Welke andere als Raspberry boards zijn te gebruiken voor streaming audio
Moderator: Beheerdersteam
Re: Welke andere als Raspberry boards zijn te gebruiken voor streaming audio
Ik lees het wel als je I2S aan de praat krijgt,mij lukt het niet! Succes 
Re: Welke andere als Raspberry boards zijn te gebruiken voor streaming audio
Het is me vandaag gelukt om de Odroid C1+ via I2S aan de praat te krijgen met Max2play op een SD kaartje, 
Re: Welke andere als Raspberry boards zijn te gebruiken voor streaming audio
En hikt hij nog steeds, of heb je als remedie de je eigen ontwikkelde oplossing met dan de nog steeds de onderbreking?
Re: Welke andere als Raspberry boards zijn te gebruiken voor streaming audio
Tot nu toe geen onderbrekingen met de SD kaart i.p.v. dat andere geheugen kaartje.
De verbindingen tussen I2S en de dac steken wel nauw,hapert die even dan begint het te kraken of het werkt helemaal niet,nu even houtje touwtje met losse stekkertjes.
Maak wel even een samengestelde kabel, en test dan verder.
Er is dus hoop
De verbindingen tussen I2S en de dac steken wel nauw,hapert die even dan begint het te kraken of het werkt helemaal niet,nu even houtje touwtje met losse stekkertjes.
Maak wel even een samengestelde kabel, en test dan verder.
Er is dus hoop
Re: Welke andere als Raspberry boards zijn te gebruiken voor streaming audio
Vandaag ander kabeltje gemaakt voor de I2S verbinding naar de dac,geluid is beter nu,alleen hoor je wat digitaal geknetter op de achtergrond
Selecteren van een andere dac in Max2play maakte het geknetter een stuk minder.
Ook kwam ik er achter dat de aarding van dac naar Odroid C1+ rotsvast moet zijn,scheelt ook veel in de zuiverheid van de weergave.
Eigenlijk kom ik tot de conclusie dat de verbinding tussen dac PCM5102a en Odroid zo kort mogelijk moet,gaat dus het beste als de dac rechtstreeks op de Odroid geprikt wordt.
Selecteren van een andere dac in Max2play maakte het geknetter een stuk minder.
Ook kwam ik er achter dat de aarding van dac naar Odroid C1+ rotsvast moet zijn,scheelt ook veel in de zuiverheid van de weergave.
Eigenlijk kom ik tot de conclusie dat de verbinding tussen dac PCM5102a en Odroid zo kort mogelijk moet,gaat dus het beste als de dac rechtstreeks op de Odroid geprikt wordt.
Re: Welke andere als Raspberry boards zijn te gebruiken voor streaming audio
Om dan de boel aan te sturen zit je ook wel eens te kijken naar een wat ouder apparaat om dat dan te gebruiken.
En dan kan het zijn dat er net een te oude versie van het besturingssysteem op staat.
Zo ook met de oude Asus TF101, daar stond dan nog de Android versie 4.1.1 op, en ik had al eens gezien dat er een man bij de Linux club was die met zo een ding werkte.
Nu maar de stoute schoenen aangetrokken, en gezocht naar de juiste bestanden en methodes.
Daar zat ik toch nog best lang mee te tobben, maar de aanhouder wint, nu Android 6.0.1.....!!!!!
En ook zelfs ROON aan de praat.

En dan kan het zijn dat er net een te oude versie van het besturingssysteem op staat.
Zo ook met de oude Asus TF101, daar stond dan nog de Android versie 4.1.1 op, en ik had al eens gezien dat er een man bij de Linux club was die met zo een ding werkte.
Nu maar de stoute schoenen aangetrokken, en gezocht naar de juiste bestanden en methodes.
Daar zat ik toch nog best lang mee te tobben, maar de aanhouder wint, nu Android 6.0.1.....!!!!!
En ook zelfs ROON aan de praat.
Re: Welke andere als Raspberry boards zijn te gebruiken voor streaming audio
Na de Asus TF101 nu dan ook de Samsung Tab2 onder handen genomen, die had ik al eerder aan de praat, maar niet op de juiste wijze, en met een Android 6.01.
Nu na veel geklooi en trial and error de boel aan de praat met Android 7.1, en dan is het wel tobben als dan op een gegeven moment alles lijkt te kloppen en dan werkt ineens het scherm niet mee, kan een vraag dan niet bevestigend beantwoorden, en dan na zoveel keren blijkt het dat het ineens dan wel lukt met het tablet in Landscape mode. Wat een getob.........!!
Maar de aanhouder uiteindelijk wint, en door de vele pogingen dan toch uiteindelijk het resultaat wat ik wilde.
Hert werkte prima met Squeezebox maar de ROON app wenste wat meer.
En dan het instellen met die nieuwe versie van Android 7 met zoveel meer opties, maar uiteindelijk ook het scherm zover gekregen dat nu het zo werkt als ik wil.

Nu na veel geklooi en trial and error de boel aan de praat met Android 7.1, en dan is het wel tobben als dan op een gegeven moment alles lijkt te kloppen en dan werkt ineens het scherm niet mee, kan een vraag dan niet bevestigend beantwoorden, en dan na zoveel keren blijkt het dat het ineens dan wel lukt met het tablet in Landscape mode. Wat een getob.........!!
Maar de aanhouder uiteindelijk wint, en door de vele pogingen dan toch uiteindelijk het resultaat wat ik wilde.
Hert werkte prima met Squeezebox maar de ROON app wenste wat meer.
En dan het instellen met die nieuwe versie van Android 7 met zoveel meer opties, maar uiteindelijk ook het scherm zover gekregen dat nu het zo werkt als ik wil.
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: Welke andere als Raspberry boards zijn te gebruiken voor streaming audio
Stupid question maybe, maar hoe doe je dat ? Android 7 daarop zetten, heb hier namelijk ook nog 2 Samsung Galaxy's liggen.
Re: Welke andere als Raspberry boards zijn te gebruiken voor streaming audio
Lineage os
https://wiki.lineageos.org/devices/
Werkt erg goed.
Heb inmiddels een aantal toestellen daar op gehad.
Voorheen bekend als cyenogan mod.
Waarschijnlijk gaat mijn nieuwe Moto binnenkort ook over.
https://wiki.lineageos.org/devices/
Werkt erg goed.
Heb inmiddels een aantal toestellen daar op gehad.
Voorheen bekend als cyenogan mod.
Waarschijnlijk gaat mijn nieuwe Moto binnenkort ook over.
Re: Welke andere als Raspberry boards zijn te gebruiken voor streaming audio
Ik heb alles op youtube opgezocht, en dan is er vaak een linkje met of waar dan de software dan te downloaden is.
https://www.youtube.com/results?search_ ... b+2+rooten
En dan ook de verschillende versies.
https://forum.xda-developers.com/galaxy-tab-2
Het is in eerste instantie belangrijk dat je het tablet kunt "rooten", en dat is eigenlijk inbreken op het systeem.
Dat is dan meestal de volume up en de power knop tegelijkertijd indrukken tot het reageert.
Dan kom je in een menu waar je dan een programma kunt installeren vanaf een microSD card.
Dat is het eerste , maar wat erg belangrijk is dat je constant goed in de gaten moet houden welke files/bestanden je gebruikt.
Hier dan een beeld van een aantal bestanden die variabelen geven.
Ook dan belangrijk de versie van opengapps, die moet ook kloppen.
Bij de vorige deels werkende opzet had ik de rom van de 3g uitvoering, terwijl ik de wifi moest hebben.
Belangrijk is dan altijd de type nummers goed in de gaten houden.
Daarnaast ook zoeken naar de laatste versie van TWRP b.v. is dan 3.***, anders geeft het dan een foutmelding met het installeren van de ROM's.
Op het laatst had ik de boel aardig in de gaten hoe dat dan werkte, met het wissen van het oude en installeren van de nieuwe versies en dan ook nog de keuze met de 4 "distributies".
https://forum.xda-developers.com/?query=samsung
https://www.youtube.com/results?search_ ... b+2+rooten
En dan ook de verschillende versies.
https://forum.xda-developers.com/galaxy-tab-2
Het is in eerste instantie belangrijk dat je het tablet kunt "rooten", en dat is eigenlijk inbreken op het systeem.
Dat is dan meestal de volume up en de power knop tegelijkertijd indrukken tot het reageert.
Dan kom je in een menu waar je dan een programma kunt installeren vanaf een microSD card.
Dat is het eerste , maar wat erg belangrijk is dat je constant goed in de gaten moet houden welke files/bestanden je gebruikt.
Hier dan een beeld van een aantal bestanden die variabelen geven.
Ook dan belangrijk de versie van opengapps, die moet ook kloppen.
Bij de vorige deels werkende opzet had ik de rom van de 3g uitvoering, terwijl ik de wifi moest hebben.
Belangrijk is dan altijd de type nummers goed in de gaten houden.
Daarnaast ook zoeken naar de laatste versie van TWRP b.v. is dan 3.***, anders geeft het dan een foutmelding met het installeren van de ROM's.
Op het laatst had ik de boel aardig in de gaten hoe dat dan werkte, met het wissen van het oude en installeren van de nieuwe versies en dan ook nog de keuze met de 4 "distributies".
https://forum.xda-developers.com/?query=samsung
Re: Welke andere als Raspberry boards zijn te gebruiken voor streaming audio
Omdat ik nu toch een beetje aan het klooien ben met die Android versies, dan vraag je je soms af is er nu geen goede Android Speler die zelfstandig draait?
Ik heb dus de Friendly ARM M3, met een eightcore gaat als de bliksem maar ik doe er niets mee.
Dus eens gaan kijken, het schermpje krijg nog niet lekker met Linix en met de Android ging het best goed.
Nu dan de Android geïnstalleerd en de App Neutron gedownload die heb ik nu zover dat hij mogelijk de USB uitgang kiest, maar in ieder geval kan hij al een index maken van de muziek op de server. Score staan nu al op 6625 nummers.
Vol verwachting hoe dan de kwaliteit is, hij zou een sample frequentie ondersteunen tot 768kHz
Dus dan zouden er ook die AKMs 44xx serie direct aangestuurd kunnen worden.
We zullen het mogelijk meemaken.

Eerst maar eens zien en horen of Android een goede basis iss voor geluid, is tenslotte een vorm van Linux.
Ik heb dus de Friendly ARM M3, met een eightcore gaat als de bliksem maar ik doe er niets mee.
Dus eens gaan kijken, het schermpje krijg nog niet lekker met Linix en met de Android ging het best goed.
Nu dan de Android geïnstalleerd en de App Neutron gedownload die heb ik nu zover dat hij mogelijk de USB uitgang kiest, maar in ieder geval kan hij al een index maken van de muziek op de server. Score staan nu al op 6625 nummers.
Vol verwachting hoe dan de kwaliteit is, hij zou een sample frequentie ondersteunen tot 768kHz
Dus dan zouden er ook die AKMs 44xx serie direct aangestuurd kunnen worden.
We zullen het mogelijk meemaken.
Eerst maar eens zien en horen of Android een goede basis iss voor geluid, is tenslotte een vorm van Linux.
Re: Welke andere als Raspberry boards zijn te gebruiken voor streaming audio
Is dat een touchscreen display ? mooi dingetje.
Re: Welke andere als Raspberry boards zijn te gebruiken voor streaming audio
Yep, en de vorige keer in "portret mode" direct en nu gaat hij ineens in "landscape", we gaan het zien en vooral horen. 
Re: Welke andere als Raspberry boards zijn te gebruiken voor streaming audio
De portret optie lijkt mij dan wat beter als ik het zo bekijk.
en of de instellingen goed gaan ben ik ook wel benieuwd naar, vanavond maar eens aan de ladder (Soekris) hangen.
Mijn vrouw wil natuurlijk eerst de bakkers zien, (Heel Holland bakt), maar daarna ben ik aan de beurt.
Mijn vrouw wil natuurlijk eerst de bakkers zien, (Heel Holland bakt), maar daarna ben ik aan de beurt.
Re: Welke andere als Raspberry boards zijn te gebruiken voor streaming audio
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Welke andere als Raspberry boards zijn te gebruiken voor streaming audio
Gaaf man, ziet er profi uit.
Re: Welke andere als Raspberry boards zijn te gebruiken voor streaming audio
http://neutronmp.com/
Bij de DSD moest ik juist het vinkje weghalen, bedieningsgemak is nog wel even beneden het verwachte niveau, maar het is beter als b.v. MPD .
DSD file
Ik zal zo nog eens wat opzoeken en zien hoe de Amanero dan de led's weergeeft, mogelijk dan ook 352.8 .
De indeling nu nog op de directory structuur, dus nog maar eens verder zoeken naar opties.
Als er geen plaatjes zijn dan zie je ook niet, en ROON zoekt dan op t' Net er wat bij, ik ben verwend.
Re: Welke andere als Raspberry boards zijn te gebruiken voor streaming audio
Nog even wat meer duiding, de dsd die ik afspeelde via de instelling DoP, en gaf via de leds van de Amanero dan een duiding van de 176.4 kHz.
Ik weet dat het beter kan, dus dan zoek je die afstelling, tenminste, dat is dan wel mijn insteek.
Er is dus een optie om de maximale frequentie te geven die de DAC aankan.
Toen ik aangaf dat hij wel een tot 384 kHz kon/mocht gaan raakte de speler even van streek en kreeg even wat moeite het display aan te sturen.
Nu na een reboot dan de frequentie gezet op 352.8 kHz, en nu speelt het netjes de zaken af zoals ook bij de ROON en LMS.
En dan natuurlijk de vraag, hoe klinkt het?
Tja, of je er nu dan Linux Debian versie of Android 5.1.1, nu heeft het dus zelf de link via Samba/smb waar de bestanden staan, en het geeft zoals ik het nu hoor geen problemen, klinkt direct gewoon super in deze opzet.
Gebruiksgemak ga ik nog wel even naar kijken, maar nu zo al wel duidelijk makkelijker met een telefoon/tablet op schoot is comfortabeler.
Ik weet dat het beter kan, dus dan zoek je die afstelling, tenminste, dat is dan wel mijn insteek.
Er is dus een optie om de maximale frequentie te geven die de DAC aankan.
Toen ik aangaf dat hij wel een tot 384 kHz kon/mocht gaan raakte de speler even van streek en kreeg even wat moeite het display aan te sturen.
Nu na een reboot dan de frequentie gezet op 352.8 kHz, en nu speelt het netjes de zaken af zoals ook bij de ROON en LMS.
En dan natuurlijk de vraag, hoe klinkt het?
Tja, of je er nu dan Linux Debian versie of Android 5.1.1, nu heeft het dus zelf de link via Samba/smb waar de bestanden staan, en het geeft zoals ik het nu hoor geen problemen, klinkt direct gewoon super in deze opzet.
Gebruiksgemak ga ik nog wel even naar kijken, maar nu zo al wel duidelijk makkelijker met een telefoon/tablet op schoot is comfortabeler.
Re: Welke andere als Raspberry boards zijn te gebruiken voor streaming audio
De nieuwere versies van Android kunnen dus ook een betere aansturing doen met Bluetooth, en zelfs al beter als AptX.
http://www.avhub.com.au/news/sound-imag ... -it-408285
Wie weet, kan zomaar eens een leuk experiment zijn.
http://www.avhub.com.au/news/sound-imag ... -it-408285
Misschien eens kijken of dat goed kan, maar je hebt naast een zender, dan ook wel een ontvanger nodig met hetzelfde protocol.We regularly see aptX publicised as “CD-quality” — but it is not, since it is limited to 328kbps under the A2DP profile, although it is often quoted as achieving 384kbps. Taking into account around 50% lossless compression, aptX still has only about half the bit-rate required to reconstruct CD quality, so “near CD quality” is a reasonable description; we find it comparable to 320kbps AAC or MP3 files.
Sony’s LDAC
Sony Australia introduced LDAC to us when demonstrating the company’s take on the wireless multiroom audio market. (The app for the system is called SongPal Link but the system itself is simply referred to as ‘Sony Multi-Room’.)
The ecosystem of products for this at launch is a good size, with three wireless speakers including one portable, plus one soundbar and one soundbase, and the SX7 micro hi-fi system. Usefully two Sony AV receivers are also compatible — the STR-DN860 and 1060 models.
The multiroom abilities include DLNA streaming at high-resolution to 24-bit/192kHz (all except the portable player).
Wie weet, kan zomaar eens een leuk experiment zijn.
Re: Welke andere als Raspberry boards zijn te gebruiken voor streaming audio
Ik liep nog even de oudere boardjes na, en ook met een ander besturingsOS bleef de Odroid C1 de eerste uitvoering dus, en die bleef ook met Roon problemen opleveren.
Nog even gekeken naar de Odroid U3, die draait alweer een poosje en maar even een update gegeven voor de Linux versie, en dan ook maar even gekeken of ik ik ROON er ook op kwijt kon. Ja dus.
Ik kan er dus de Squeezebox, MPD en ROON op draaien, eigenlijk wel logisch.

Nog even gekeken naar de Odroid U3, die draait alweer een poosje en maar even een update gegeven voor de Linux versie, en dan ook maar even gekeken of ik ik ROON er ook op kwijt kon. Ja dus.
Ik kan er dus de Squeezebox, MPD en ROON op draaien, eigenlijk wel logisch.
Re: Welke andere als Raspberry boards zijn te gebruiken voor streaming audio
Hans, had je ook met de Neo2 gespeeld?hannesie schreef:Ik liep nog even de oudere boardjes na, en ook met een ander besturingsOS bleef de Odroid C1 de eerste uitvoering dus, en die bleef ook met Roon problemen opleveren.
Nog even gekeken naar de Odroid U3, die draait alweer een poosje en maar even een update gegeven voor de Linux versie, en dan ook maar even gekeken of ik ik ROON er ook op kwijt kon.
max.JPG
Ja dus.
Ik kan er dus de Squeezebox, MPD en ROON op draaien, eigenlijk wel logisch.![]()
Met dietpi toch?
Re: Welke andere als Raspberry boards zijn te gebruiken voor streaming audio
Yep, de Neo2 loopt wat lekkerder dan de eerste, gewone Neo.
Hij doet hetzelfde als de MicroRendu, die kost dan wat meer pegeltjes( $ 640.-).
Het enige wat dan met die Neo niet lukt is de NanoHAT.
Ik heb er 2 type/versies van, maar krijg het niet aan de praat.
Die kan ook I²S uit maar de software is er nog niet op ingesteld, en de man van DietrPi wil er geen tijd aan besteden, begreep ik.
Alles draait op Armbian, Debian versie voor de Arm processor.
Ik klooi wat aan om te zien wat het kan, en hoe het klinkt.

Hij doet hetzelfde als de MicroRendu, die kost dan wat meer pegeltjes( $ 640.-).
Het enige wat dan met die Neo niet lukt is de NanoHAT.
Ik heb er 2 type/versies van, maar krijg het niet aan de praat.
Die kan ook I²S uit maar de software is er nog niet op ingesteld, en de man van DietrPi wil er geen tijd aan besteden, begreep ik.
Alles draait op Armbian, Debian versie voor de Arm processor.
Ik klooi wat aan om te zien wat het kan, en hoe het klinkt.
Re: Welke andere als Raspberry boards zijn te gebruiken voor streaming audio
Aah dus I2S uit via dietpi werkt niet, dat is jammer.hannesie schreef:Yep, de Neo2 loopt wat lekkerder dan de eerste, gewone Neo.
Hij doet hetzelfde als de MicroRendu, die kost dan wat meer pegeltjes( $ 640.-).
Het enige wat dan met die Neo niet lukt is de NanoHAT.
Ik heb er 2 type/versies van, maar krijg het niet aan de praat.
Die kan ook I²S uit maar de software is er nog niet op ingesteld, en de man van DietrPi wil er geen tijd aan besteden, begreep ik.
Alles draait op Armbian, Debian versie voor de Arm processor.
Ik klooi wat aan om te zien wat het kan, en hoe het klinkt.![]()
Dat werkt wel via Armbian neem ik aan toch?
Via Roon werkt het wel begreep ik, naar Roon is niet gratis maar werkt met een abbonement?
Had je nog andere audiodistributies geprobeerd?
Volumio schijnt ook (nog) niet te werken begreep ik.
Probeer even wat info in te winnen voor een mede-hobbyist
Re: Welke andere als Raspberry boards zijn te gebruiken voor streaming audio
Ik zal het dadelijk eens proberen, de vorige keer was er alleen een Chinees informatie site bij FriendlyArm en geen image om te downloaden.
Maar da is Squeezelite en Roon ook geen probleem samen met Webmin, en bij de installatie van FTP kan de LMS server er ook wel bij.
Bij Roon zie erg snel welke actieve audio uitgangen er worden aangestuurd.
Volumio kon ik niet terug vinden in het rijtje.
Maar da is Squeezelite en Roon ook geen probleem samen met Webmin, en bij de installatie van FTP kan de LMS server er ook wel bij.
Bij Roon zie erg snel welke actieve audio uitgangen er worden aangestuurd.
Volumio kon ik niet terug vinden in het rijtje.
Re: Welke andere als Raspberry boards zijn te gebruiken voor streaming audio
Hans,
Waar kan ik een Android versie vinden voor de Friendly ARM M3 ?
Waar kan ik een Android versie vinden voor de Friendly ARM M3 ?
