DVB-T: via PC

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

DVB-T: via PC

Bericht door rho »

Heeft er hier iemand ervaring met DVB-T via de laptop?
Zijn er betaalbare kaartjes die best wel goede kwaliteit ontvangst hebben?
sven
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 06 okt 2006, 1:51
Locatie: Schriek,Belgie

Bericht door sven »

Hoi Rik,

Ik heb er eentje via een USB stick van FREECOM. Dit werkt goed en zonder storingen zolang je de antenne buiten kan zetten en liefst op 2m hoogte. Als je de antenne binnen wil gebruiken, moet je hem zo hoog mogelijk aan een raam zetten. Er mee rondrijden gaat redelijk. De antennevoet is magnetisch en blijft vrij goed op het dak van de auto staan. Enkel als je in dicht en hoog bebouwde omgeving zit heb je weinig tot geen ontvangst. Maar dat is bij jou in de buurt geen probleem. Deze heeft 85 € gekost en wordt geleverd met USB verlengkabel, magneet- en zuignapvoet. De software is eveneens meegeleverd. Installatie wijst zichzelf uit. Heb het al verschillend keren gebruikt om onderweg bv naar het nieuws of sporza te kijken en werkt goed. (beste ontvangst is wel wanneer je stilstaat)
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Nice.
Welke TV-zenders kan je eigenlijk allemaal ontvangen?
Sporza is al top!

Hoe is de radio-ontvangst?
sven
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 06 okt 2006, 1:51
Locatie: Schriek,Belgie

Bericht door sven »

Tv zenders is zeer beperkt, zeker in vlaanderen. Brt 1("een" dus) en ketnet/canvas (sporza dus) en voor de rest 2 of 3 franstalige (rtbf 1 en 2).
In ideale omstandigheden zou je in Belgie 6 tv zenders moeten kunnen ontvangen.
Radiozenders zijn o.a. Donna, Donna hitbits, Studio Brussel en een aantal franstalige omroepen. De kwaliteit van de radio ontvangst is zeer goed.
Voor meer info over dvb-t in Belgie kan je eens kijken op volgende website :

http://www.digitale-televisie.be/modules/dtv/?id=4
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Met EEN, Sporza en wat radiozenders ben ik al tevreden.
Is Klara ook te ontvangen?

Ik ga die link eens bekijken.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Blijkbaar is alles wat ik verlang over DVB-t te ontvangen. :)
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”