Odroid N2 met logitech media server

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door democles »

Twee draadjes aangesloten ,1 op pin 9 en 1 op pin 11.

De N2 opgestart,draadjes tegen elkaar tikken en de N2 gaat uit/sluit af :shock:

Draadjes 1sec. tegen elkaar en de N2 start op :rock:

Het werkt :proost:

Nu eerst verder met het kastje en de voeding (vodooing :mrgreen: ).................. :D
Bijlagen
DSC07382.JPG
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door hannesie »

Netjes, wie niet waagt, wie niet wint!!
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door democles »

De voeding!

Moet iets van 3A /12v kunnen leveren,spanningsregelaar wordt LT1084CT,kan 5A aan............. :mrgreen:

Heb het ontwerp wat ik nog had liggen van mijn Khadas dac projecten gespiegeld en ontdaan van de USB voeding.
voeding ess.JPG
Gespiegeld,omdat de aansluiting voor de N2 aan de andere kant beter uit kwam in het kastje.
voeding server.JPG


Print gefabriekt en de onderdelen die ik nog had er op gebakt.

Alleen nog wachten op de spanningsregelaar en dan kunnen we de saptoevoer gaan testen............ :mrgreen:
Bijlagen
DSC07383.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door democles »

hannesie schreef:
Netjes, wie niet waagt, wie niet wint!!
Wist niet hoe,dus de 3 regels als commando,s geprobeerd in putty ,maar die werden niet herkend :|

Dan maar logica,dit zijn bestanden die in een bestand geplaatst moeten worden. :-k

En toen jij vermelde begin je niet met.... en eindig je niet met..........de regels gekopieerd in het boot.ini bestand met webmin.

Voel me als een blinde die met logica de wanden betast om naar de uitgang te komen.

Blij dat het werkt,nu nog een mooie drukschakelaar vinden. :D
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door hannesie »

Dan is het resultaat alleen maar mooier/lekkerder, en je bent dan later wat minder benauwd of je wel/niet goed gaat,( de backup is dan wel lekker voor wat je al gedaan hebt ) :lol: :mrgreen: trial and error is soms heel verhelderend. :sure: :sure:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door democles »

Ja,

Maak van alle vorderingen een nieuwe image van het eMMC kaartje,kan het zo weer terug als ik het verkloot heb............ :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door hannesie »

Psies.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door democles »

Even verder met de server.

De printen op de onderplaat geschroefd en de voedingstrafo er in gezet.

Nu nog wat beluchtingsgaten in het plaatwerk ponsen.
Bijlagen
DSC07396.JPG
DSC07395.JPG
DSC07398.JPG
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door hannesie »

Misschien wel even de temperatuur in de gaten houden, er kan zonder ventilatiesleuven o.i.d misschien best wel op temperatuur komen, dan is het nadelig voor de stabiliteit. ik heb het bij mijn streamer ook wel gezien bij langdurig aanstaan in een kastje.

Nu ga jij dan wel de boel aan en uitschakelen, maar de voeding, zakt die dan ook in temperatuur?

Maar wel mooi in stijl met de rest van je set met buizen e.d..!!
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door democles »

Nu ga jij dan wel de boel aan en uitschakelen, maar de voeding, zakt die dan ook in temperatuur?
Ja meer belasting,meer temperatuur in de voeding.

De N2 werd niet zo warm,maar dat zal wel veranderen als ik het rekenwerk aan de N2 toeschrijf m.a.w. de muziek al vast laat omzetten naar PCM door de N2 zodat de speler geen rekenwerk meer hoeft te doen.

Dus eerst maar de plekken met warmte ontwikkeling van vent.gaten voorzien in de beplating.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door democles »

Hoop dat het zo voldoende is met de luchtcirculatie uit de kast,

Vanaf de bodem over de koelvin van de N2 en via de warmte van de voeding er weer uit.

De N2 staat trouwens op 15mm /m3 pootjes,die zo in het koelvlak geschroefd kunnen worden,zit al m3 schroefdraad in. :D
DSC07399.JPG
DSC07400.JPG
DSC07401.JPG
DSC07402.JPG
Dan nog even twee beugeltjes gemaakt voor de HD ophanging.
Vast zetten met een klittebandje, :D
DSC07404.JPG
DSC07407.JPG
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door hannesie »

:mrgreen: Dat moet dan wel voldoende zijn, lijkt mij.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door democles »

We zullen zien/voelen....... :mrgreen:

Ondertussen de voeding afgesteld ,die doet het :D
Bijlagen
DSC07408.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door democles »

Dan kan ondertussen de boel aangesloten worden.

Vier pinnen van de GPIO herder er op prikken,2 voor de power LED en 2 voor afsluiten en opstarten.
GPIO pins.jpg
DSC07409.JPG
Dan de pootjes er onder gelijmd.
Dambrikken voorzien van anti kras plakker.
Gisteren getest om een brik vast te plakken met siliconenkit op een stukje alu en dat gaat heel goed,vast als een huis. :D
Scheelt weer vast schroeven.
edit; de siliconen kit liet los o.i.v. warmte,zitten nu vast met bison superlijm. :wink:
DSC07411.JPG
Nu de bovenplaat nog zwart spuiten.
Laatst gewijzigd door democles op di 15 okt 2019, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door OpaBert »

De Aanhouder wint :goeie: :goeie:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door democles »

Dankje.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door hannesie »

democles schreef:
Dan kan ondertussen de boel aangesloten worden.

Vier pinnen van de GPIO herder er op prikken,2 voor de power LED en 2 voor afsluiten en opstarten.

GPIO pins.jpg

DSC07409.JPG

Dan de pootjes er onder gelijmd.
Dambrikken voorzien van anti kras plakker.
Gisteren getest om een brik vast te plakken met siliconenkit op een stukje alu en dat gaat heel goed,vast als een huis. :D
Scheelt weer vast schroeven.

DSC07411.JPG

Nu de bovenplaat nog zwart spuiten.
Ik heb bij de laatste foto, net het idee dat het een schildpadje is, die op zijn rug ligt. :lol: :lol: :lol:

Maar het gaat best wel lekker lijkt mij. :sure:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door democles »

Deksel en scharnieren gemonteerd.

En dit schildpadje in het rek gezet. :lol:

Maar even testen.............. :mrgreen:
Bijlagen
DSC07413.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door democles »

Die doet het en wordt niet overmatig warm :yeah:
Bijlagen
klaar.jpg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Odroid N2 met logitech media server

Bericht door hannesie »

Heerlijk gevoel lijkt mij dat, dus dan zo houden.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”