Dit is 30W versterker, met 4 x EL84 PP en een hele zooi 12AX7/ECC83 buizen om 4 kanalen te kunnen regelen.
Schema is te vinden op:
http://www.bnv-gz.de/~ooehmann/schemati ... O-Zone.pdf
Nu heb ik ook al een tijdje een raar probleem met deze versterker. Ik zal proberen het te omschrijven.
Zoals ik zie heeft deze versterker 4 kanalen. Clean + kleine overdrive en daarna nog twee trappen NOG MEER overdrive
Nu heb ik met kanalen 2 en 3 geen problemen. (drive1 en gain)
Echter hebben kanaal 1 en 4 beiden hetzelfde probleem. (clean en drive2)
Sja hoe kan ik dit het beste omschrijven. Het is alsof je het "onbewerkte" signaal door het eigenlijke signaal hoort. Bij "Clean" is dat niet storend, maar het is wel zo dat dit "verkeerde" signaal niet te veranderen is met de EQ knoppen. Bij het 4e overstuur kanaal is het wel heel erg storend. Je hoort namelijk door het normale overstuur een "clean" sound. Hiermee is gewoon niet te spelen. Ook hier is het niet te veranderen met de EQ knoppen (uiteraard de overstuur wel).
Het typische is dat je het geluid zelfs hoort wanneer de volume potmeters op 0 staan en er dus eigenlijk helemaal niks hoorbaar mag zijn.
Wat ik ook gek vind, is dat kanaal 2,3 er geen last van hebben, aangezien deze in serie worden gezet met de rest.
Ik heb het ding al meerdere malen uit elkaar gehad. Potmeters verwisselt, buizen verwisselt, condensators vervangen. Mocht helaas allemaal niet baten.
Iemand tips, ideeën?