Ervaring Dayton Audio KABM-30M
Moderator: Beheerdersteam
- Meridian
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 96
- Lid geworden op: za 06 jun 2020, 15:39
Ervaring Dayton Audio KABM-30M
Heeft iemand ervaring met de Dayton Audio KABM-30M versterker en eventuele programmeer module? Ik vraag me af hoe deze versterker qua geluidskwaliteit is met een Dayton RS100 luidsprekerunit. Volume van de behuizing zal rond de 3 liter zijn.
- Meridian
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 96
- Lid geworden op: za 06 jun 2020, 15:39
Re: Ervaring Dayton Audio KABM-30M
Dit filmpje was ik al inderdaad tegengekomen. De luidsprekers hoeven, gezien het beoogde formaat geen top kwaliteit te zijn vandaar dat ik op dit product uit kwam.
Re: Ervaring Dayton Audio KABM-30M
En dat zijn die RS100 nou juist wel! Die heb ik hier op de ZBA-CA versterker draaien in 2,5L en spelen de sterren van de hemel. Hebben een lage vervorming en hoge resolutie, zowel op hoog volume als heel laag volume. En dat laatste doen maar weinig speakers goed in deze prijsklasse. Die RS100 zijn overigens ook niet de goedkoopste units maar wel echt top, zeker voor het geld. Die is beslist een kwalitatief goede versterker waard! En hang je er een goede tweeter voor het top hoog bij, dan is het helemaal feest.
- Meridian
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 96
- Lid geworden op: za 06 jun 2020, 15:39
Re: Ervaring Dayton Audio KABM-30M
Is van die ZBA-CA versterker nog een topic of print ontwerp/gerber te vinden op het forum?
Re: Ervaring Dayton Audio KABM-30M
viewtopic.php?t=29248 Als je wat rond zoekt zijn er diverse bouwtopics op ZBA. Er zijn nog wel wat printen beschikbaar. Bedenk wel dat je aan componentkosten al gauw op 300-400 euries uit komt voor een complete stereo versie incl. kast. Moet je het dan wel leuk vinden om zelf te gaan bouwen. Het is niet een simpel Ebay kitje en vereist wel de nodige vaardigheid. Voor een vergelijkbaar bedrag haal je tegenwoordig ook prima spul uit China. Ik heb zelf de RS100 ook in de woonkeuken op een Topping MX5 aan een Picore LMS netwerk endpoint. Dat klinkt ook erg goed! Voordeel is ook de ingebouwde klankregeling van de MX5. De RS100 in een klein kastje vraagt toch wel om een degelijke baffle step correctie wat prima gaat met een 4-6 dB bass boost van de MX5.
