Op het moment (en al wat langer) is de Korad 3005 en aanverwanten zo'n beetje de standaard in deze klasse. Er is dus heel veel over te vinden, hij is al lang op de markt, een paar kinderziekten zijn eruit. Hij schijnt ook op termijn heel betrouwbaar te zijn, ook in (semi) pro omgevingen. Ik heb er zelf onlangs 1 gekocht, met 2 extra overwegingen:
- het is een lineaire voeding itt tot de meeste concurrenten die een smps inzetten. Dit kan een voordeel zijn bij sommige use cases met hf. Voor mij is het bijkomend voordeel dat het ding dus relatief zwaar is en op zijn plaats blijft staan als je een knop indrukt. Da's best handig

. een typische smps voeding in deze klasse is 1.5 kilo, deze is 4.5 kilo.
- hij heeft een aparte toets voor het inschakelen van de uitgang. Waarom dat er in de meeste gevallen niet op zit snap ik niet zo goed, maar deze heeft dat.
echter
als je veel gaat doen met projecten waar je symmetrische spanningen wil inzetten, zoals opamp schakelingen, dan is een single supply maar van beperkte waarde. Wil je die flexibiliteit hebben, dan kan je een tweede kopen en in serie zetten met middenaftakking. Maar je kan ook wat meer uitgeven voor een dubbele voeding en daarmee hetzelfde doen.
Bijkomend voordeel is natuurlijk dat je in serie of parallel ofwel de dubbele spanning ofwel de dubbele stroom kan schakelen in vergelijking met een enkel kanaal.
Ik heb dus zojuist de ' grote broer', namelijk de Korad KD3305D binnengekregen. Met nog een extra dat er een derde, 'kleine' voeding op zit, in te stellen op 5, 3.3 of 2.5 volt, wat een beetje de standaard spanningen zijn voor veel chips. best handig dus.
Het enige ergerlijke is dat het maken van de configuratie van een +/0/- voeding nergens in de handleiding staat, terwijl je hem daarvoor toch eigenlijk hebt. En tot mijn verbazing is er op het net ook geen duidelijke uitleg te vinden, eigenlijk van geen enkel model in welke prijsklasse dan ook. Het lijkt wel of het vanzelf spreekt hoe je dat doet, je ziet in veel video's van Mend it Mark bijvoorbeeld dat hij inderdaad de min van de ene voeding in de plus van de andere heeft zitten, met een piggyback kabel in 1 van de pluggen van dat snoer en dan naar de nul van het te onderzoeken apparaat, maar ik kan bijvoorbeeld niet zien of de voeding dan in 'serie' staat en of je de min van voeding 1 aan de plus van voeding 2 legt of andersom. Best wel irritant, want ik ben wel even aan het zoeken geweest en nog niet veel verder gekomen.
Enfin, de Korad KA3005p heb ik dus over.
https://www.eleshop.nl/korad-ka3005ps-v ... j7EALw_wcB