TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door ds23man »

Echwel...
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door SSassen »

Ik was aan 't bakken jongens en ik ben geen keukenprinses! Dit is 'm geworden, hoop dat ie smaakt Leo!
mocca_taart.jpg
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door Leeuwarden »

Oooohhhh dat riekt naar fake news....
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door ds23man »

We hebben ook nog geen flares gezien, ook fake news?
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door markbakk »

ds23man schreef:
We hebben ook nog geen flares gezien, ook fake news?
Pvc-pijp, (wijn)fles en heteluchtpistool... kan 3D-printen qua snelheid niet tegenop.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door hardbats »

markbakk schreef:
ds23man schreef:
We hebben ook nog geen flares gezien, ook fake news?
Pvc-pijp, (wijn)fles en heteluchtpistool... kan 3D-printen qua snelheid niet tegenop.
Maar het is wel zeker nauwkeuriger!
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door SSassen »

Goed, het is weekend, tijd voor de hobby! Schuren, heel veel schuren, en lekker met spuitplamuur aan de gang, en uiteraard ook nog even de frontjes in de eerste laag zwarte lak gezet zodat ik hopelijk alles spik en span heb voor 1 Februari.
IMG_1440.jpg
IMG_1441.jpg
IMG_1442.jpg
IMG_1446.jpg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door Shadow »

Pas je op voor spuitnevel op je Focus?
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door OWC »

SSassen schreef:
Goed, het is weekend, tijd voor de hobby! Schuren, heel veel schuren, en lekker met spuitplamuur aan de gang, en uiteraard ook nog even de frontjes in de eerste laag zwarte lak gezet zodat ik hopelijk alles spik en span heb voor 1 Februari.

IMG_1440.jpg
IMG_1441.jpg
IMG_1442.jpg
IMG_1446.jpg
Hoe dik/dekkend is deze spuitplamuur trouwens?
Gebruikersavatar
tonvandeacker
Berichten: 867
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door tonvandeacker »

Dat ziet er strak uit.

:goeie:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door SSassen »

One World Concepts schreef:
Hoe dik/dekkend is deze spuitplamuur trouwens?
Hangt ervan af hoe dik je hem opzet, maar het is uiteraard beter om meerdere lagen op te zetten. De Motip spuitplamuur die ik normaliter gebruik is dikker en dekt beter overigens, maar ik ga aflakken in het grijs (met een lakroller) dus leek een grijze spuitplamuur mij beter.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door dre »

Het ziet er in ieder geval gelikt uit! :goedzo:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door ds23man »

En dat met deze temperaturen.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door Shadow »

Spuitbussen leg je een half uur van tevoren in een emmer warm water :wink:
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door Douwe84 »

Strak werk ja! Die handvaten zijn ook een uitkomst
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door wouter »

SSassen schreef:
Kasten heb ik zelf gebouwd, ergens in 2013, gezaagd met m’n Metabo zaagtafel. Wachtende op de toen net aangekondigde Wavecor TW030. Die was vervolgens nergens leverbaar en zodoende zijn de kasten in een hoek beland.

Komen nu prima van pas, want de insteek van toen is nog steeds relevant: een nette twee-weg met 1e orde filtering in een compacte kast. Afwerking wordt Decoflex fineer gelakt met (meerdere lagen) Skylt lak, zie foto.
Op pagina 1 zie ik iets van zebrano fineer, pagina 2 is decoflex met Skylt... dat kan zebrano zijn maar dan verwacht ik een blanke lak... geen spuitplamuur.
Heb ik iets gemist of zijn de plannen gewijzigd?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door SSassen »

wouter schreef:
Op pagina 1 zie ik iets van zebrano fineer, pagina 2 is decoflex met Skylt... dat kan zebrano zijn maar dan verwacht ik een blanke lak... geen spuitplamuur.
Heb ik iets gemist of zijn de plannen gewijzigd?
Klopt, kwa prijs werd het wat te gek, en past het niet meer binnen de eisen voor de wedstrijdluidspreker, vandaar dus lekker doe-het-zelf met spuitbus en lakroller.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door SSassen »

Shadow schreef:
Spuitbussen leg je een half uur van tevoren in een emmer warm water :wink:
Nee, die staan binnen, dus pakweg op kamertemperatuur.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door SSassen »

Nooby schreef:
Strak werk ja! Die handvaten zijn ook een uitkomst
Oh jazeker! Daarmee heb je veel meer controle en geen lamme vinger meer en ze kosten maar een paar euro, de investering dubbel en dwars waard.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door wouter »

SSassen schreef:
wouter schreef:
Op pagina 1 zie ik iets van zebrano fineer, pagina 2 is decoflex met Skylt... dat kan zebrano zijn maar dan verwacht ik een blanke lak... geen spuitplamuur.
Heb ik iets gemist of zijn de plannen gewijzigd?
Klopt, kwa prijs werd het wat te gek, en past het niet meer binnen de eisen voor de wedstrijdluidspreker, vandaar dus lekker doe-het-zelf met spuitbus en lakroller.
En ga je nog de SB met de Seas vergelijken? is er nkg sprake van 4 kastjes, en dus ook 4 tweeters? lijkt me ontzettend interessant.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door SSassen »

wouter schreef:
En ga je nog de SB met de Seas vergelijken? is er nkg sprake van 4 kastjes, en dus ook 4 tweeters? lijkt me ontzettend interessant.
Ja, alleen focus ik mij nu eerst op een net wisselfilter voor de SB17NBAC icm. de TW30WA12. Daarna verder experimenteren met de CA18RNY, de SB is namelijk goedkoper dan de Seas.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door Shadow »

SSassen schreef:
Shadow schreef:
Spuitbussen leg je een half uur van tevoren in een emmer warm water :wink:
Nee, die staan binnen, dus pakweg op kamertemperatuur.

Zelfs dan nog, kreeg het ooit mee als tip van een spuiter :wink:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door SSassen »

Shadow schreef:
SSassen schreef:
Shadow schreef:
Spuitbussen leg je een half uur van tevoren in een emmer warm water :wink:
Nee, die staan binnen, dus pakweg op kamertemperatuur.

Zelfs dan nog, kreeg het ooit mee als tip van een spuiter :wink:
Voor aflakken is dit zondermeer een prima tip, maar dit is voorwerk, dus hoeft het niet perfect, er wordt immers toch nog geschuurd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door ds23man »

SSassen schreef:
wouter schreef:
Op pagina 1 zie ik iets van zebrano fineer, pagina 2 is decoflex met Skylt... dat kan zebrano zijn maar dan verwacht ik een blanke lak... geen spuitplamuur.
Heb ik iets gemist of zijn de plannen gewijzigd?
Klopt, kwa prijs werd het wat te gek, en past het niet meer binnen de eisen voor de wedstrijdluidspreker, vandaar dus lekker doe-het-zelf met spuitbus en lakroller.
Alleen de prijs van de drivers en filters tellen mee.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door pappaleo »

Anders bouwt iedereen van die kleine doosjes.
Plaats reactie

Terug naar “Luidspreker Ontwerpwedstrijd”