You Tube afspelen Via Volumio

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door OpaBert »

Ik heb een plugin geistalleerd in Volumio om Youtube bestanden of hoe het mag heten te kunen beluisteren
Alleen het werkt niet
Krijg in de rechterbovenhoek een boodschap te zien ca 1 sec :evil:
Veel te kort om te lezen en daarna is volumio bevroren
Maar het berichtje zegt ongeveer dat ik geen toestemming heb
Opnieuw opstarten is dan nodig. Maar kan geen YouTube afspelen :(
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door Zweitse »

Ik heb iets soortgelijks gehad, iets met rechten die je dan ergens moest ingeven, ik heb er toen maar vanaf gezien.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door OpaBert »

Zweitse schreef:
Ik heb iets soortgelijks gehad, iets met rechten die je dan ergens moest ingeven, ik heb er toen maar vanaf gezien.
Jammer had zo gehoopt op een oplossing :cry: :D
Jij weet er best veel van heb ik wel gelezen in je eerdere postings
Misschien Hannesie of Demo ?
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door Zweitse »

Bert61 schreef:
Zweitse schreef:
Ik heb iets soortgelijks gehad, iets met rechten die je dan ergens moest ingeven, ik heb er toen maar vanaf gezien.
Jammer had zo gehoopt op een oplossing :cry: :D
Jij weet er best veel van heb ik wel gelezen in je eerdere postings
Misschien Hannesie of Demo ?
Op het Volumio forum staat ook het één en ander over de plugin.

https://volumio.org/forum/youtube-for-v ... 8-110.html
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door OpaBert »

Ik heb in google bij youtube volumio geprobeerd te plakken
Dan krijg ik een boodschap dat het wel ff kan duren
Zelfde als de onderste
Maar gewoon op de App aanklikken krijg ik deze boodschappen
Ik weet niet wat daar precies beboelt wordt.
Bijlagen
8D63117F-338E-46BC-81B2-BDBA54833350.png
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door Marp »

Bert61 schreef:
Ik heb een plugin geistalleerd in Volumio om Youtube bestanden of hoe het mag heten te kunen beluisteren
Alleen het werkt niet
Krijg in de rechterbovenhoek een boodschap te zien ca 1 sec :evil:
Veel te kort om te lezen en daarna is volumio bevroren
Maar het berichtje zegt ongeveer dat ik geen toestemming heb
Opnieuw opstarten is dan nodig. Maar kan geen YouTube afspelen :(
Google geeft applicaties toegang tot diverse onderdelen via een van zijn API's. Voor youtube-plugins, zoals ook ondermeer in LMS en Kodi, is dat de z.g.n. "YouTube Data API v3".

Daarvan geeft Google's de volgende beschrijving in zijn API-bibliotheek:
YouTube Data API v3
Google

The YouTube Data API v3 is an API that provides access to YouTube data, such as videos, playlists,…
Om met de YouTube API te kunnen werken moet bij de youtube-plugin eerst je eigen unieke access key worden ingevuld. Met een google-account kan je deze key hier aanmaken.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door OpaBert »

Bedankt Marp,
Ik ben weer een stukje verder met die Api. Code
Die api code voor youtube heb ik nu , maar weet nog niet waar ik die moet invullen
Maar ik weet waar ik nu moet op letten
Nogmaals bedankt :D Marp :goedzo:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door Zweitse »

De code moet je ingeven bij de YouTube plugin in Volumio in het vak code
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door OpaBert »

Zweitse schreef:
De code moet je ingeven bij de YouTube plugin in Volumio in het vak code
Bedankt ga gelijk kijken :goedzo:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door OpaBert »

Ik vermoed dat ik het werkend heb
Ik snap echt niet wat ik moet doen Ook de instructies is latijn voor me
Dus ik klik maar wat aan :oops:
Maar goed :P
Ik kan kiezen airplay of bluetooth device vervolgens als ik dat aan klik kan ik kiezen ipad of volumio
Zie plaatje
Als ik dan de volumio app opent zie ik dat de muziek wordt afgespeeld
Geen foutmelding
Maar dat duurt 3 tellen en dan gaat wat ik eerder als muziek had geslecteerd uit mn NAS verder
Ik moet denk die Volumio app niet openen maar het via plaatje 1 afspelen
Nu wat laat om te kontroleren of er ook echt wat wordt afgespeeld via de rasberry met hifiberry
Maar het zier hoop gevend uit
Bijlagen
A5B73D9A-80E2-4329-8332-B523045349EF.jpeg
2029832F-EC35-4F99-8436-D8FF083A86F7.jpeg
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door Zweitse »

je gaat naar de instellingen van de YouTube plugin in Volumio. Op dat tabblad zie je in het vak code een code staan, deze geef je in in het webadres wat op het tabblad staat, https://www.google.com/device. Vervolgen verwijder je de code die in het vak staat en geef de api code in en drukt op save, dat zou het moeten zijn.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door OpaBert »

Dankje Zweitse
Dat zou dan in dit scherm
61CE5D41-FD99-4D9B-8158-3533A113876F.jpeg
moeten zijn
Als ik op Settings klik
Dan heb ik dit
En geen enkel vakje of wat waar ik die code in kan doen :(
Bijlagen
C739D27D-26D0-4353-B007-9D637F5BA0C8.jpeg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door hannesie »

Ik cast de bestanden van YouTube, veel makkelijker, maar ja,............ ik heb een Smart TV naast een Slimmetelefoon en Tablet op hetzelfde netwerk. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door Zweitse »

Dat is vreemd, bij mij ziet het er zo uit.
1.jpg
2.jpg
Misschien de plugin even opnieuw installeren.
Draai je wel met de laatste versie van Volumio?
Laatst gewijzigd door Zweitse op wo 31 okt 2018, 11:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door OpaBert »

Nee het is niet de laatste een van 28 Juli 2017 Maar als ik update klik , blijft hij het zefde
Ik vermoed dat de laatste niet voor ios is ? Of je moet er voor betalen
Dus ik heb 2,53€ betaald en die geinstalleerd
nu heb ik er dus 2 en die laatste doet helemmaal niks
Ga die nogmaals instaleren
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door Zweitse »

Volumio draait toch ook niet op IOS. :think:
Wat gebruik je als streamer?
Laatst gewijzigd door Zweitse op wo 31 okt 2018, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door Zweitse »

Bert61 schreef:
Dus ik heb 2,53€ betaald en die geinstalleerd
Waarvoor moet je dan betalen, Volumio is toch gratis?
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door OpaBert »

Ik krijg hem ook niet geupdated
Ik heb de laatste nu gedownload En was ingepakt :?:
Dus uitgepakt maar ik klik erop en er gebbeurt niks
Het gaat anders vanzelf
App in de app store ophalen en klaar :think:
Nu gebeurt er niks
Dit is de versie die ik nu ingebruik heb
67253BBC-6E6E-4853-8DF2-CDFC670274AA.jpeg
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door Zweitse »

Wat is je afspeel apparaat of streamer?
Wat voor app is dat uit de app-store?
Hier een linkje hoe je alles moet installeren.
https://volumio.org/get-started/
Laatst gewijzigd door Zweitse op wo 31 okt 2018, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door OpaBert »

Ho Zweitse
Ik heb een raspberry met een hifiberry +
Mijn muziek staat op een Nas
Ik snap er niks van De eerste keer was in een scheet klaar
Als ik hem van volumio haal moet ik alles uitpakken met een Etch programma de image op een SD kaart zetten
Nou heb ik een probleem
Ik heb geen SD kaartje
Er zit er 1 in de raspberry , die wil ik nog niet verkloten met mijn linker handen
Ik ga een SD kaart kopen , geen idee waar dus bestel hem maar online Kiwi
Maar dat duurt minstens een dag Zweitse
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door Zweitse »

De SD kaart moet je gewoon uit de Raspberry halen en daar de image op schrijven, daarna terug plaatsen, opnieuw opstarten en dan zou het moeten werken.
Kijk anders hier nog even voor de instructies.
https://volumio.org/get-started/
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door OpaBert »

Dat is waar Maar ik moet ip adres en adres van de NAS er in doen
Daar heb ik een week verhoogde bloedruk van gehad en gewoon komedie , als je het terug zou draaien
Wel 10x het IP adres gekontroleerd met punten met komma,s , hoofdletters kleine letters spatie er tussen
Niets hielp , en telkens herstarten wachten wachten wachten Weer niet :evil:
het scheelde niet zoveel of ik had het op mn aambeeld gelegd en het er met slagletters in geslagen zodat hij het niet vergeten zou :twisted:
Vooral omdat na een keer de spanning eraf halen de Nas uitzich zelf gevonden werd 8-[

Zweitse is 16GB microSD goed
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door Zweitse »

16GB is ruim voldoende.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door OpaBert »

Ok bestel hem nu is hij morgen hier
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door Zweitse »

Ik werk zelf niet met een NAS, maar dat geef je toch aan in dit tabblad?
5.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”