ietwat *te* solide cdvd kast

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

ietwat *te* solide cdvd kast

Bericht door anonamemouse »

ik ben ook maar aan het klussen geslagen. een soort van warming up voor het grote werk dat hopelijk dit jaar nog een aanvang gaat vinden.
ik liep er al een poosje op te broeden, en na het maken van een stuk of veel kladjes en krabbeltjes heb ik mijn aandeel in de winstuitkering voor de lokale gamma maar weer eens vergroot.
Bijlagen
hoe verziek je het goede humeur van een gamma medewerker op vrijdagmiddag...
hoe verziek je het goede humeur van een gamma medewerker op vrijdagmiddag...
additioneel gereedschap. beetje jammer dat er geen stekkers aanzitten.
additioneel gereedschap. beetje jammer dat er geen stekkers aanzitten.
de zwaartekracht keihard aan het werk tijdens het drogen van de lijm voor de eerste plank.
de zwaartekracht keihard aan het werk tijdens het drogen van de lijm voor de eerste plank.
de eerste resultaten zijn zichtbaar.
de eerste resultaten zijn zichtbaar.
vers gelijmde planken, even controleren of mijn kladjes inderdaad kloppen.
vers gelijmde planken, even controleren of mijn kladjes inderdaad kloppen.
gaatjes. meer gaatjes. nog meer gaatjes...
gaatjes. meer gaatjes. nog meer gaatjes...
de voor dit project toch maar weer geleende frees. een bosch pof 500 a. ik heb wel mijn eigen freesset nu.
de voor dit project toch maar weer geleende frees. een bosch pof 500 a. ik heb wel mijn eigen freesset nu.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

meer plaatjes...
Bijlagen
de eerste vijf planken voor de cd sectie.
de eerste vijf planken voor de cd sectie.
alle planken zitten er nu in, aan een kant vast, de andere kant nog niet.
alle planken zitten er nu in, aan een kant vast, de andere kant nog niet.
de kast rechtop. nog geen boven en onderkant. het ding heeft het formaat van een tweepersoons bed...
de kast rechtop. nog geen boven en onderkant. het ding heeft het formaat van een tweepersoons bed...
een deel van het rijtje cds dat al veel te lang gewoon op de grond bivakkeerd.
een deel van het rijtje cds dat al veel te lang gewoon op de grond bivakkeerd.
even passen en kijken hoe het staat.
even passen en kijken hoe het staat.
de sfeerverlichting bij nacht, effies met een strookje papier vastgeklemd. er komen lcd bars aan bijde kanten in de kast, hij komt namelijk op een nogal donker plekje te staan.
de sfeerverlichting bij nacht, effies met een strookje papier vastgeklemd. er komen lcd bars aan bijde kanten in de kast, hij komt namelijk op een nogal donker plekje te staan.
de planken, vers gefreesd.
de planken, vers gefreesd.
de zwaartekracht alweer keihard aan het werk tijdens het drogen van de lijm voor de eerste plank tegen het zijpaneel.
de zwaartekracht alweer keihard aan het werk tijdens het drogen van de lijm voor de eerste plank tegen het zijpaneel.
deze arme spin heeft de hele dag op een houtje moeten bijten.
deze arme spin heeft de hele dag op een houtje moeten bijten.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Nice :!: ook de verlichting :idea: Heb je al een kleurtje in gedachte :?:
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

alle kasten die was met hifi en computers te maken hebben zijn hier grijs. ik denk dat ik dat maar gewoon doorzet. bovendien is grijs een kleurtje dat overal bijpast.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

mooi rekje inderdaad.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

zucht... soms heeft alleen wonen grote nadelen.
mijn kastje is gewoon te groot en te onhandig (en ook een tikkie te zwaar: 65 kilo) om "eventjes" de tuin in te laveren om een en ander te schuren. ik heb echt geen zin om alles drie keer af te soppen om het schuurstof weg te krijgen.
heeft er iemand met spierballen zin om een paar dagen op instant afroep langs te komen?

nog maar wat plaatjes:
Bijlagen
dichtgeplamuurde schroefgaatjes. nog niet mooi gladgeschuurd.
dichtgeplamuurde schroefgaatjes. nog niet mooi gladgeschuurd.
ik hoorde wat door de tuin stampen... dus ik ren naar buiten, en wat denk je...
ik hoorde wat door de tuin stampen... dus ik ren naar buiten, en wat denk je...
de bodemplaat op het enige black en decker dat ik heb. gaatjes zijn om het wat minder zwaar te maken, en de trafo voor de verlichting komt eronder.
de bodemplaat op het enige black en decker dat ik heb. gaatjes zijn om het wat minder zwaar te maken, en de trafo voor de verlichting komt eronder.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Er zijn van die ondersteek plankjes met wieltjes bij de doe het zelf... :twisted: zaken. Waarschijnlijk een goede oplossing. :wink:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Wow, da's nog eens een serieus rack!!!! :shock:

Wowly
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

Wowly schreef:
Wow, da's nog eens een serieus rack!!!! :shock:

Wowly
nogal ja... :)

ik heb inderdaad maar een plank met wieltjes in elkaar gesleuteld. maakt het leven stukken makkelijker.

nog wat plaatjes...
Bijlagen
in vol ornaat, helemaal gemonteerd.
in vol ornaat, helemaal gemonteerd.
half voorzien van grondverf
half voorzien van grondverf
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

nog maar een paar plaatjes...
het gaat niet zo erg vlot, mede dankzij de regen.
Bijlagen
het lichtknopje.
het lichtknopje.
schuren...
schuren...
en nog meer schuren...
en nog meer schuren...
en toen... was er water. veel water. vervloekt water.
en toen... was er water. veel water. vervloekt water.
even een heerlijke lunch, afgestemd op het nederlandse zomerweer.
even een heerlijke lunch, afgestemd op het nederlandse zomerweer.
REGEN!!! regen... :(
REGEN!!! regen... :(
zon. ZON!!!
zon. ZON!!!
alvast wat randjes in de lak.
alvast wat randjes in de lak.
de kast ondersteboven voor de eerste fatsoenlijke laag verf. een afdakje houdt hopelijk de niet komende regen tegen.
de kast ondersteboven voor de eerste fatsoenlijke laag verf. een afdakje houdt hopelijk de niet komende regen tegen.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Yeahhhhh!!!

We like fotostory's!!!!!!!

ff ontopic: wel balen van die regen ja. Dat schuren hé, dat kennen we allemaal wel geloof ik :lol: :lol:

Jan
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

ik werd er helemaal knetter van. was ik net weer lekker bezig, begon het weer te plenzen.

dat schuren, daar zou je gewoon iemand voor in moeten kunnen huren. het is ruim 9 vierkante meter. alles met het handje; een keer de grondverf goed schuren, en straks twee keer lak licht opschuren voor volgende laagje...
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Geeft niks,

straks heb je een te gek gave kast staan waar je waarschijnlijk de komende 10 jaar genoeg aan hebt om je software op te plaatsen. Of je zou natuurlijk een videotheek kunnen beginnen :D

Wowly
markje
Berichten: 995
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 14:49

Bericht door markje »

Electrische schuurmachine, werkt als een trein. Niet te grove korrel, want dan schuur ja alles er af. Alleen de laatste schuurronde doe ik met de hand omdat het machine veel te hard gaat.

Groeten Mark
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

normaal gesproken ben ik ook een "gemack (= in dit geval schuurmachine) dient den mensch", maar met dit soort dingen heb ik eigenlijk meer zoiets van "het staat nog een paar jaar in mijn woonkamer". en dan wil ik het zo netjes mogelijk hebben.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

het heeft even wat langer geduurt dan ik in gedachten had, maar eindelijk heeft mijn kastje een punt van "af" bereikt.

achteraf had ik een paar dingen anders moeten doen...
mdf is ook kant en klaar met een toplaagje gecoat te krijgen, dit had een stuk harder en krasbestendiger geweest dan de verf (flexa color zijdeglans) die ik gebruikt heb. de verf is nu, na bijna een maand nog steeds niet 100% uitgehard.
de lichtstrips zijn leuk, maar geven een heel hard wit licht. dus alleen aan als ik iets in het donker wil opzoeken. jammer, want ze waren stevig aan de prijs.
de planken had ik steeds een graadje minder moeten hellen, zodat de bovenste gewoon horizontaal staat.

de laatste plaatjes...
Bijlagen
ongeveer 90% van mijn cds en dvds, met de verlichting aan. alleen nog effies op volgorde zetten.
ongeveer 90% van mijn cds en dvds, met de verlichting aan. alleen nog effies op volgorde zetten.
sfeershot met nog natte verf op de randen.
sfeershot met nog natte verf op de randen.
op zijn kant met de eerste lichtstrip erin.
op zijn kant met de eerste lichtstrip erin.
het elektrieke gedeelte.
het elektrieke gedeelte.
kast nog leeg in het donker met de feestverlichting aan.
kast nog leeg in het donker met de feestverlichting aan.
vigier
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 12 sep 2004, 14:07
Locatie: Het reservaat

Bericht door vigier »

Hi,

heeft even geduurd, maar ziet er goed uit! Is altijd vervelend als je achteraf weer dingen hebt die je beter zou doen als je het nog eens zou bouwen.
Nog vervelender: wat je ook bouwt, je zult dat gevoel altijd weer krijgen! Hoe goed je iets ook voorbereidt...
Ik ga volgende week aan een audio+cd+dvd meubel beginnen, en ik heb alles goed doorgerekend, ontwerp van een HTForum-genoot gejat en licht aangepast (ook gelezen wat hij anders zou doen als hij het opnieuw zou bouwen), maar achteraf zal ik toch wel weer bedenken: ja, als ik het nog eens zou doen, dan zou ik zeker..... doen!

Ga nu maar van je rek genieten :)
Bij de weg: er zijn ook led-strips met "warm" licht: http://www.samenkopen.net/action_products/187349/49268
Hier staat "warm white Flux LED strips" tussen.

Groetjes, joris
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: ietwat *te* solide cdvd kast

Bericht door anonamemouse »

Waking up the dead: Deze kast is nu
Te Koop

Reden: hij is te klein geworden, en paste niet meer in het interieur...
50 eurootjes lijkt me redelijk, de licht strips waren duurder.
In verband met het formaat van het ding is hij uitsluitend af te halen in Zoetermeer.
Plaats reactie