Nieuw project Mar-Ken10
Geplaatst: wo 02 feb 2011, 23:24
Hoi iedereen,
Nu ik toch nog wat vrijetijd heb in mijn vakantie, de klusjes die gedaan moesten worden gingen sneller dan gepland, dacht ik "Nieuwe speakers".
Dus na veel kijken en denken en luisteren eindelijk een keus gemaakt.
Ik ga nog even niet zeggen welke drivers ik ga gebruiken, lijkt me wel leuk om jullie te zien gokken.
Wel laat ik natuurlijk bouwfoto's zien anders gaan jullie daar toch om vragen.
Mijn bedoeling is om een wat kleinere speaker te maken dan mijn vorige creatie, http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=6029 deze klinken wel goed maar kunnen niet echt zacht. Met visite lukt het niet om achtergrondmuziek te spelen zonder dat er dynamiek wegvalt. Ze klinken gewoon beter als ze "aanstaan" zegmaar.
Dus makkelijk, een speaker die niet een te hoog rendement heeft zodat deze ook zacht goed uit de verf komt, leuke uitstraling heeft, niet te duur om te bouwen of te ingewikkeld is.
Gisteren heb ik alle panelen gezaagd. Hier zie je de dubbele zijkanten, hierin zitten de br-poorten in gemaakt.
De baffle is 36mm geworden en zit hier op de onderkant al vast. De zijkanten erbij.
Let wel op de baffle krijgt straks 2 facetten waardoor de br-poorten weer vrij komen. De bovenkant erop en de achterkant laat ik nog even open. Hier moet nog een schot in om de magneet te helpen dragen. Morgen de drivers uit frezen en het schot maken de binnenkant even gronden zodat er minder stof (mdf) vrij kan komen.
Tevens de facetten afzagen achterkant dicht maken bindingposts erop drivers erin en afwerken, gaat ook snel als je dat zo zegt.
Mocht er iemand denken "doet hij dat op de babykamer?" Ja dat wordt de babykamer, baby komt pas is april en zie na die tijd mijn vrijetijd afnemen. Dus nog maar een keertje mijn oude hobbykamer gebruiken, zie het als afscheid.
Nu ik toch nog wat vrijetijd heb in mijn vakantie, de klusjes die gedaan moesten worden gingen sneller dan gepland, dacht ik "Nieuwe speakers".
Dus na veel kijken en denken en luisteren eindelijk een keus gemaakt.
Ik ga nog even niet zeggen welke drivers ik ga gebruiken, lijkt me wel leuk om jullie te zien gokken.
Wel laat ik natuurlijk bouwfoto's zien anders gaan jullie daar toch om vragen.
Mijn bedoeling is om een wat kleinere speaker te maken dan mijn vorige creatie, http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=6029 deze klinken wel goed maar kunnen niet echt zacht. Met visite lukt het niet om achtergrondmuziek te spelen zonder dat er dynamiek wegvalt. Ze klinken gewoon beter als ze "aanstaan" zegmaar.
Dus makkelijk, een speaker die niet een te hoog rendement heeft zodat deze ook zacht goed uit de verf komt, leuke uitstraling heeft, niet te duur om te bouwen of te ingewikkeld is.
Gisteren heb ik alle panelen gezaagd. Hier zie je de dubbele zijkanten, hierin zitten de br-poorten in gemaakt.
De baffle is 36mm geworden en zit hier op de onderkant al vast. De zijkanten erbij.
Let wel op de baffle krijgt straks 2 facetten waardoor de br-poorten weer vrij komen. De bovenkant erop en de achterkant laat ik nog even open. Hier moet nog een schot in om de magneet te helpen dragen. Morgen de drivers uit frezen en het schot maken de binnenkant even gronden zodat er minder stof (mdf) vrij kan komen.
Tevens de facetten afzagen achterkant dicht maken bindingposts erop drivers erin en afwerken, gaat ook snel als je dat zo zegt.
Mocht er iemand denken "doet hij dat op de babykamer?" Ja dat wordt de babykamer, baby komt pas is april en zie na die tijd mijn vrijetijd afnemen. Dus nog maar een keertje mijn oude hobbykamer gebruiken, zie het als afscheid.