Een paar jaar terug 2 van deze dingen voor 4 knaken meegenomen op de vrijmarkt tijdens Koningsdag hier in de buurt.
Het betreft hier een 19 Inch rack kastje van 1 HE. doel ervan is netspannings distributie in een rack.
Er zit ook een lichteenheid in, met een ouderwets TL buisje met starter en een zware spoel.
Maar, daar kwam nog maar weinig licht uit.
Al gauw kwam ik op het idee om de TL te vervangen door LED licht.
Verder niet veel mee gedaan, tot een paar maanden terug de voeding van de LED balk in de schuur eruit klapte.
Die was zo vervangen, en na sloop van de oude balk had ik 2 PCB van een halve meter lang met LED's over.
Dus daar maar eens mee wat experimenteren.
Ik kwam uiteindelijk op een combinatie van serie en parallel schakelen uit waarbij het geheel bij een voeding van 12 Volt DC een stroom van ongeveer 200 mA trok. en dat waren dan 2 x 8 LED's. dus 16 in totaal.
Dit werd ingebouwd in de lade waar eerst de TL buis zat.
Als voeding kwam ik op dit dingetje uit : https://www.eoo-bv.nl/voeding-inbouw/15 ... 420ma.html
Het is een kleine SMPS dat niet groter dan een printtrafootje. lekker compact dus.
Daarna nog een beetje fastsoeneren en dan kan het deksel er weer op.
Samson PowerBrite PB11
Moderator: Beheerdersteam
Re: Samson PowerBrite PB11
Slim, ik heb een kistje over die Ray komt ophalen, maar gezien het donker niveau hier in huis is een lampje geen gek idee.. 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Ken die dingen nog wel. Een ramp, die lichtbak stak te ver uit en veel te veel licht. Ik had custom made licht balkje boven in het rack gemaakt van een alu U profiel met een tl buisje erin. Om het buisje zat een blauw filter gewikkeld om de handel te temperen om net genoeg licht te hebben om de effectapparatuur te bedienen zonder de halve zaal in het licht te zetten.
Nee, ik vind de hoeveelheid licht die eruit komt wel goed te doen. geen problemen mee.