incl oude discussies en bouwverslagen
Moderator: Beheerdersteam
ralf
Berichten: 440 Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 10:29
Bericht
door ralf » di 24 mei 2005, 23:42
hier een foto van mijn focal trigas
gebruikte units zijn focal tc90td5, audiom 6wm en 10w6411
naar een ontwerp uit klang und ton en een frans filter
moet hier nog definitief een kast voor bouwen, klinkt al erg goed
http://www.imagehosting.us/imagehosting ... ?id=478474
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716 Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven
Bericht
door Bart_M » wo 25 mei 2005, 7:37
Dat geloof ik wel.
Hoeveel liter zijn de kasten? Ze zijn vrij fors volgens mij.
ralf
Berichten: 440 Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 10:29
Bericht
door ralf » wo 25 mei 2005, 9:08
60 ltr voor de woofer en 12 ltr (zwaar gedempt) voor de middentoner die
op 250 hz gecrosst wordt
heb nu de tweeter en middentoner in filt verzonken zitten gewoon als test
geeft goede resultaten, maar gewoon infrezen is toch mooier denk ik
weidok
Berichten: 2570 Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum
Bericht
door weidok » wo 25 mei 2005, 20:31
is er iets met het plaatje.. krijg em niet te zien..
of gaat er bij mij wat fout ??
SARK
Berichten: 7728 Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam
Bericht
door SARK » wo 25 mei 2005, 21:16
weidok schreef: is er iets met het plaatje.. krijg em niet te zien..
of gaat er bij mij wat fout ??
Ik denk dat er teveel mensen naar gekeken hebben
ralf
Berichten: 440 Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 10:29
Bericht
door ralf » wo 25 mei 2005, 22:42
ja snap het ook niet
zal plaatje even opnieuw hosten
ralf
Berichten: 440 Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 10:29
Bericht
door ralf » wo 25 mei 2005, 22:47
SARK
Berichten: 7728 Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam
Bericht
door SARK » do 26 mei 2005, 5:37
Helaas:
Probeer anders imageshack.us eens
richard
Berichten: 11058 Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp
Bericht
door richard » do 26 mei 2005, 7:03
Wel een heel ander model als in de HH.
ralf
Berichten: 440 Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 10:29
Bericht
door ralf » do 26 mei 2005, 8:57
plaatje doet het bij mij prima als ik op de link klik
inderdaad andere kast als in HH, wil zelf een kast maken die op de Jm Lab Mezzo Utopia lijkt, deze is in drie delen opgebouwd, alleen vri groot
maarja is de speaker nu ook al, ziet er niet mooi uit maar klinkt erg goed
en staat toch op zolder
sietse
Berichten: 4993 Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum
Bericht
door sietse » do 26 mei 2005, 20:06
Ralf, ik denk dat je het plaatje beter gewoon op het forum kunt plaatsen via dat upload systeem. Bij mij komt het ook heel traag en als ik een plaatje post via us, geeft dat geen probleem.
ralf
Berichten: 440 Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 10:29
Bericht
door ralf » zo 14 aug 2005, 19:13
richard
Berichten: 11058 Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp
Bericht
door richard » zo 14 aug 2005, 20:39
Een aardige verzameling luidsprekers op die foto. Is het soms je hobby?
ralf
Berichten: 440 Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 10:29
Bericht
door ralf » zo 14 aug 2005, 20:50
is van voordat grof vuil langskwam
heb nu meer lucht om de speakers heen
Duck Twacy
Berichten: 526 Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag
Bericht
door Duck Twacy » vr 19 aug 2005, 21:47
ralf schreef:
heb nu de tweeter en middentoner in filt verzonken zitten gewoon als test
geeft goede resultaten, maar gewoon infrezen is toch mooier denk ik
Dat vraag ik me eigenlijk af. Heeft dik vilt oid geen voordelen kwa reflecties boven een gladde baffle (ook als ziet het laatste er mooier uit)?
Btw mijn oude Focals (die nu werkeloos op de gang staan)
hovingtim
Berichten: 1206 Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen
Bericht
door hovingtim » vr 19 aug 2005, 22:28
Als ze werkeloos op de gang staan heb je dr dan misschien bouwtekeningen van en wat voor sub zit daaro in??
Duck Twacy
Berichten: 526 Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag
Bericht
door Duck Twacy » vr 19 aug 2005, 23:08
Het is een wat ouder Focal ontwerp (beetje de kast veranderd). De bas/mid overgang ligt rond 400 hz, dus bepaald geen sub.
In mijn favoriten vond ik nog deze link van het ori ontwerp
http://usuarios.lycos.es/altavoces/focal533.html
Ben nooit weg geweest van de filterfrequenties. een 350/3000 hz had me beter geleken.
hovingtim
Berichten: 1206 Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen
Bericht
door hovingtim » za 20 aug 2005, 19:53
thnx
gaan we cker nog eens nader bestuderen heb nog een beetje leuke boekenplank speakers nodig en als je die dingen dwars legt met een best aardige driver dr in kan het best goed gaan denk k.
Duck Twacy
Berichten: 526 Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag
Bericht
door Duck Twacy » zo 21 aug 2005, 0:19
Eh, als je de 5" kevlar unit bedoeld, die is niet meer te koop (evenals de rest trouwens) en bovendien een echte middentoner, geen laag-mid.
ralf
Berichten: 440 Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 10:29
Bericht
door ralf » do 23 feb 2006, 13:47
wegens zolder opruiming te koop
staat op marktplaats, spelend te beluisteren, staan nu in een hoek
vanwege nieuw project
Laatst gewijzigd door
ralf op do 23 feb 2006, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
sietse
Berichten: 4993 Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum
Bericht
door sietse » do 23 feb 2006, 16:29
wegens opruiming zolder te koop
Weet je zeker dat je woning er nog uitziet zonder zolder?
ralf
Berichten: 440 Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 10:29
Bericht
door ralf » do 23 feb 2006, 17:43
wordt open lucht theater