Pagina 1 van 2

Showcase index

Geplaatst: za 30 dec 2006, 10:08
door Bart_M
Dit overzicht is niet volledig. Niet vermelde, doch geen onafgemaakte projecten worden toegevoegd als je even het volgende doorgeeft:
  1. minimaal een link naar het onderwerp
  2. categorie waar deze onder valt (1-weg, 2-weg, enz.)
  3. weer te geven titel danwel topictitel
  4. de eigenaar/bouwer

Aangezien de Showcase tegenwoordig behoorlijk gevuld is, wordt het tijd om het eens wat overzichtelijker te maken.

Als er categorieën bij moeten, staat jouw ontwerp er niet bij of staat hij verkeerd, geef het dan AUB aan.

1-weg systemen (Full Range)
3 maal transmissielijn asterduc
CT-222, Setje PC speakers PN
Cyburg's Needle Masuji
Cyburgs' Needles desmo
Cyburgs' Stick (maar dan anders) passoapillz
Cyburgs Stick's (+ Cyburgs Viech) DualdudE
DIY Tangband 5.0 HT Masuji
Fostex FE103E integrated horn woltersen
Logitech Z560 on steroids ;-) Skef
Micro TL - Picolina voodooless
Needle center Henkjan
Needle Henkjan
Pico Lino teacher
spiral horn met frs8 bartsegers
Surround boxjes lepain


2-weg systemen
2-weg boekenplank Nils_vn
6 Hatt's jw
Aanpassingen BNS Ellessy One MKII Robi-One
Auster -µ- Aquilon
Betonnen Scanspeak A4 Michol
Bouw van Harwood Monitor Bean
Bouwpakket: Scan-Speak reference monitor Maurice
Clarro (Totem Arro Clone) DualdudE
De A4mk2 als referentiespeaker. asterduc
De bouw van de Scan Speak A4 MK (III) :) fireman
De bouw van een 5.0 set met Tangband en Vifa. Skef
De eerste van de Daytons? vigier
de FaB4 monitor Henkjan
De Hestia Edo
De Sietjé's en Old Stuff sietse
Dirac XT BenD Macsel
Dynaudio Natural One fireman
Focal/scanspeak ultimo ralf
Freaky center! voodooless
Het "think outside the box" concept hilbren
Isis, een vloerstaander met ScanSpeak units Edo
Joseph Audio RM7si clone : M'n eerste fineer-projectje rho
Kef B110A met Peerless monitor b_force
Mijn ultieme monitor jeroen_d
Modula MTM MLTL met Dayton RS180 en Seas H1212 peter geerts
Optimo Joost
OSB typ1©: Peerless Sputnik 17-2 Macsel
Project met Vifa XT18 en Dynaudio tweeter RobT
Proteus kloon Bart_M
Seas 2-weg : Classic 180 rho
SEAS Exel EX2 mag audiojohn
Seas Monitor CarloPJB
SEAS W21E002 en SEAS W18 coax Porcino
Silverado, een d'Appolito tweeweg SSassen
Speaker RHO rho
staander met seas coax jw
Strandradio'tje Op A4 Formaat. hovingtim
Tangband Micro-TL jw
TL speaker met visaton laag bartsegers
Tony Gee's Tempo Christian
tussendoortje met Visaton AL130 en Beyma T2010 Edo
twee weg set , met monacor units. erik klijnsmit
Ultimi afwerking Sjaudio
Vifa 2-weg systeem Walt
Vifa Impuls Ronald_1
Vifa Premium 11 Paul
WandTL voodooless
Zuiltjes Mivoc SB25JM hovingtim


2,5-weg systemen
Kef Coda 8 Zuilen Robi-One
Proteus kloon Edo
Proteus luidsprekers alle
Quadro-TL sietse
Sietse TL, side loaded, de Rambo's sietse

3-weg systemen
3 weg BR, avalon look-a-like
3weg, passief+actief, 19 cm baffle, 27 cm woofer.
actief sub-sat setje
Avaclone, aktief 3-weg systeem
Avalon clone
betonnix project.
Binnenkort, start van mijn nieuw F.A.S.T. projekt
Budget Avalon "look a like"
Budget Dipool
Concave, kwalitatief 3-wegje met dynamiek
De bouw van de eVe II (eindelijk)
De Q1
Dipoollaag met hoorngeladen mid en hoog
Dryade, 3 weg systeem met Dayton en Seas
Dynaudio Mini Esotar Reference
Dynaudio Recital met surround speakers
Een actieve 3weg, met Vifa units.
focal triga in proefopstelling
Milestones luidsprekers
MOB3W - mijn open baffle drieweg
Paranello, de bouw van een 803D kloon
Peerless Vox 252
Sidewalk Clone
Skyline project
Sostratos
Soup/Avalon vision kloon met actief laag
Tangband D'Appolito inclusief Vifa TL sub
Thesis, mini vloerstaandertje als navolging op de Hestia
Tricone, een kleine vloerstaander met ambitie
Vox 200 ke maar dan cemona-achtig.
Weer een Soup.....
TBTL, TL met Tang Band en Omnes Audio


Meer dan 3-weg systemen
Accuton Excell combinatie "Apocalypsia" Montana
JMlab Grand Utopia Clone FrankG
Open baffle midhoog voor mijn dipoolbas (+gesl.sub<40Hz) jeroen_d

Subwoofers
10'' subhoorn en wat ander spul.
15" gesloten kast met TC sounds
Acus Maximus a.k.a. Paasproject TL sub
Adire Audio Subwoofer
Adire Extremis 6.8 subwoofertje
Black POLE
Compound Pentawoofer van Henkjan
De Stampede, dual XLS12 subwoofer
HDPE "tube" subwoofer met Vifa 26WA550/4
klein woofertje voor in de auto
Mijn 15" sub van 1/4 kuub
Mivoc AW3000 zelfbouwsub
monacor sub "restyled"
Nieuwe aanwinst "Peerless actieve sub XLS10"
Peerless XLS12 met 2 x 10" passives
Serious Sub
Sub met MDS08
sub met Vifa 26 WA 550/4 en Omnes Audio DPA400
subhoorn eigen ontwerp, nieuwe zuiltje in aanbouw
Transmission Line Sub: Revolution 75!
Tumult subwoofer met 2 x 18" passive radiators
voetenbank tevens woofert
XLS 10: een tropisch houtwerkje


Elektrostaten
de bouw van 4 hybride elektrostaten
hybride elektrostaten


Meubilair
Flexy rack Bart_M
Het zoveelste TNT rack. Finished! bartsegers
Hifi rek Henkjan
van lamp tot speakerstandaart -SW2-
Tiziano, de bouw van een speakerstand. Jasper Joppe Geers


Elektronica
41Hz Amp 6
5.1 buizen voorversterker van Buizensmurf
6 kanaals microcontrollergestuurde preamp
Allereerste amp; GeenKloon
Alweer UcDje
Alweer UcDje
beamerbouw DIY
Carbon AMP3
CD-Speler Metamorfose
Chip-versterker: LM4780
Contrabas versterker
K8060 / Legacy monopower
kloon van een Marchall versterker
LM 3875 Gainclone project afgerond
Paratjoep reference 4000
Passlabs BOZOS X-CSS
Vannacht schrok ik wakker (kast voor Ucd700AD)
Voorversterker: CleoV van Triode Dick
WK-Amplifier
Zelfbouw cd-speler

Geplaatst: za 30 dec 2006, 11:33
door SARK
Mooi werk Bart (en consorten) =D>

Geplaatst: za 30 dec 2006, 11:37
door Bart_M
Thnx.
De rest van de admins hebben ook meegeholpen. Tis nogal een werkje. :)

Geplaatst: za 30 dec 2006, 12:18
door lepain
Erg mooi werk. Ik had geen idee dat er zo veel projecten op het forum stonden.

Geplaatst: za 30 dec 2006, 12:56
door Aquilon
thanks to all .... maakt het inderdaad veel overzichtelijker

Geplaatst: za 30 dec 2006, 23:30
door peter geerts
Een klein puntje:

Mijn MTM is een 2 weg ipv een 2.5 weg (ik weet het; topic moet nodig eens geupdate worden...)

Verder top werk!

[by mod: aangepast]

Geplaatst: wo 03 jan 2007, 12:46
door bartsegers
frs8 hoorn, klopt niet.

Hij wordt gelinkt naar een ander topic.


[edit by MOD: is aangepast

PS: ik zal deze posts over een paar dagen weghalen als het gemelde probleem is opgelost]

Geplaatst: di 27 mar 2007, 1:18
door Hans Nootdorp
Bart, mooi overzicht. Maar ik mis wel mijn verhaaltje: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?t=3514

Geplaatst: di 27 mar 2007, 8:31
door Bart_M
Hans Nootdorp schreef:
Bart, mooi overzicht. Maar ik mis wel mijn verhaaltje: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?t=3514
Hij staat erbij. :)

Geplaatst: wo 28 mar 2007, 16:33
door gvy
Bart,

Kan het verhaal over de bouw van mijn 4 hybride elektrostaten ook in de showcase index?

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=3917

Geert

Geplaatst: wo 28 mar 2007, 16:51
door Bart_M
gvy schreef:
Bart,

Kan het verhaal over de bouw van mijn 4 hybride elektrostaten ook in de showcase index?

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=3917

Geert
Staat erbij.

Geplaatst: za 12 mei 2007, 11:55
door Bart_M
Ik heb zojuist de hele lijst op alfabetische volgorde gezet, ben alleen nog niet echt tevreden over alle omschrijvingen. Het is aan de titel niet vaak op te maken waar voor speaker het nu is. Als iedereen dit aan zou willen passen (indien van toepassing) en mij dit laten weten, dan zal het ook weer een stuk overzichtelijker worden. :wink:

Geplaatst: za 12 mei 2007, 12:13
door SARK
Is het misschien een idee om de (nick)naam van de bouwer er bij te zetten :?: Ik weet vaak nog wel wie de luidspreker heeft gebouwd maar hoe het ontwerp heet ... :?: net weer niet :oops:

Geplaatst: za 12 mei 2007, 12:16
door Bart_M
SARK schreef:
Is het misschien een idee om de (nick)naam van de bouwer er bij te zetten :?: Ik weet vaak nog wel wie de luidspreker heeft gebouwd maar hoe het ontwerp heet ... :?: net weer niet :oops:
Ik zal eens kijken wat ik kan doen.
Het blijft wel behelpen. Ik moet steeds alles overhalen naar Excel, cellen spitten, bewerken, joinen enz. :roll:

Geplaatst: za 12 mei 2007, 13:19
door jeroen_d
Best wel een werkje inderdaad. Ik heb mijn naam erbij gezet en die van Montana. Ziet er op zich wel duidelijk uit op die manier.

-edit- ook even de 1-weg systemen gedaan alvast.

Geplaatst: za 12 mei 2007, 15:55
door Bart_M
Het is helaas niet mogelijk om tabellen te maken of iets van tabs te gebruiken. :?

Geplaatst: zo 13 mei 2007, 10:17
door jeroen_d
Ik heb nu ook de 2 en 2,5-wegsystemen gedaan. Wie volgt? Gedeelde smart is halve smart...

Als je zo door al die links klikt dan raak je toch wel onder de indruk van de hoeveelheid aan goed gedocumenteerde projecten hier. We kunnen trots zijn op elkaar!!!

Aan de medemoderators: is het niet een goed idee om deze showcase index op te nemen op de hoofdpagina van zelfbouwaudio?

Geplaatst: zo 13 mei 2007, 10:29
door Bart_M
jeroen_d schreef:
Aan de medemoderators: is het niet een goed idee om deze showcase index op te nemen op de hoofdpagina van zelfbouwaudio?
We kunnen de post hier ook weghalen en met een link verwijzen naar de homepage en daar alles neerzetten. Voordeel hiervan is dat je een duidelijke tabel kan maken, ook bijvoorbeeld met de kosten en de gebruikte drivers.

Geplaatst: zo 13 mei 2007, 10:40
door Wowly
Link naar frontpage is goed idee. Wordt die ook nog eens gebruikt :D

Jan

Geplaatst: zo 13 mei 2007, 11:46
door b_force
ik ben ook voor :P

Er staan overigens ook projecten tussen (ook eentje van mezelf zag ik met de extremis), die nooit verder zijn gegaan dan enkel een idee.

Misschien is het handig die onder een andere categorie te maken, aangezien dat eigenlijk niet echt ontwerpen zijn.

Geplaatst: zo 13 mei 2007, 12:19
door rho
Even melden:
Seas 2-weg : Classic 180 => Deze is niet van BartM maar van mij. ;)

Geplaatst: zo 13 mei 2007, 12:41
door Henkjan
inderdaad goed plan, en dan wel zo dat deze altijd in beeld is als mensen naar www.zelfbouwaudio.be of .nl gaan

Geplaatst: zo 13 mei 2007, 15:15
door sietse
Ik ben hier niet zo vaak, dus een wat late reactie, maar de Quadro's zijn twee en halfweg TL en de Macho's worden ook twee en halfweg.

Geplaatst: zo 13 mei 2007, 15:35
door audiomanics
sietse schreef:
Ik ben hier niet zo vaak,
Nee, je ben hier bijna nooit met bijna 2800 posts :^o

Kees

Geplaatst: zo 13 mei 2007, 15:44
door sietse
:-k
Eeeuuhh...oh ja, ik tel voor dubbel....stom van mij.... #-o #-o ](*,)
\:D/