Een hele goede dag allemaal.
Had een vraagje, waar ik al een tijdje mee zit.
Audio winkels willen mij niet helpen ,moet producten bij hun hebben gekocht.
Maar zoeken op google, word ik niet wijzer van.
Na lang zoeken, kwam ik deze forum tegen.
Alleen vraag ik me af, of ik hier goed zit?
Ik heb een pioneer mono versterker, die ik graag wil aansluiten op mijn hertz 15 inch subwoofer.
Alleen er zijn vele mogelijkheden, hoe je de sub kan aan sluiten..
Ik ben bang dat ik het boeltje naar de ......... help.
En dat ik dan weer een nieuwe subwoofer of versterker kan kopen.
Kan iemand mij aub uit leggen, hoe je de subwoofer beste kan aansluiten.
Hierbij paar tekeningen, hoe het allemaal zou kunnen.
Misschien hebben jullie een eigen idee?
Hoor dit heel graag, en bij deze.
Heel erg bedankt..
Groetjes
Auto versterker aansluiten op subwoofer
Moderator: Beheerdersteam
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Berichten: 1311
- Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
- Locatie: Lunteren
- Contacteer:
Re: Auto versterker aansluiten op subwoofer
Plan B.
Waarom, de Pioneer GM D9701 versterker is geschikt voor 1 ohm belasting, levert dan 2400w rms. De subwoofer is een dubbel spoels 2x 2 ohm
Als je 'm aansluit zoals je in B getekend hebt, dan sluit je elke spoel van 2 ohm parallel aan, dus totale impedantie is dan 1 ohm. Elke spoel krijgt dan in theorie 1200w rms.
Zorg er wel voor dat je voldoende dikke voedingskabel installeert etc.
Waarom, de Pioneer GM D9701 versterker is geschikt voor 1 ohm belasting, levert dan 2400w rms. De subwoofer is een dubbel spoels 2x 2 ohm
Als je 'm aansluit zoals je in B getekend hebt, dan sluit je elke spoel van 2 ohm parallel aan, dus totale impedantie is dan 1 ohm. Elke spoel krijgt dan in theorie 1200w rms.
Zorg er wel voor dat je voldoende dikke voedingskabel installeert etc.
Laatst gewijzigd door Bertje op zo 13 jul 2025, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Auto versterker aansluiten op subwoofer
Dank je wel Bertje!!
Heel fijn dat je ff de tijd nam om dit uit te leggen!
Was er al een tijdje mee bezig..
Alleen wat ik al zei, niemand van de audio winkels was zo vriendelijk..
Nogmaals erg dank.
Ik kan weer verder..
Groetjes en een fijne zondag
Heel fijn dat je ff de tijd nam om dit uit te leggen!
Was er al een tijdje mee bezig..
Alleen wat ik al zei, niemand van de audio winkels was zo vriendelijk..
Nogmaals erg dank.
Ik kan weer verder..
Groetjes en een fijne zondag
