Pagina 1 van 5

DiY on the Fly!

Geplaatst: zo 29 dec 2019, 19:02
door Mtraxx
Ik zal niet de enige zijn die de tijd ziet vervliegen en nog zoveel wou voorbereiden en berekenen/simuleren maar helaas tijd dringt en moet nu echt los!
Dus eigenlijk wordt het wel zo'n beetje m'n rapste ontwerp waarin in ik ontwerpen en bouwen in één gooi vandaar DiY on the Fly! :) :D

Wat tot dusver vast staat zijn de drivers en basis idee van een Mass-loaded TL en een plaatje goedkoop brinta MDF :mrgreen:
2019-12-28 10.52.07 (Groot).jpg
2019-12-29 12.46.39 (Groot).jpg
2019-12-29 12.49.28 (Groot).jpg
2019-12-29 12.59.04 (Groot).jpg
2019-12-29 13.02.47 (Groot).jpg
2019-12-29 13.19.17 (Groot).jpg
2019-12-29 13.21.20 (Groot).jpg
2019-12-29 13.22.36 (Groot).jpg
2019-12-29 13.30.32 (Groot).jpg
2019-12-29 15.35.49 (Groot).jpg
2019-12-29 15.59.29 (Groot).jpg

Re: DiY on the Fly!

Geplaatst: zo 29 dec 2019, 19:26
door pappaleo
Dit is voor de ontwerpwedstrijd? :shock:

Sta ik te frutten in mn schuurtje met mn decoupeerzaagje en een pof500 freesje op ruim een m²

Op deze manier mogen er wel professionaliteits categorieën ingesteld worden.

Re: DiY on the Fly!

Geplaatst: zo 29 dec 2019, 19:30
door Mtraxx
Ai sorry hoor, met mij decoupeerzaag wordt het lastig rechte lijnen zagen maar ik kan je wel uitnodigen om een dagje hier te komen klussen als je een ritje fryslân niet erg vindt? :wink:

Re: DiY on the Fly!

Geplaatst: zo 29 dec 2019, 19:33
door Shadow
Ik vind dat gefineerde kastje op de achtergrond ook wel leuk eigenlijk O:)

Re: DiY on the Fly!

Geplaatst: zo 29 dec 2019, 19:35
door Mtraxx
Shadow schreef:
Ik vind dat gefineerde kastje op de achtergrond ook wel leuk eigenlijk O:)
Daar kom ik niet mee uit met het budget ben ik bang :rofl: :rofl: :rofl:

Re: DiY on the Fly!

Geplaatst: zo 29 dec 2019, 19:35
door dre
Dat past ook in jouw garage Leo! moet je wel even die klerezooi opruimen....

Re: DiY on the Fly!

Geplaatst: zo 29 dec 2019, 20:44
door OWC
Waar is de live Twitch stream? ;) :lol:

Re: DiY on the Fly!

Geplaatst: zo 29 dec 2019, 21:16
door Barry2001
Oftewel het maakt niet uit hoe vroeg ik de wedstrijd uitschrijf, men wacht toch tot... :D maar je staat erbij, succes!

Re: DiY on the Fly!

Geplaatst: zo 29 dec 2019, 21:29
door Shadow
Barry2001 schreef:
Oftewel het maakt niet uit hoe vroeg ik de wedstrijd uitschrijf, men wacht toch tot... :D maar je staat erbij, succes!
Precies dat :rofl:

Re: DiY on the Fly!

Geplaatst: zo 29 dec 2019, 23:22
door satefan
Zonder deadlines gebeurd er niets!

Re: DiY on the Fly!

Geplaatst: ma 30 dec 2019, 0:33
door SSassen
satefan schreef:
Zonder deadlines gebeurd er niets!
Waarvan akte! :rofl: ...

Re: DiY on the Fly!

Geplaatst: ma 30 dec 2019, 9:38
door ray5150
dre schreef:
Dat past ook in jouw garage Leo! moet je wel even die klerezooi opruimen....
Ik wilde het eigenlijk niet zeggen... :hide:

Wel een hele mooie tafel, heel andere kost dan mijn derdehands Ferm. :oops:

Re: DiY on the Fly!

Geplaatst: ma 30 dec 2019, 10:15
door pappaleo
dre schreef:
Dat past ook in jouw garage Leo! moet je wel even die klerezooi opruimen....
...en verbouwen. Ik denk dat die garage te smal is voor dat ding. En te vochtig. Ook jammer als ie na één seizoen weggerot is.

Re: DiY on the Fly!

Geplaatst: ma 30 dec 2019, 10:51
door Leeuwarden
pappaleo schreef:
Ook jammer als ie na één seizoen weggerot is.
Dat heb je met die Festool troep... :shock:

Re: DiY on the Fly!

Geplaatst: ma 30 dec 2019, 11:13
door dre
Troep? :shock:
Ik vind het geweldig spul eigenlijk..... 8-[

Re: DiY on the Fly!

Geplaatst: ma 30 dec 2019, 11:50
door Thomox
Het moet toch op z'n minst een Altendorf zijn voor de beginnende DIY'er :mrgreen:

Re: DiY on the Fly!

Geplaatst: ma 30 dec 2019, 11:55
door Zweitse
Shadow schreef:
Ik vind dat gefineerde kastje op de achtergrond ook wel leuk eigenlijk O:)
Die waren mij ook al opgevallen.

Re: DiY on the Fly!

Geplaatst: ma 30 dec 2019, 23:50
door Mtraxx
Net nog even nagekeken maar deze Festool CS70 EB set heb ik in 2004 gekocht en doet al jaren prima dienst zonder noemenswaardige problemen.
De set heeft mij toen €2325 incl btw gekost.. dat haal je nu ex btw niet eens! :-# en volgens mij laat zo'n tafel zich nog prima tweedehands verkopen voor goede prijs mocht dat ooit nodig zijn :wink:

Re: DiY on the Fly!

Geplaatst: di 31 dec 2019, 0:02
door Mtraxx
Zweitse schreef:
Shadow schreef:
Ik vind dat gefineerde kastje op de achtergrond ook wel leuk eigenlijk O:)
Die waren mij ook al opgevallen.
Zoals sommigen wel weten bouw ik veel meer dan ik hier post, deze kasten ben ik al een tijdje mee bezig af en aan.
Nu bijna in de laatste fase van afwerken en dan filters ontwerpen en wellicht genieten.
Sneak peak : Tripple A status:
https://DSMEDIATRAXX.de.quickconnect.to ... e/lEowXa3s

Re: DiY on the Fly!

Geplaatst: di 31 dec 2019, 0:27
door Shadow
En dat is jouw persoonlijke klushok? :goeie:
Wat komt daarin? Audax?

Re: DiY on the Fly!

Geplaatst: di 31 dec 2019, 10:04
door jvenema
Ziet er echt heftig uit! Wat een werk! :shock: :shock: :shock:

Re: DiY on the Fly!

Geplaatst: di 31 dec 2019, 10:07
door Leeuwarden
dre schreef:
Troep? :shock:
Ik vind het geweldig spul eigenlijk..... 8-[
Je interpreteert de smiley verkeerd. Mijn opmerking is gebaseerd op pure jaloezie...

Re: DiY on the Fly!

Geplaatst: di 31 dec 2019, 11:12
door dre
Gelukkig!
Anders had ik alles weggedaan! :lol:

Re: DiY on the Fly!

Geplaatst: di 31 dec 2019, 15:22
door Mtraxx
Shadow schreef:
En dat is jouw persoonlijke klushok? :goeie:
Wat komt daarin? Audax?
Was niet zo moeilijk te raden voor jou denk ik :wink:
2019-12-14 16.36.33 (Groot).jpg

Re: DiY on the Fly!

Geplaatst: di 31 dec 2019, 15:31
door Mtraxx
Onder het donderende geweld van knallende carbid bus schieten op een veldje verderop toch maar even een paar dingetjes gedaan.

Frontplaten alvast opmaat gezaagd voor freeswerk en de daarbij behorende tekening van baffle cutouts.

Op de nog te bedenken voetjes onder de kasten na is dit setje precies uit 1 plaat mdf 122x244 trouwens :sure:
2019-12-31 13.47.38 (Groot).jpg
2019-12-31 13.47.49 (Groot).jpg
Tekening gemaakt in CamBam
Tekening gemaakt in CamBam