidal App.
Edit: heb je al gedaan zo te zien.
Heb zelf nooit problemen met de Node icm Tidal Connect (streamen vanuit Tidal App.
stabiliteit is nog soms wel een dingetje bij het hele streaming avontuur.
mij spelertje haperde bij het leven ,zoals eerder vermeld heb ik toen een Raspberry 4 van MP gehaald .
hapering weg dus ik blij maar kwam tot de conclusie dat 24/96 niet afgespeeld werd .
ik dacht aan een hardware issue van het Digione bordje, dus al een afspraak gemaakt voor terug te sturen .
ik wilde hem inleveren met de RPi 3 en de Pico software zoals geleverd .
dus alles weer even omgebouwd en getest ,deed hij het ineens wel .
dus geen hardware probleem maar wel stotteren als en gek ,dus weer rpi 4 er op stotteren weg en speelt nu ook 24/96 .
enfin lang verhaal ,moraal is er gaat nog wel eens iets mis !
mij spelertje haperde bij het leven ,zoals eerder vermeld heb ik toen een Raspberry 4 van MP gehaald .
hapering weg dus ik blij maar kwam tot de conclusie dat 24/96 niet afgespeeld werd .
ik dacht aan een hardware issue van het Digione bordje, dus al een afspraak gemaakt voor terug te sturen .
ik wilde hem inleveren met de RPi 3 en de Pico software zoals geleverd .
dus alles weer even omgebouwd en getest ,deed hij het ineens wel .
dus geen hardware probleem maar wel stotteren als en gek ,dus weer rpi 4 er op stotteren weg en speelt nu ook 24/96 .
enfin lang verhaal ,moraal is er gaat nog wel eens iets mis !