Pagina 1 van 2
Eerste stappen in Sketchup
Geplaatst: do 21 okt 2010, 0:03
door DragoSz
Hallo Mede klussers,
Ik heb eindelijk iets gevonden dat op mijn oude laptop werkt > Sketchup.
En heb meteen een probeersel gemaakt met mijn idee van budget versterkertje.
Aanzetknop (geel), Volumeknop (grijs) en een switch om van Aux the switchen.
Er komt een TA2020 in. Of een TA met buis ik weet alleen niet meer het type nummer en kan hem niet terug vinden

Re: Eerste stappen in Sketchup
Geplaatst: vr 22 okt 2010, 19:43
door DragoSz
Iets verder. Ik kan alleen geen fatsoenlijke ronde hoek maken.

Re: Eerste stappen in Sketchup
Geplaatst: vr 22 okt 2010, 21:42
door EppeRRR
Ziet er leuk uit zo, en die ronde hoeken wil je rondom of gewoon de 4 (zij)hoeken de diepte in?
In geval van die 4 hoeken de diepte in gewoon een radius maken op de hoek en het overtollige wegdrukken met het push/pull tooltje
suc6
Re: Eerste stappen in Sketchup
Geplaatst: vr 22 okt 2010, 23:21
door DragoSz
Dat push/pul werkt prima maar de buig tool voor geen meter.
Volgende week verder met de Ta2024. Heeft iemand een foto van de zijkant zodat ik de hoogtes een beetje kan inschatten?
Re: Eerste stappen in Sketchup
Geplaatst: za 23 okt 2010, 13:56
door EppeRRR
Vanaf 0:20 kun je zien wat ik bedoel, alleen maak jij geen ronding over een 'hoek' van 180 graden maar over 90 graden
http://www.youtube.com/watch?v=6EtsPDoQTIw&feature=fvsr
Wat ook kan is een hulppunt maken op bijv. 1cm uit de hoeken, op dat punt maar je een cirkel van 1cm en daarna verwijder je (net zoals in het bovenstaande filmpje) het overtollige aan lijnen

De 1cm is niets meer dan een voorbeeld, wil je een grotere of kleinere radius dan maak je de straal gewoon kleiner of groter:D
En over de hoogte van de TA2024 kan ik alleen dit vinden, is dat ook jouw print?
http://helderhifi.webnode.com/products/product-2/
- 1 X TA2024 PCB new version fully finished and tested ( length:11cm , width:7cm ,height:5cm)
Het gaat hierboven om de MKIII, een aangepaste/gemodificeerde als ik het zo snel en goed gelezen heb.
suc6
Re: Eerste stappen in Sketchup
Geplaatst: di 26 okt 2010, 12:10
door hrscharft
Drago,
ik ben ook net begonnen met experimenteren (lees heb zowat men complete huis er al in staan) maar wat je ook kunt doen is eerst de ovaal van je kijkraampje tekenen. Vervolgens maak je een plat vlakje van de ronde hoek die je wilt hebben, deze plaats je tegen de de ovaal met de ronding naar voren en dan kun je hem door de hele ovaal heen trekken met de Follow tool. Tadaaa je ronde hoek.
het is een beetje een work around maar zo heb ik het gedaan voor een ronde hoek die ik rond een hele circel wilde hebben.
Groet,
Harm.
Re: Eerste stappen in Sketchup
Geplaatst: zo 31 okt 2010, 22:11
door fterheide
De afmetingen van een TA2020 MK3 zijn 11cm in de lengte, 7cm in de breedte, en 5cm in de hoogte.
Met 'TA-amp met buis' bedoel je volgens mij de voorversterker met 12AU7 buis, zie bijlage.
Re: Eerste stappen in Sketchup
Geplaatst: zo 31 okt 2010, 22:22
door DragoSz
Ja zoiets. ik dacht dat ik hem ook in andere form had gezien
Is het mogelijk een foto van de zijkant te maken zodat ik de andere hoogtes kan schatten?
En bedankt voor de tips

Deze week zal ik eens verdergaan. Dan post ik welke het beste werkte

Re: Eerste stappen in Sketchup
Geplaatst: zo 31 okt 2010, 22:34
door fterheide
There you go

Re: Eerste stappen in Sketchup
Geplaatst: zo 31 okt 2010, 22:43
door DragoSz
Dankje
Nu kan ik redelijk veilig zeggen dat die rode dingen 2,3-3 cm hoog zijn

Re: Eerste stappen in Sketchup
Geplaatst: zo 31 okt 2010, 22:56
door fterheide
DragoSz schreef:Dankje
Nu kan ik redelijk veilig zeggen dat die rode dingen 2,3-3 cm hoog zijn

Rode dingen => 2.2µF Input caps

Re: Eerste stappen in Sketchup
Geplaatst: za 08 jan 2011, 19:11
door DragoSz
Weer iets geleerd met SketchUp: Componenten. Het is alleen _!*@$!@$!% moeilijk die dingen te plaatsen waar jij dat wil
Mijn momentele project, Een standaard subwoofert met gesloten midden toner er boven. De tweeter word nog een andere.
Re: Eerste stappen in Sketchup
Geplaatst: zo 09 jan 2011, 3:55
door Marp
Toch mooi dat ideeën tegenwoordig zo duidelijk kunnen worden gevisualiseerd.
Alleen: wordt dit nou een showcase over de bouw van je versterker, de bouw van je subwoofer, of de bouw van meerdere creaties?
Re: Eerste stappen in Sketchup
Geplaatst: zo 09 jan 2011, 10:38
door DragoSz
Showcase van wat ik maak in ScketchUp Die vervolgens weer gebruikt kunnen worden door anderen als ze dit willen.
Dan hoeft bevoordeelt niet iedereen een woofer te maken

. Volgende plaatjes zijn van een asbak.
Re: Eerste stappen in Sketchup
Geplaatst: zo 09 jan 2011, 12:35
door EppeRRR
Weet niet of het gepast is in jouw topic, maar ik heb het net zo met sketchup (7.1).
Hier een beginnetje van een project wat ook in de planning staat voor in de toekomst.

- Beginnetje chassis
Getekend aan de hand van 2d tekeningen met afmetingen en graden.
Heb nog wel veel meer schetsen liggen, pen en papier worden steeds zeldzamer

Ben zelf sinds gister begonnen met animaties aan de hand van Sketchypsysics

Re: Eerste stappen in Sketchup
Geplaatst: zo 09 jan 2011, 13:05
door DragoSz
[quote="EppeRRR"]Weet niet of het gepast is in jouw topic, maar ik heb het net zo met sketchup (7.1).
Hier een beginnetje van een project wat ook in de planning staat voor in de toekomst.
Geen probleem hoor, We maken der gewoon een algemeen topic van
Wel knap gedaan. Wat is het?
Re: Eerste stappen in Sketchup
Geplaatst: zo 09 jan 2011, 17:30
door SARK
Re: Eerste stappen in Sketchup
Geplaatst: zo 09 jan 2011, 19:15
door DragoSz
Grondig lezen is niet mijn sterkste eigenschap

Re: Eerste stappen in Sketchup
Geplaatst: zo 09 jan 2011, 21:17
door EppeRRR
hahaha geen probleem hoor, hier een voorbeeldje van internet geplukt:
Maar zoiets moet het worden, niet exact hetzelfde model maar wel dat idee. Alle flensen zijn met bouten bevestigd aan elkaar zodat het geheel demontabel is en te vervoeren, me zwager heeft er 1 en dat gaan best snel
Maar in de sketchup 3d warehouse hebben ze ook al heel veel onderdelen om mee te nemen in je ontwerp
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... revstart=0
Kun je zo downloaden en gebruiken

Re: Eerste stappen in Sketchup
Geplaatst: zo 09 jan 2011, 21:57
door DragoSz
Dat is een verrekt mooi ding.
Ik wist niet dat er al zoveel modellen bestonden in SketchUp.
Re: Eerste stappen in Sketchup
Geplaatst: zo 09 jan 2011, 22:11
door EppeRRR
90% van de gevallen red je het met engelse termen, capasitor of resistor bijv. leveren genoeg electronische componenten op.
Zelf ben ik wel te spreken over dit assortiment
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... revstart=0
Mijn ervaring is wel dat niet alle modellen even goed op schaal getekend zijn, een el84 staat er ook tussen maar die komt niet echt overeen met wat ik wou tekenen (wat wel op 1:1 schaal getekend was).
Re: Eerste stappen in Sketchup
Geplaatst: zo 09 jan 2011, 22:20
door DragoSz
Ik vind de gebrekkigheid van de muis volgen wel een grote irritatie. Wanneer je bv 0,7 cm moet hebben en er een lijntje in de buurt loopt ben je 2-10 min bezig.
Daarbij als je een component plaats gaat hij de ene keer omhoog terwijl je met de zelfde beweging een seconde later omlaag gaat.

Re: Eerste stappen in Sketchup
Geplaatst: ma 10 jan 2011, 21:13
door EppeRRR
Ik 'verleng' mijn lijn altijd, als ik bijv. een lijntje van 0,7 moet hebben dan trek ik hem over de gewenste as heen (rood,groen,blauw of roze as) en typ daarna de gewenste maat in (wel met een komma

) en druk op enter

Re: Eerste stappen in Sketchup
Geplaatst: di 11 jan 2011, 9:27
door Vinculum
Ik heb er ook geen enkel probleem mee, vind het een heerlijk programma!
Hier wat van mijn "werk":
Re: Eerste stappen in Sketchup
Geplaatst: di 11 jan 2011, 12:50
door DragoSz
Zo goed kan ik het dus weer niet helaas. Knap hoor.
Waarom staat je kast in de muur?
