Welk OS op Raspberry Pi/Hifiberry?

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
butterflies
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 12 aug 2015, 5:58

Welk OS op Raspberry Pi/Hifiberry?

Bericht door butterflies »

Ik heb een combi Rasperry/Hifiberry gekocht met Kodi erop. Ik wil muziek en youtube video's streamen met dat minicomputertje. Nu vind ik Kodi veel te omslachtig om dat te doen. De Youtube add-on vind ik ook niet prettig. Kortom, is er niet een OS, zoiets als windows voor een desk top pc is. Een windows light of iets. Of in ieder geval meer pc-achtig dan Kodi. Zodat ik eigenlijk min of meer op dezelfde wijze kan werken als op mijn PC. Met Spotify Connect (straks ook Qobus of Tidal) bijvoorbeeld en net een normale Youtube app.

En... hoe krijg ik dat er dan op? Want ik zie dat er met SD kaartjes wordt gewerkt. Mag ik aannemen dat dat ook gewoon via een usb kabeltje kan?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Welk OS op Raspberry Pi/Hifiberry?

Bericht door hannesie »

Je operating systeem staat op dat SD cardje, zonder dat doet er geen bitje wat. :lol:

En het kan zijn dat er wat is met Raspian, maar een video en audio oplossing, is best pittig werken voor zo een kleine jongen, of het moet de de RPI 2 zijn, dan heb je meer mogelijkheden.
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Re: Welk OS op Raspberry Pi/Hifiberry?

Bericht door ovni »

Ga even naar https://www.hifiberry.com/guides/hifiberry-installer/

Daar vind je een installer die vraagt welke Berry je hebt in combi met een eventuele geluidskaart en wat je er mee wilt gaan doen.

Daarna krijg je de juiste image.
Bijlagen
installer.jpg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Welk OS op Raspberry Pi/Hifiberry?

Bericht door Shadow »

En hifiberry adviseert Kodi :lol:
Ik ben er mee aan het stoeien...
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Welk OS op Raspberry Pi/Hifiberry?

Bericht door OpaBert »

ik heb er Dabian Wheezy op met Volumio als muziek speler
En het is mij nog niet gelukt een playlist af te spelen
speelt wel alles af MKV AVI MP3 FLAC
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”