Verschil audiophonics streamer vs. bluesound,...

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Sinbad

Verschil audiophonics streamer vs. bluesound,...

Bericht door Sinbad »

Hallo,
Reeds enkele maanden speel ik met het idee me in de de streaming wereld te loodsen.
Bedoeling is m'n cd's om te zetten in flac bestanden zodat de cd speler kan verhuizen naar de opbergzolder.
Kan iemand mij het verschil in geluidskwaliteit tussen een audiophonics bouwpakket streamer en kant en klaar apparaat zoals bluesound node 2
schetsen ?
Meteen gezegd dat ik het streven naar het zgn. "high end" reeds lang achter mij gelaten heb.
Het prijsverschil tussen deze toestellen wil ik hierbij buiten beschouwing laten.
Zie : http://www.audiophonics.fr/en/diy-dac/a ... 11136.html
Alvast bedankt !
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Re: Verschil audiophonics streamer vs. bluesound,...

Bericht door Barry2001 »

Je bent geen 'gesmeed door elfen bij maanlicht' type dus? Dan gewoon zelf een RPI met dac kopen, voeding erbij, klaar (want dat stelt zo'n bouwpakket voor, nog zonder voeding zie ik). Onder de 100 euris, eventueel een behuizing kan het nog wat duurder maken. SW is vrij, zo te downloaden.

Veel forummers streamen met een RPI, werkt gewoon goed. Is een kant en klaar apparaat als Bluesound beter? ken het apparaat niet, maar vraag het me af.

Let wel, streamen is alleen bitjes oversturen, doet 't 'm niet. Verschillen ga je merken in de gebruikte dac, voeding kan ook wat doen.
toetertje

Bericht door toetertje »

+2
Ik draai zelf met een Pi2 met Audiophonics esabre dac.
Er zijn hier heel wat "high end" spulletjes de deur in en uit gegaan,
maar ik moet zeggen dat de bovenstaande combi mij uitstekend bevalt.
En helemaal voor de kostprijs van ca. 100 euro.
m_cruiser

Bericht door m_cruiser »

...ben een streamer met LMS, Squeezecommander APP, RPI B+ met DAC+ wegens altijd iets nieuws te ontdekken, wel met Qobuz FLAC als het ff kan... werkt allemaal zeer fijn!
Nu was ik afgelopen woensdag weer een keer bij Leonidas voor een luistersessie (waarover later meer)
Leon gaf zijn beoordelaars een CD mee met de gespeelde muziek, thx Leon :rock:
Mijn open baffle setup weer een keer aangsloten...
Ik speel bijna nooit CD's, maar ervaarde ter stond het kwaliteitsverschil, scheiding tussen de kanalen, dynamiek...

Het verschil is toch groot zelfs via Qobuz met FLAC dat ik een betere DAC wil op termijn.
toetertje

Bericht door toetertje »

Nu heb ik toevallig van de week een hifiberry dac + pro beluisterd. Maar dat is
toch in de verste verte geen vergelijk met de Audiophonics ess9023 die ik heb.
Sinbad

Bericht door Sinbad »

OK,
Bedankt voor reacties, ik waag het er op met een rpi. Wordt dan ook meteen een het winterprojectje.
Sinbad

Bericht door Sinbad »

@ toetertje : als ik het goed begrijp staat de sabre dac (audiphonics) op een hoger niveau dan de burr Brown uit de hifiberry ? Is deze dan in de zelfde opstelling beluisterd ?
toetertje

Bericht door toetertje »

We hebben hem inderdaad in de zelfde opstelling vergeleken. we hebben een Pi3 met hifiberry dac + pro met
als software Moode audio, klaargemaakt voor een kennis. Daar een tijdje naar geluisterd en klonk best redelijk.
Maar toen de audiophonics weer aangesloten, en het verschil was erg groot. Ik vind het lastig om het verschil met
allemaal technische kreten te omschrijven, maar het grootste verschil is de rust in de muziek, waardoor je er echt
lekker relaxed naar kunt luisteren.
Ik heb de audiophonics ook vergeleken met een Ifi micro dsd dac die ik gehad heb. Zelfs toen won de audiohonics
het, en heb ik de Ifi weer verkocht. Even voor de duidelijkheid, degene die ik heb is de,

http://www.audiophonics.fr/en/diy-dac/a ... 10176.html
m_cruiser

Bericht door m_cruiser »

@toetertje, welke voeding gebruik je?
Ik ga me zo een V2 bestellen, V3 zit nog niet in picoreplayer?
toetertje

Bericht door toetertje »

Ik gebruik een zelfbouw voeding hier van het forum. Zelf gebruik ik Moode audio.
De reden hiervan is dat hij vrij simpel van opzet is, en met zeer beperkte kennis
eenvoudig aan de gang te krijgen is. Ik gebruik dan Jriver op de laptop. In jriver
kan ik Moode als speler kiezen. Alles wat ik dan in Jriver afspeel streamt hij naar
Moode op de Pi.
viewtopic.php?f=7&t=23802 In dit topic kun je
eventueel zien hoe ik hem gebruik.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”