Raspberry Pi 2021
Moderator: Beheerdersteam
Raspberry Pi 2021
Goedemiddag forumgenoten,
Sinds ik verhuisd ben, ben ik op zoek naar een geschikte oplossing voor mijn geluidsbron. Spotify is standaard geworden en dat bedien ik graag vanaf iphone/ipad/laptop/computer whatever. Mijn open-baffle worden aangestuurd middels een Minidsp Opendrc-DA8 met een coaxiale SPDIF ingang. Mijn broer heeft een Rpi2 voor me klaargemaakt die is aangesloten via usb en een wifidongle met de netwerkkabel eruit ivm nare beinvloeding van het geluid. Dit werkt goed maar het geluid stoort bij vlagen en dat is niet oke.
Hoe doe ik dit goed?
1. instellingen op de rpi?
2. rpi4?
3. hifiberry digi+ of digi2 pro?
4. anders . . .
Sinds ik verhuisd ben, ben ik op zoek naar een geschikte oplossing voor mijn geluidsbron. Spotify is standaard geworden en dat bedien ik graag vanaf iphone/ipad/laptop/computer whatever. Mijn open-baffle worden aangestuurd middels een Minidsp Opendrc-DA8 met een coaxiale SPDIF ingang. Mijn broer heeft een Rpi2 voor me klaargemaakt die is aangesloten via usb en een wifidongle met de netwerkkabel eruit ivm nare beinvloeding van het geluid. Dit werkt goed maar het geluid stoort bij vlagen en dat is niet oke.
Hoe doe ik dit goed?
1. instellingen op de rpi?
2. rpi4?
3. hifiberry digi+ of digi2 pro?
4. anders . . .
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Raspberry Pi 2021
wat bedoel je met "stoort"?
en leg dit eens uit:
en leg dit eens uit:
met de netwerkkabel eruit ivm nare beinvloeding van het geluid
Re: Raspberry Pi 2021
volgens mijn broer beïnvloed de netwerkkabel de usb verbinding - los daarvan stoort het geluid dus bij vlagenHenkjan schreef:wat bedoel je met "stoort"?
en leg dit eens uit:met de netwerkkabel eruit ivm nare beïnvloeding van het geluid
toen ik vanochtend de netwerkkabel erin had zitten was er ook veel storing - die zelfde storing heb je ook zonder de netwerkkabel bij vlagen - het lijkt erop dat de rpi dan bezig is met iets
Re: Raspberry Pi 2021
Is het niet verstandiger om die pad in te slaan met een nieuwe Rpi4? Die is beduidend beter dan de Rpi2 zoals In het usb/ethernet gedeelte.
Re: Raspberry Pi 2021
Begin met die Digione. Als dat niet werkt kun je altijd nog naar een Pi4.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Raspberry Pi 2021
ik stream (squeezlite (max2play image)) met een ur-Pi (bedraad LAN) met een HifiberryDigi -> spdif naar preamp. doet t zonder problemen.
kijk eens hier: https://shop.max2play.com/ zij hebben diverse complete bundles
kijk eens hier: https://shop.max2play.com/ zij hebben diverse complete bundles
waar zit die USB dan aan?een Rpi2 voor me klaargemaakt die is aangesloten via usb
bij de (oudere???) RPi's wordt ook t bedrade LAN over de USB gerout iirc, dus de observatie is wel logischvolgens mijn broer beïnvloed de netwerkkabel de usb verbinding
Re: Raspberry Pi 2021
de usb zit aan een Topping D10s die een SPDIF uitgang heeft naar mijn OpenDRC DA8
de Raspberry Pi is versie 2 dacht ik; die is wat ouder
de Raspberry Pi is versie 2 dacht ik; die is wat ouder
Re: Raspberry Pi 2021
Fotootje van de RPI?
Is je voeding voldoende zwaar uitgevoerd, er komen daar wel eens problemen door.
Is je voeding voldoende zwaar uitgevoerd, er komen daar wel eens problemen door.
Re: Raspberry Pi 2021
dat denk ik wel. ken je de digione?hannesie schreef:Fotootje van de RPI?
Is je voeding voldoende zwaar uitgevoerd, er komen daar wel eens problemen door.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Raspberry Pi 2021
Rpi3 of 4 is wel een must met hogere bitrates en idd met een Allo Digione boek je goede, zo niet de beste, resultaten!
Re: Raspberry Pi 2021
Met de RPI 4 is het probleem met de interactie van de chip die de USB en netwerk aanstuurt verleden tijd, maar is wel de meer vragende voeding een punt van aandacht.
Voor wat betreft de Digione, als je de USB gebruikt naar de Topping, dan is het ook dat in de Topping de boel weer reclockt wordt.
Met dan de Digitale RCA of BNC uitgang naar de MiniDsp is er een stapje gunstiger, maar de laatste klok is het belangrijkste.
Het is wel een pittige prijs, en je kan het eerst zonder proberen, en eerst je software opnieuw installeren, kan ook wel eens schelen
Voor wat betreft de Digione, als je de USB gebruikt naar de Topping, dan is het ook dat in de Topping de boel weer reclockt wordt.
Met dan de Digitale RCA of BNC uitgang naar de MiniDsp is er een stapje gunstiger, maar de laatste klok is het belangrijkste.
Het is wel een pittige prijs, en je kan het eerst zonder proberen, en eerst je software opnieuw installeren, kan ook wel eens schelen
Laatst gewijzigd door hannesie op zo 24 okt 2021, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Raspberry Pi 2021
https://www.sossolutions.nl/allo-digion ... erry-pi-4b
https://shop.max2play.com/de/allo-digio ... undle.html
deze 2 vond ik als pakket
2 vragen :
1. geheugen 2, 4 of 8gb?
2. maakt de voeding verschil voor het geluid
https://shop.max2play.com/de/allo-digio ... undle.html
deze 2 vond ik als pakket
2 vragen :
1. geheugen 2, 4 of 8gb?
2. maakt de voeding verschil voor het geluid
Re: Raspberry Pi 2021
Het is bijvoorbeeld bij sommige software duidelijk als er een kleine bliksemschicht in de rechterbovenhoek verschijnt, en de stabiliteit geeft zeker bij de latere versies er zeker op vooruit.
De bij de MAX2play uitvoering zijn ook al 2,5 A exemplaren.
Voor muziek is 2 GB genoeg.
De bij de MAX2play uitvoering zijn ook al 2,5 A exemplaren.
Voor muziek is 2 GB genoeg.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Raspberry Pi 2021
leg eens uit? met mijn oude urPi spelen 96k bestanden prima afSSassen schreef:Rpi3 of 4 is wel een must met hogere bitrates
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Raspberry Pi 2021
Een RPi 1 speelt zelfs 192kHz (of 7.1 ch 48kHz) zonder haperen.
Ook de WiFI-dongle wordt via de USB-hub gerouterd, en vormt bovendien een grotere belasting dan ethernet. Het klinkt dus wel wat tegenstrijdig.Henkjan schreef:architect schreef:volgens mijn broer beïnvloed de netwerkkabel de usb verbinding
bij de (oudere???) RPi's wordt ook t bedrade LAN over de USB gerout iirc, dus de observatie is wel logisch
Re: Raspberry Pi 2021
oke, dan kan ik bedraad en geen wifi ook nog eens proberen - naast het golvend harder/zachter effect wanneer de rpi druk is, hoorde ik vandaag ook een soort platenspeler tikfoutjes
is een digione veel beter dan usb/topping D10s? ga ik dat horen?
is een digione veel beter dan usb/topping D10s? ga ik dat horen?
Re: Raspberry Pi 2021
ik heb dan de Signiture versie via spdif, op een andere manier nooit aangesloten gehad ! Maar ik kan je wel vermelden dat het super klinkt .architect schreef:oke, dan kan ik bedraad en geen wifi ook nog eens proberen - naast het golvend harder/zachter effect wanneer de rpi druk is, hoorde ik vandaag ook een soort platenspeler tikfoutjes
is een Digione veel beter dan usb/topping D10s? ga ik dat horen?
ik kan ook rechtstreeks schakelen tussen de Logitech Touch spdif uit en de Digione en die laatste geeft meer rust en ruimtelijke informatie .
je hoort dat met terugschakelen .
eerlijkheidshalve , wanneer ik niet weet welke er speelt zou ik het niet altijd goed raden .
Re: Raspberry Pi 2021
Makte het ook niet uit of je de data van een NAS haalde of van een direct lokaal aangesloten HD?
Ik heb begrepen dat met name de eerste generaties dat niet tegelijk aan konden.
Ik heb begrepen dat met name de eerste generaties dat niet tegelijk aan konden.
