Ik zit met een probleem. Heb een Android radio gekocht. Hier gaat een 20 pin stekker in. De kleuren op de stekker komen niet overeen met wat het moet wezen. Wie kan mij helpen? Het gaat voornamelijk om de volgorde + en aarde. Nu is het wel genummerd op de sticker. Maar hoe moet ik dit lezen? Zitten 15 en 14 naast elkaar? Of onder elkaar?
Het gaat om een Chineze android radio zonder merk of model nummers op het apparaat. Die laatste foto is de iso stekker. Die gaat naar een quad lock stekker van mijn Scirocco uit 2010.
Als je een multimeter meter met piepstand hebt zou je in ieder geval via de zekering de "Power in" lijn kunnen vinden, die volgens het schema geel zou moeten zijn. de andere zijn wat moelijker.
Meestal kan je uit de kleurcodes van de radio wel 's wat opmaken. Komt helaas vaker voor bij dit soort aliexpress radio's.
Aan de linkerkant op de foto van de connector zitten de spanning en massa zo te zien. De rechterkant de speakeraansluitingen (groen / groen-zwart; grijs / grijs-zwart; paars / paars-zwart; etc...)
Enorm veel reacties en tips. Dankjewel! Misschien had ik de stekker niet op de foto moeten zetten. Brengt verwarring. Die stekker komt waarschijnlijk van een WinCE radio, of een ander model. Ik kan dus niet vergelijken met een andere stekker.
Ik denk dat ik de tip van Ray ga proberen. Het gaat mij voornamelijk om de + en waarde aansluiting op de radio zelf (foto 1). Met de rest kom ik wel uit.