hiermee kun je cover aan de nummers toevoegen maar werkt volgens mij alleen bij AAC bestanden.
Goed om te horen dat het goed klinkt, bied perspectieven
Moderator: Beheerdersteam
net nog een paar luistertesten gedaan tussen CD en iPod/Wadia combinatie.amanda schreef:Goed om te horen dat het goed klinkt, bied perspectieven
dat is inderdaad een optie.Bukem schreef:Is het geen optie om in AIFF te rippen (Apple alternatief voor WAV) of in Apple Lossless AAC?
Pjotr schreef:Maarruh in Flac (ook lossless) kun je gewoon je cover art kwijt hoor als je dat zou willen, maar waarom zou je dat willen eigenlijk?
Precies!Pjotr schreef:Alleen support Ipod geen Flac dacht ik.
welk bedoel je,Pjotr schreef:maar waarom zou je dat willen eigenlijk?
Klinkt logischasterduc schreef:euh, gewoon de cover van het album zien op de iPod als ie aan het spelen is!
Bij mijn Sony mp3 speler werkt dit ook niet.Pjotr schreef:Klinkt logischasterduc schreef:euh, gewoon de cover van het album zien op de iPod als ie aan het spelen is!Maar kun je die niet apart als jpg opslaan dan in de albumfolder? Als je de coverart van een album in de files opslaat heb je in iedere track hetzelfde plaatje zitten. Kost onnodig veel schijfruimte.
kijk, en daar loopt het in mijn kop dus ook vast.Henkjan schreef:maar iirc (en daar zijn anderen die dat kunnen bevestigen of ontkennen) is een CD altijd 16bit 44.1khz... anders kan je speler t niet afspelen
Ik neem aan dat je het vergelijk hebt gemaakt tussen je cd die je via de cd-speler afspeelt en het losless bestand vanaf je ipod? Misschien dat je ook een vergelijking kunt maken tussen de met itunes geripte wav-file en het lossless bestand, die beiden via de ipod afgespeelt worden.asterduc schreef:Als die CD dan als Lossless bestand wordt geript zou er geen verschil mogen zijn!
hij was inderdaad heel blind. Ik heb zelfs de oren en ogen gesloten tijdens het meervoudig en geluidloos omschakelen van de bronnen.k.p. schreef:Hoe blind is die blinde test? Als jij switcht tussen verschillende bronnen is het heel goed mogelijk dat de ander signalen van jou ontvangt zodat hij weet naar welke opname hij luisterd.
Er is geen verschil tussen lossless en WAV/AIFF-16bit-44.1kHz watbetreft geluidskwaliteit.asterduc schreef:hij was inderdaad heel blind. Ik heb zelfs de oren en ogen gesloten tijdens het meervoudig en geluidloos omschakelen van de bronnen.
Was dat niet zo'n XRCD van JVC? Alhoewel ik geen wezenlijk betere kwaliteit verwacht als bij enigerlei andere goed gemasterde CD - hierin zit volgens mij de clue -, kan het best zijn dat JVC's dithering algoritme een iets andere klank tot gevolg heeft. Dithering blijft immers een vorm van signaalbewerking.asterduc schreef:Inderdaad, de stem en piano staan bij de 24bit CD losser van elkaar.