Afkortzaag
Moderator: Beheerdersteam
Afkortzaag
Mijn afkortzaag (Aldi ding van 10 jaar oud) is gister gebroken (blokje hout schoot weg) en nu zoek ik een nieuwe, de Makita LS1018L heeft mijn aandacht, maar zijn er nog andere voor dat geld te overwegen?

Re: Afkortzaag
Hier ben ik zeer content mee,
http://www.gereedschapwebwinkel.nl/Webw ... chine.html
Uit de doos mogelijk nog wat afstellen maar ergens in een amerikaanse test meegekregen dat ie dan net zo zuiver zaagt als een Kapex. (Die het ook van z'n blad moet hebben)
Ik heb hem zelf gewoon zoals uit de fabriek en dat is prima.
http://www.gereedschapwebwinkel.nl/Webw ... chine.html
Uit de doos mogelijk nog wat afstellen maar ergens in een amerikaanse test meegekregen dat ie dan net zo zuiver zaagt als een Kapex. (Die het ook van z'n blad moet hebben)
Ik heb hem zelf gewoon zoals uit de fabriek en dat is prima.
Re: Afkortzaag
Mooi ding, maar die dubbel glijdende stangen is ook 2x zo veel speling lijkt me? En het standaard blad rafelt flink als ik het zo zie in de film...budget laat dan wel een beter blad toe maar goed.
Ik wist niet eens dat Ryobi nog bestond eigenlijk
Ik wist niet eens dat Ryobi nog bestond eigenlijk
Re: Afkortzaag
Ik heb met enkele modellen van Dewalt gewerkt:ook prima spul!
2e-hands geen optie?
Er staan er genoeg.
2e-hands geen optie?
Er staan er genoeg.
Re: Afkortzaag
Ja naar gekeken maar staat meestal ver weg en het betere spul is ook gewoon 2e hands duur...
Re: Afkortzaag
Geleiders zijn gewoon twee naast elkaar zoals anderen, alleen naar de voorzijde gericht.
Bijgeleverd blad vind ik eigenlijk niet zo boeiend, voordeel van deze was voor mij de compactheid.
Bijgeleverd blad vind ik eigenlijk niet zo boeiend, voordeel van deze was voor mij de compactheid.
Laatst gewijzigd door beijert op ma 10 aug 2020, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Afkortzaag
Mijn DeWalt kwam van eBay trouwens.
2e hands in goede staat voor een heel schappelijke prijs.
2e hands in goede staat voor een heel schappelijke prijs.
Re: Afkortzaag
Bij de Gamma (...) 25% korting op Metabo's. Volgens mij niet minder dan Makita.
Re: Afkortzaag
Nee niet echt, maar volgend jaar oid ga ik aan de biomassa, geen hout meer zagen ook
Maar fijn zaagje, zo eens bij Ecotools kijken voor een mooi blad...
Maar fijn zaagje, zo eens bij Ecotools kijken voor een mooi blad...
Re: Afkortzaag
Mooi ding, ik heb ook een oranje Einhell, van de Hornbach.
Die is wat compacter dan de blauwe.
Die is wat compacter dan de blauwe.
Re: Afkortzaag
Ja vind het blad niet super maar ja voor dat geld...heb een mooi 48 tands blad bij CMT besteld, kost de helft van de zaag 
Re: Afkortzaag
En de Einhell heb ik van de week bijna naar de eeuwige jachtvelden geholpen met een voorhamer
wou het blad wisselen en de bout zat zo vast dat gelijk de inbus dol draaide, torx erin meppen wou ook niet, uiteindelijk de beschermkap eraf getrokken en toen kon ik met de moordenaar de bout los krijgen. Dus nu zagen zonder kap etc. Nu maar eens kijken voor wat beters.
Re: Afkortzaag
Garantie heb je misschien nog ? Kun je aangeven waarom je de kap verwijderd heb ?Shadow schreef:En de Einhell heb ik van de week bijna naar de eeuwige jachtvelden geholpen met een voorhamerwou het blad wisselen en de bout zat zo vast dat gelijk de inbus dol draaide, torx erin meppen wou ook niet, uiteindelijk de beschermkap eraf getrokken en toen kon ik met de moordenaar de bout los krijgen. Dus nu zagen zonder kap etc. Nu maar eens kijken voor wat beters.
Vaak zijn ze erg makkelijk Als je aan geeft hoe en waarom
Re: Afkortzaag
Ik heb deze recent gekocht samen met wat andere 18v machines.
https://www.mastertools.nl/dewalt-dcs365m2-afkortzaag
Nog niet mee gewerkt overigens, maar met de andere machines al veel profijt gehad van de krachtige accu's.
Binnenkort een vloertje leggen
https://www.mastertools.nl/dewalt-dcs365m2-afkortzaag
Nog niet mee gewerkt overigens, maar met de andere machines al veel profijt gehad van de krachtige accu's.
Binnenkort een vloertje leggen
Re: Afkortzaag
Een afkortzaag op accu’s
Voor mensen op pad snap ik het misschien nog, maar wij in Nl hebben toch gewoon altijd een stopcontact in de buurt, plus een zaagblad van 184mm
Ik wil nu gewoon die Makita LS1219L
Voor mensen op pad snap ik het misschien nog, maar wij in Nl hebben toch gewoon altijd een stopcontact in de buurt, plus een zaagblad van 184mm
Ik wil nu gewoon die Makita LS1219L
Re: Afkortzaag
Was net bij de lokale bouwhandel en keek ff bij het gereedschapshoekje of ze hem ook hadden staan, niet, maar wel de LS1019L voor 970 eurodre schreef:![]()
![]()
Re: Afkortzaag
Wel ff goed kijken bij welke zaak ze verlengde garantie aanbieden. Ik heb 5 jaar via mastertools.
