TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Moderator: Beheerdersteam
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Ik was aan 't bakken jongens en ik ben geen keukenprinses! Dit is 'm geworden, hoop dat ie smaakt Leo!
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
We hebben ook nog geen flares gezien, ook fake news?
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Pvc-pijp, (wijn)fles en heteluchtpistool... kan 3D-printen qua snelheid niet tegenop.ds23man schreef:We hebben ook nog geen flares gezien, ook fake news?
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Maar het is wel zeker nauwkeuriger!markbakk schreef:Pvc-pijp, (wijn)fles en heteluchtpistool... kan 3D-printen qua snelheid niet tegenop.ds23man schreef:We hebben ook nog geen flares gezien, ook fake news?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Goed, het is weekend, tijd voor de hobby! Schuren, heel veel schuren, en lekker met spuitplamuur aan de gang, en uiteraard ook nog even de frontjes in de eerste laag zwarte lak gezet zodat ik hopelijk alles spik en span heb voor 1 Februari.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Hoe dik/dekkend is deze spuitplamuur trouwens?SSassen schreef:Goed, het is weekend, tijd voor de hobby! Schuren, heel veel schuren, en lekker met spuitplamuur aan de gang, en uiteraard ook nog even de frontjes in de eerste laag zwarte lak gezet zodat ik hopelijk alles spik en span heb voor 1 Februari.
IMG_1440.jpg
IMG_1441.jpg
IMG_1442.jpg
IMG_1446.jpg
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Hangt ervan af hoe dik je hem opzet, maar het is uiteraard beter om meerdere lagen op te zetten. De Motip spuitplamuur die ik normaliter gebruik is dikker en dekt beter overigens, maar ik ga aflakken in het grijs (met een lakroller) dus leek een grijze spuitplamuur mij beter.One World Concepts schreef:Hoe dik/dekkend is deze spuitplamuur trouwens?
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Spuitbussen leg je een half uur van tevoren in een emmer warm water 
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Strak werk ja! Die handvaten zijn ook een uitkomst
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Op pagina 1 zie ik iets van zebrano fineer, pagina 2 is decoflex met Skylt... dat kan zebrano zijn maar dan verwacht ik een blanke lak... geen spuitplamuur.SSassen schreef:Kasten heb ik zelf gebouwd, ergens in 2013, gezaagd met m’n Metabo zaagtafel. Wachtende op de toen net aangekondigde Wavecor TW030. Die was vervolgens nergens leverbaar en zodoende zijn de kasten in een hoek beland.
Komen nu prima van pas, want de insteek van toen is nog steeds relevant: een nette twee-weg met 1e orde filtering in een compacte kast. Afwerking wordt Decoflex fineer gelakt met (meerdere lagen) Skylt lak, zie foto.
Heb ik iets gemist of zijn de plannen gewijzigd?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Klopt, kwa prijs werd het wat te gek, en past het niet meer binnen de eisen voor de wedstrijdluidspreker, vandaar dus lekker doe-het-zelf met spuitbus en lakroller.wouter schreef:Op pagina 1 zie ik iets van zebrano fineer, pagina 2 is decoflex met Skylt... dat kan zebrano zijn maar dan verwacht ik een blanke lak... geen spuitplamuur.
Heb ik iets gemist of zijn de plannen gewijzigd?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Nee, die staan binnen, dus pakweg op kamertemperatuur.Shadow schreef:Spuitbussen leg je een half uur van tevoren in een emmer warm water
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Oh jazeker! Daarmee heb je veel meer controle en geen lamme vinger meer en ze kosten maar een paar euro, de investering dubbel en dwars waard.Nooby schreef:Strak werk ja! Die handvaten zijn ook een uitkomst
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
En ga je nog de SB met de Seas vergelijken? is er nkg sprake van 4 kastjes, en dus ook 4 tweeters? lijkt me ontzettend interessant.SSassen schreef:Klopt, kwa prijs werd het wat te gek, en past het niet meer binnen de eisen voor de wedstrijdluidspreker, vandaar dus lekker doe-het-zelf met spuitbus en lakroller.wouter schreef:Op pagina 1 zie ik iets van zebrano fineer, pagina 2 is decoflex met Skylt... dat kan zebrano zijn maar dan verwacht ik een blanke lak... geen spuitplamuur.
Heb ik iets gemist of zijn de plannen gewijzigd?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Ja, alleen focus ik mij nu eerst op een net wisselfilter voor de SB17NBAC icm. de TW30WA12. Daarna verder experimenteren met de CA18RNY, de SB is namelijk goedkoper dan de Seas.wouter schreef:En ga je nog de SB met de Seas vergelijken? is er nkg sprake van 4 kastjes, en dus ook 4 tweeters? lijkt me ontzettend interessant.
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
SSassen schreef:Nee, die staan binnen, dus pakweg op kamertemperatuur.Shadow schreef:Spuitbussen leg je een half uur van tevoren in een emmer warm water
Zelfs dan nog, kreeg het ooit mee als tip van een spuiter
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Voor aflakken is dit zondermeer een prima tip, maar dit is voorwerk, dus hoeft het niet perfect, er wordt immers toch nog geschuurd.Shadow schreef:SSassen schreef:Nee, die staan binnen, dus pakweg op kamertemperatuur.Shadow schreef:Spuitbussen leg je een half uur van tevoren in een emmer warm water
Zelfs dan nog, kreeg het ooit mee als tip van een spuiter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Alleen de prijs van de drivers en filters tellen mee.SSassen schreef:Klopt, kwa prijs werd het wat te gek, en past het niet meer binnen de eisen voor de wedstrijdluidspreker, vandaar dus lekker doe-het-zelf met spuitbus en lakroller.wouter schreef:Op pagina 1 zie ik iets van zebrano fineer, pagina 2 is decoflex met Skylt... dat kan zebrano zijn maar dan verwacht ik een blanke lak... geen spuitplamuur.
Heb ik iets gemist of zijn de plannen gewijzigd?
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs
Anders bouwt iedereen van die kleine doosjes.
